Machfive 2 (PC) vs Cubase 4.5.2.

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Heb een probleem en kom er niet uit...support van MOTU en Steinberg laat ook erg lang op zich wachtten en ben benieuwd of er hier mensen zijn die hetzelfde hebben ervaren of misschien nog suggesties hebben.

Ben dus in het bezit van MOTU Machfive 2.0 en Steinberg Cubase 4 draai van beide producten de laatste versie's (gedl vanaf de site's)
Heb een vlamnieuwe quadcore laten bouwen door Verhagen Muziek & Computers (topsysteempje :okdan: )
Maar nu komt het:

Heb Cubase (4.0) vanaf originele DVD geinstalleerd en daarna de 4.5.2 update.
Vervolgens de MOTU Machfive 2.0 en eveneens de laatste update eroverheen.
Standalone draait Machfive als een zonnetje MAAR als ik Cubase start en hij de plugins ''initializeert'' (dus nog in de opstart ''splash'') en hij komt bij de Machfive.dll houd het ineens op en slaat Cubase vast.
Heb dit ook al geprobeerd bij alleen Cubase 4.0 (zelfde verhaal) en heb toch de laatste PACE drivers gedownload (ook via de site)
Nu komt het vreemdste van het verhaal......Ik heb dus een trialversie van Cantabile gedownload om eens te kijken of die ook moeite zou hebben met Machfive maar wat denk je ? Aanklikken en draaien!
Het lijkt er dus op dat Cubase Machfive om de 1 of andere reden niet slikt....
Mijn vraag dus : Wie herkent dit en weet de oplossing of heeft er iemand nog andere testsuggesties ?
Heb ook al de FAQ van Steinberg en MOTU doorgenomen evenals Cubase.net fora en kom helemaal niet verder...:frons:
 
Probleem opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had ook nog een bundel van Waves waarvan de installer steeds bleef hangen maar na het deinstalleren van Internet Explorer 8 werkt Machfive EN mijn Waves bundel !
 
Hoe krijgen die MS jongens het toch voor elkaar om een browser een installatie én een muziekprogramma te laten crashen... héél knap! :stupid

iig fijn dat je weer gewoon aan de slag kunt!
 
Vin het zelf ook ook echt superweird.......
Heb vanalles geprobeerd maar na dus uiteindelijk IE8 te deinstalleren werkte alles naar behoren...waarschijnlijk toch iets in de beveiliging..

Installer van Waves stopte halverwege en Cubase sloeg vast bij Machfive...(in Cantabile en MET IE8 weer niet) erg vreemd maar dus opgelost..
 
Back
Top