[Ambient/Glitch] Perception of Time

Daan vh

Stamgast
Lid sinds
10 september 2008
Berichten
232
Locatie
Hasselt
Dit is mijn 2de track die ik volledig heb uitgewerkt! Ik heb de laatste tijd veel naar SAW2 van aphex twin en naar Substrata van Biosphere geluisterd, dus ik denk dat die invloeden subtiel wel te merken zijn. *D

Graag veel tips en opbouwende kritiek, aangezien ik nog niet lang bezig ben met muziek maken!

Daan
 

Attachments

  • Alice's Evidence - Perception of Time (Final Version).mp3
    4,4 MB · Bekeken: 40
Klinkt niet verkeerd! Mss zou je aan de arpeggiator nog een echo effect oid toe kunnen voegen.
 
@ TeeP: Ghoh, ja misschien kan een echo effect niet echt kwaad op die arp! Ik zal het eens uittesten. Bedankt voor de tip!

@ Peterdh: Bedankt!!

Meer comments zijn altijd welkom! :D
 
Ja, goeie sfeer, mooi stereobeeld, gewoon een lekkere dinsdagmiddag track. 1 puntje van kritiek, ik vind die arpeggio niet mooi. Hij is te hard of het geluidje is lelijk, ik kan mijn vinger er niet precies op leggen. Ik snap wel wat die arpeggio daar doet hoor, in het arrangement, maar ik vind hem niet mooi.

GRoeten, MAuirce
 
Bedankt voor de reactie. Hmja, ik snap wel wat je bedoelt over de arpeggio... Ik zal nog eens kijken om het geluid wat sfeervoller te maken. :)
 
Ik zou dat arpeggiogeluidje (en dan bedoel ik het geluid zelf) filteren met een lowpass zodat het het wat ''zwoeler'' klinkt.Eventueel een langere attack op het geluid en de arp voor de helft langzamer.Zit in het begin lekker te zweven maar die arp maakt me iets te wakker :D
 
Bedankt voor de hulp! Ik heb het geluid van de arpeggio aangepast: trager, hogere attack, low pass filter en ik heb sine golfvorm gebruikt in plaats van een triangle/zaagtand!

Ik denk dat het nu wel meer in het plaatje past, zeg maar wat jullie ervan vinden! :)
 

Attachments

  • Alice's Evidence - Perception of Time (23.08.09).mp3
    4,4 MB · Bekeken: 42
Juist. zonder commentaar te lezen heb ik je track beluistert.
Erg boeiend. En ja... de arp... hij lijkt lost te liggen op het geheel.
Niet goed in het stereobeeld gemixt en een te hard geluid. In princiepe
staat de arp los van de mix aangezien
de rest wel diepte heeft, maar de arp niet.

Maar verder... mooie sfeervolle track.

edit je hebt een update geplaatst.. even luisteren.

mooier arp geluid maar nog steeds ligt ie er redelijk boven op als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Back
Top