MOTU Machfive 2 vs Cubase 4 op Laptop.

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Heb gisteren de Machfive sampler van MOTU aangeschaft (v.2 en meteen geupdate),geinstalleerd maar stuit op het volgende probleem:


Standalone laad hij traag en zie ik maar voor de helft de GUI.
En als ik hem in Cubase 4 laad gaat dit eveneens traag,de GUI is wel helemaal te zien maar bij het aanpassen van een parameter klapt Cubase 4 (laatste update van 4) vast en kan ik niets meer ;{

Beide programma's zijn legaal en heb dus bij beide de dongle (iLok en Syncrosoft)
Geluidskaart is een Edirol UA-1EX en de specs laptop zijn als volgt:
Genuine Intel CPU T2050 @ 1.60Ghz ,2,4gb werkgeheugen
Bij schermadapters zie ik het volgende:Mobile Intel 945 Express Chipset Family
 
Ik vind het eerlijk gezegd nogaal gewaagd om 2 vrij zware programma's gelijktijdig te draaien op een laptop met een T2050 processor. Ik heb ook beide programma's en draai Cubase op een apparte machine en Machfive ook.
De minimale systeemgeheugeneisen voor Cubase zijn 512Mb, van MachFive 1Gb
Welk besturingssysteem gebruik je op de laptop? Vista of XP?
 
Met XP zou het in theorie wel moeten lukken ja.
Je zou eens kunnen kijken in de error-log van Cubase; wellicht kun je daar een foutmelding vinden met wat meer informatie.
je vindt deze error-log op de volgende plaats:
c://program files/steinberg/cubase4/Cubase4.log
 
Buiten wat meldingen uit september 2008 (Battery en MS20) vind ik er niets omtrent Machfive...
 
Heb ook Cubase.net afgezocht,Motu fora en faq maar vind er ook niets over terug..
Kijk en dat het zwaar draait geloof ik wel.maar ik neem toch aan dat ik wel minimaal een loopje kan afspelen en een filtertje kan gebruiken..want dit is niet eens het geval.
 
Net ff windows taakbeheer ernaast gehad en die geeft me ca 66% cpu gebruik aan.
Ik kan nu wel de knoppen bedienen maar met een vertraging a'la NS en Cubase speelt wel af maar loopt niet..heel raar.De Cpu komt ook niet hoger dan 66.
 
Hier ff helemaal precies wat er gebeurd:

Start Cubase op en open Machfive speel 1 noot in 1 bar af zonder sample dit samen verbruikt ca 10% Cpu

Klik ik het open interface venster aan dan opent Machfive en schommelt het verbruik tussen 7 en 24% en knippert de gui van Machfive op elke noot.

Na het laden van een sample in een keygroup en het moment dat de 1e noot word gespeeld dan speelt hij deze wel af in een loop maar cubase blijft hangen (loopt niet) en ik kan niets meer van cubase of machfive bedienen en de het Cpu verbruik schommelt dan tussen 50 en 65%
 
Wat een vervelend probleem man! CPU blijft netjes binnen de grenzen, je geheugen lijkt ook in orde. Heb je misschien verschillende type geheugenbankjes in je laptop geplaatst. 2.4Gb lijkt op een uitbreiding. Sommige geheugenproblemen komen pas tevoorschijn in specifieke situaties.

Ik zou om te beginnen een memorytest uitvoeren
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
 
Zitten geloof ik wel verschillende in,heb hem namelijk uitgebreid.
Geheugentest geeft ook niets vreemds aan.
Zou het ook niet met de gui te maken kunnen hebben?
 
Wat je zou kunnen proberen is de zelfde types gehuegen er in zetten van het zelfde merk

soms kunnen twee merken/types niet met elkaar overweg wat resulteert in vage problemen, ik heb dit ook gehad met mijn pc(niet met de desbetreffende programmas maar wel zoiets)
 
Het zou inderdaad de GUI kunnen zijn. Welke variant van de Mobile Intel 945 Express chipset heb je in je laptop. het zou goed kunnen dat de grafische processor geïntegreerd is in de chipset. In dat geval daalt de resterende performance van de chipset voor overige klussen wanneer er veel van de grafische tak wordt gevraagd.
http://www.intel.com/design/chipsets/mobile/945_fam.htm
 
Heb er een strip uitgehaald dus zit er nu nog 1 in (2gb) maar dat haalt niets uit..Hij loopt pas echt goed vast zodra er een nootje gespeeld word door de sequencer.
 
Weet niet of het relevant is...maar als het zaakje vastloopt en ik trek er de geluidskaart uit dan draait het weer...stop ik hem erin en speel ik een nootje dan loopt het weer vast etc.etc. heb een edirol ua-1ex geprobeerd en nu een tascam us-122l ook met diverse bufferinstellingen.
 
Back
Top