Korg Z1 of Yamaha EX5

Erggg Hier niet
nono.gif


Als ik wat tegenkom laat ik het je weten :okdan:
 
Beste keus hoor, gefeliciteerd...post wel ff je eerste verse reacties na het bespelen. Is een beest van een synth hoor
 
Beste keus hoor, gefeliciteerd...post wel ff je eerste verse reacties na het bespelen. Is een beest van een synth hoor

Als je de An1x leuk vindt, dan is de Z1 een stap verder.

Mijn eerste indruk na een paar uurtjes spelen:
Virtual synthese, veel realtime controllers. x-y pad
Je kun inderdaad eenvoudig realtime de sound aanpassen.
De standaard patches moet je tweaken, dus draaien aan die knopjes, en dan komt het ding tot leven.

Progammeren in overvloed, even spelen met osc1 en osc2. Een pallet aan modellen waarvan je verschillende parameters realtime kunt aanpassen.

Het is inderdaad geen pcm ding, naar mijns inziens veelzijdiger omdat je aan iedere sound echt alles kunt aanpassen.
mijn eerste indruk: hier kun je jaren mee vooruit, vooral als je met het geluid wil spelen.
Het keyboard speelt erg goed, wel even aftertouch en sensitivty naar wens instellen.

Het klinkt erg pro, en multi trimbale, en vooral de controllers.

Maar goed ik ben net bezig, het duurt nog wel een tijdje voordat ik echt een beeld heb van het apparaat.

De realtime controllers filter 1+2 en AE en FE en de 5 dedicated controllers maken dit apparaat super.
 
Klopt, toetsenbord ook helemaal te gek en dat ding klinkt zo dynamisch als de hel, nogmaals congrats. Ik snap nogsteeds niet dat je zulke bakken voor zo weinig geld kan kopen. Maar dat zien we over een paar jaar wel weer hoe deze in de markt liggen;-)
 
Nu we meer dan een jaar verder zijn, kan ik jullie vertellen dat ik nog steeds super tevreden ben met de Korg Z1. Het is en blijft een super apparaat. Eigenlijk gebruik ik enkel nog maar die korg Z1 icm mijn mc808. Inmiddels heb ik echt bijzondere sounds kunnen maken, en daar kun je eindeloos mee bezig blijven. Hier nog een flimpje ervan:
 
interessant geluid maar het lijkt totaal niet op een saxofoon :engel:
 
wat is dat over lage serienummers en MIDI timing met de Z1?
ik heb serienummer 260 en de arpeggiator loopt gewoon strak in tempo mee met mn Korg EMX1 hoor...
 
Ik heb ze ook allebei en ben veel meer gecharmeerd van de EX5. Veel breder spectrum aan klanken en manieren van opwekking (FDSP bv). Het pallet aan E-piano's b.v. is veel groter op de EX. Ook het VL deel vind ik vele malen overtuigender dan op de Z1. Hangt dus af van wat je wilt. Persoonlijk vind ik het VA deel beter klinken dan ok de Z1, zij het dat de Korg veel meer mogelijkheden heeft voor het type klassieke synthese met oscillatoren... En die arpeggiator van de Z1 is natuurlijk hemels. Ach, over smaak valt niet te twisten. Ik ga dus voor de EX5: warmer, gevarieerder... De Z1 gaat er wellicht weer uit....

RFB
 
Back
Top