[Uplifiting trance] Aura Linn - For the fallen

De melodie is een vrij leuk ideetje, de sound is mooi rustig. Fijne leadsound ook.

Ik zou wel nog een baslijn voorzien die iets meer midlaag geeft, want daar zit nu een gat. Of warme pads om de lead te lijmen met de beats? Daarna naar de masteraar en klaar.

edit: Het doet me qua sfeer en sounds een beetje aan een andere (oudere) track denken, waar ik nu niet op kom. :)
 
Klinkt lekker maar iets meer variatie in je arrangement en bovendien harder uitmixen. Good work...!!
 
Klinkt lekker maar iets meer variatie in je arrangement en bovendien harder uitmixen. Good work...!!

Hey thanks, wat variatie betreft klopt het wel enigzins, ik ga dat waarschijnlijk ook nog wat aanpassen.

Wat dat hard uitmixen betreft, ik ben daar een beetje huiverig voor, ik wil niet al mijn dynamiek kwijtraken als ik op -3dB ga mixen. Zal waarschijnlijk toch wel wat moeten....
 
Kweet 't, mixen is een kunst... Succes!
 
Leuk trackie :)
Luistert wel lekker weg. Niet SUPER bijzonder en vernieuwend, maar wel lekker opzich.
 
Toch nog wat tips indien je hiermee verder wilt gaan.

Ik heb het nummer nog eens beluisterd en moet zeggen dat er toch wat gaten zitten in de frequentiebalans:

- rond 150 Hz (bas) (probeer hier de subbas meer in te krijgen en niet in het 75 Hz gebied rond de kick)
- rond 500 Hz (warmte) (of vul het arrangement op met pads)
- rond 1.75 kHz (presence) (de mix klinkt ver weg)
- rond 3.5 kHz (definitie) (de mix klinkt gesloten)

Verder mag het hoog in de percussie nog wat gedipt (8 kHz) en de subbas / het tophoog afgerond.

Hopelijk vind je het niet erg maar ik heb even wat correcties toegevoegd hoe ik vind dat het moet klinken, met de punten hierboven aangepast.

Qua dynamiek zit mijn versie slechts 2 dB luider (en nog erg acceptabel voor het genre) maar het klinkt wel een pak directer.

De kick klinkt tenslotte erg gecomprest in jouw versie, hij 'slaat' niet maar 'duwt' wel, waardoor het laag wat wollig klinkt. Samen met de minimale bas zorgt dat ervoor dat de mix te fel deint (geen continu laag aanwezig).

Het is moeilijk om dit met bv. multibandcompressie op te lossen want dan blijft er weinig over van de kick, dus je zal even terug naar de mix moeten.

mp3
 
Toch nog wat tips indien je hiermee verder wilt gaan.

Ik heb het nummer nog eens beluisterd en moet zeggen dat er toch wat gaten zitten in de frequentiebalans:

- rond 150 Hz (bas) (probeer hier de subbas meer in te krijgen en niet in het 75 Hz gebied rond de kick)
- rond 500 Hz (warmte) (of vul het arrangement op met pads)
- rond 1.75 kHz (presence) (de mix klinkt ver weg)
- rond 3.5 kHz (definitie) (de mix klinkt gesloten)

Verder mag het hoog in de percussie nog wat gedipt (8 kHz) en de subbas / het tophoog afgerond.

Hopelijk vind je het niet erg maar ik heb even wat correcties toegevoegd hoe ik vind dat het moet klinken, met de punten hierboven aangepast.

Qua dynamiek zit mijn versie slechts 2 dB luider (en nog erg acceptabel voor het genre) maar het klinkt wel een pak directer.

De kick klinkt tenslotte erg gecomprest in jouw versie, hij 'slaat' niet maar 'duwt' wel, waardoor het laag wat wollig klinkt. Samen met de minimale bas zorgt dat ervoor dat de mix te fel deint (geen continu laag aanwezig).

Het is moeilijk om dit met bv. multibandcompressie op te lossen want dan blijft er weinig over van de kick, dus je zal even terug naar de mix moeten.

mp3


Hey thanks man! Dat waardeer ik! I kben alleen bang dat je met de verkeerde versie aan de slag bent gegaan (of ik moet het nu zo verkeerd hebben). Ik merkte al eerder op dat de bij de 1ste mixdown, de preset van de Synth1 verkeerd was geladen, wat de subbass was.
Maar bedankt, ik heb op verschillende plekken al wat goeie feedback gekregen die ik deze week zal gaan verwerken! :)
 
Ouwe Paul van Dijk lijkt het wel 'n beetje..
 
Hey thanks man! Dat waardeer ik! I kben alleen bang dat je met de verkeerde versie aan de slag bent gegaan (of ik moet het nu zo verkeerd hebben). Ik merkte al eerder op dat de bij de 1ste mixdown, de preset van de Synth1 verkeerd was geladen, wat de subbass was.
Maar bedankt, ik heb op verschillende plekken al wat goeie feedback gekregen die ik deze week zal gaan verwerken! :)

Ik heb thans toch de versie gebruikt die de 12de online stond.
Nu jah, in elk geval kan je er wel wat mee denk ik.
 
Back
Top