RTFM mag niet meer?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dus nou moet ik de handleiding gaan lezen om te vertellen op watvoor pagina iets staat als een noep te lazy is om the fucking handleiding te lezen!!!,.. moet echt niet veel gekker worden!!!!
dan reply je niet he. Jeez, hoe moeilijk kan het zijn.

Vind je jezelf werkelijk zo belangrijk dat je op alles en nog wat moet antwoorden, al was het met zoiets onzinnigs als "opzouten met je k*tvragen hier" ?
 
dan reply je niet he. Jeez, hoe moeilijk kan het zijn.

Vind je jezelf werkelijk zo belangrijk dat je op alles en nog wat moet antwoorden, al was het met zoiets onzinnigs als "opzouten met je k*tvragen hier" ?

Je snapt t niet,. natuurlijk vind ik mezelf belangrijk,.. maar dat heeft geen bal te maken met de discussie,..
Het gaat er om dat je mensen op een ludieke manier uitlegt dat ze de fucking handleiding eerst moeten lezen!! Dat gaat niet met "wat een slimme vraag"
Verder vind ik alle vorm van censuur zeker een kleine discussie waardig,.
Om de obvious reasons!!! Als jij dat niet belangrijk vindt ,. ach,. wat zal ik zeggen,. Dan antwoord je toch niet?
 
jezelf belangrijk vinden is de bron van al dit soort geneuzel
de bron van al het lijden zou ik zelfs durven zeggen, maar dit geheel terzijde
helaas is er geen manual hiervoor die iedereen aanspreekt, anders zou iedereen dat neukende ding s moeten gaan lezen
wel een goede vraag trouwens!
 
verander gewoon dat r.tf. m woord in de zin:
'dit kun je terugvinden in de handleiding, mocht je er echt niet uitkomen laat me dat dan via PB even weten, ik zal dan graag voor je de pagina opzoeken waarop dit voorkomt'

iets zegt me dat het dan vrij snel over is met die opmerkingen :D

ik vind er overigens niks mis mee om mensen naar de handleiding te verwijzen mits je een indicatie geeft wat ze zoeken in die handleiding (dus onderwerp of zo).

Ik vind ook wel dat bepaalde mensen tegenwoordig wel erg snel zonder ook maar enigzins te kijken in de handleiding hun vraag op het forum droppen en dan met grote muilen antwoord eisen als de reply even niet naar hun zin is. Voor mij een reden om nog nauwelijks antwoord te geven hier, en ik vermoed (weet het eigenlijk wel zeker) dat vele 'ervaren' muzikanten er net zo over denken. Dus uiteindelijk heb je er jezelf mee met zo'n houding, want laten we eerlijk zijn, 90 procent van de vragen zijn zo te beantwoorden hier met de ervaring die we hier met zijn allen hebben.
 
want laten we eerlijk zijn, 90 procent van de vragen zijn zo te beantwoorden hier met de ervaring die we hier met zijn allen hebben.
de hele bedoeling van dit forum, toch ? En ik vind het prachtig.

Ik vind sommige onzinnige replies (namen noemen hoeft niet, maar ze komen keer op keer van dezelfde SF-leden) minstens even irritant dan sommige beginnersvragen.
Sommige leden willen grappig zijn, anderen hulpvaardig, en nog anderen slagen in geen van beide.

Anyway, laten we niets dramatiseren he. Ik blijf hier nog dagelijks en even graag komen hoor. Forum is helemaal top!
(het feit dat we zo'n topic als deze kunnen starten, bewijst dat we ook voldoende kritisch naar onszelf zijn. Dat alleen is al positief)
 
Wat dacht je van de afkorting: L.E.G.V.D.D.G.A.S. (Lees Eerst GodVerDomme De Gebruiks Aanwijzing Sukkel) Hij's iig in't nederlands. Eigen taal eerst8o)
 
die draad had van mij best in een R.T.F.M. situatie mogen uitmonden

ik stel bij deze voor om lui die denken een wit voetje te halen bij de sf-gemeenschap door het terechtwijzen van n00bs dmv een onbeholpen "RTFM" post in die waan te laten door een automatische virtuele pluim in hun mailbox af te leveren na het typen van een "RTFM" post

"RTFM" posters zouden de vraag kunnen negeren, maar tegenstanders van "RTFM" posters zouden de betreffende "RTFM" post ook kunnen negeren

who cares allemaal..

ik heb inderdaad weinig te doen :D
 
Met slechte vragen kun je volgens mij ook nog wel anders omgaan. In het 'ik zoek een synth'-topic komen vaak ook mensen met een vraag als 'ik wil electro, en nu?' aan. Dan kan ik wel antwoord met iets als 'lees eerst maar eens wat over fokking synths', maar dat wekt natuurlijk alleen maar wederzijdse irritatie op. In mijn ervaring werkt het beter om iemand de vraag te laten expliciteren (in dit geval: budget, ervaring, soft/hard, enz.). In het geval van de opmerking (waar staat het vraagteken?) van GijsH in dat andere topic zou ik hem dus eerst 's even precies hebben laten uitleggen wat hij doet en hoe, en wat hij ermee denkt te gaan bereiken. Dat staat er namelijk allemaal niet bij in zijn post. Scheelt ook een hoop ellende (bijvoorbeeld als je iets uitlegt wat het niet blijkt te zijn, en daarna geïrriteerd bent over dat je zo je tijd verspild hebt).

Overigens, zoals anderen al zeiden: r.t.f.m. als zodanig is natuurlijk ook niet erg aardig om te zeggen. Ik bedoel, er staat toch echt gewoon Read The Fucking Manual, en dat is best vervelend om bij iemand neer te dumpen. Okee, als je het maar genoeg gezien hebt, dan lees je vast niet meer wat er echt staat. Maar eigenlijk is het net zoiets als een Hagenees die om de paar woorden 'kanker' zegt, wat dan voor hem vast heel normaal en betekenisloos is, maar voor de niet-Hagenezen in het land niet (sluit aan bij een andere forumdiscussie, over wat je wel en niet zou mogen zeggen tegen elkaar; volgens mij is dat een verwant onderwerp). Als je zegt 'volgens mij wordt dit duidelijk uitgelegd in de handleiding', dan staat er in feite hetzelfde, maar wel met een hele andere feel.

(ik heb wel veel te doen, maar heb er even geen zin in ;) )
 
Wat een goede vraag!

verhip zeg
 
Laatst gewijzigd:
Die staat er nog gewoon hoor. Maar het valt me op dat steeds meer mensen slechts de laatste 3 posts van een draad lezen.
 
ah kijkt aan, exact dezelfde opmerking eerder door mij gemaakt was weggemoddert :D

Dat dacht ik al,.. maar ik denk,.. zo belangrijk ben ik ook weer niet,. dat ik overal op moet reageren,.. ghehehm,, :mega:

En verders,.. Ik vroeg me af,.. waarom werkt t ook niet andersom?,..
Dat een botje t forum afsnuft naar te brave opmerkingen van humorloze goeddoeners en die een beetje pimpt met wat spicey language en wat ludieke sneer. Zo blijft alles een beetje op niveau!
 
Dat dacht ik al,.. maar ik denk,.. zo belangrijk ben ik ook weer niet,. dat ik overal op moet reageren,.. ghehehm,, :mega:

En verders,.. Ik vroeg me af,.. waarom werkt t ook niet andersom?,..
Dat een botje t forum afsnuft naar te brave opmerkingen van humorloze goeddoeners en die een beetje pimpt met wat spicey language en wat ludieke sneer. Zo blijft alles een beetje op niveau!

Laten we daar een dag voor inrichten, ipv nationale thread omhoogschopdag dan nu de tekst-upspice-dag! :P

Maar Meesha, we worden nog eens een goed hulpteam nietwaar?

Overigens even totaal buiten de discussie maar specifiek over die topic van GijsH: nu sinds de laatste jaren zowel MIDI, audio als voeding over USB gaan, zie ik een generatie aankomen van mensen die we moeten helpen die al die protocollen door elkaar gaan halen omdat het immers door hetzelfde kabeltje gaat. Toen MIDI nog slechts door MIDI-kabels ging hadden nieuwe mensen er al moeite mee om dat uit elkaar te houden, dat wordt nog veel erger nu. Er ligt een grote taak voor schrijvers van handleidingen...
 
Er ligt een grote taak voor schrijvers van handleidingen...

Een nog grotere taak voor de lezers,.. en,.. vooral niet vergeten,. al de creatieven die hun hoofd over een nieuwe afkorting moeten gaan breken voor mensen met "een slimme vraag".
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top