Motu 828 MK3 en windows audio.

kailiem

Ingeburgerd
Lid sinds
10 juli 2009
Berichten
73
Locatie
Bergen op Zoom
Hallo, Ik heb sinds kort een motu 828 mk3 en daar ben ik heel blij mee:)
Nu doen er zich 2 irritante problemen voor die ik niet snap.
Ik kan in Cuemix FX windows audio niet zien (en dat zou toch wel zo moeten zijn?? voor bijv volume van mediaspeler??).
Als ik kijk bij geluiden en audioapparaten zie ik ook in het eerste tabblad Volume: No audiodevice.
Kijk ik bij het tabblad audio, dan kan ik wel gewoon kiezen voor motu main out, en de rest van alle outputs. Gevolg: alles werkt op zich wel goed, maar mp3 of andere afspeelprogramma's moet ik wijzigen in het programma zelf, zodat ik enorme volumeverschillen krijg tussen bijvoorbeeld youtube en mediaspeler. Zo. Dat was "probleem 1".

Het tweede punt is de Phones Out. Die krijg ik op geen enkele voorwaarde aan de gang, als het gaat om het afspelen van geluid van de pc. Mijn synths (en alle andere analoog en digitaal aangesloten hardware) kan ik zo routen in Cuemix. Geen probleem. Maar windows audio dus niet. Ik denk dat het komt omdat ik windows audio niet kan aansturen via cuemix fx, maar weet dus geen oplossing. handleiding geeft ook geen oplossing. Heb daarin alles al geprobeerd. Motu Audio Console reageert ook niet als ik Phones naar Main Out rout.

Lieve mensen, HELP!!!! :( Ik wil savonds lekker met koptelefoon muziek luisteren en dat kan dus nu niet :stupid
 
Klopt,

Windows ziet de Motu niet.

Motu en Windows zijn namelijk geen goeie kameraadjes.
Bij mij lukt het alvast perfect, zal straks eens kijken hoe de motu in control panel is aangegeven. Al wat je in Cuemix doet gaat niet via windows, gelukkig maar.
 
:?

Ik heb een ultralite Mk3 maar het zal wel hetzelfde zijn:

Configuratiescherm -> Geluiden & Audioapparaten. Daar de output kiezen die je windows wilt laten gebruiken. Ik gebruik gewoon de main output daarvoor.


motu audioconsole -> Phones assign; en dan kies je weer je main output. (1/2)

En ik zie windows audio gewoon doorkomen in cue mix hoor.

succes! :doei:
 
Ik had het niet beter kunnen zeggen, maar toch even een screenshots van mijn windows control panel en audio console instellingen voor de MKIII, zie bijlagen.

In je motu panel, bij mij is dat motu audio console, assign je de phones naar de main out.

Windows stuurt dus audio naar de main out, de motu stuurt alles door naar de phones out of gelijk welke andere uitgang.

FW versie is 1.06, werkt feilloos. Mediaplayer, Itunes e.d. gebruiken de WDM drivers.
DAW soft gebruikt dan weer Asio waardoor je alle ins en outs vrij kunt routen. Hiervoor moet je aanvinken: hardware follows application, in de motu audio console, dus niet in cuemix.
Met WDM gaat dat niet zonder eerst in audio console de nodige assignments te maken.
Dat zorgt bij omschakeling van asio naar WDM wel eens voor een kleine wachttijd maar dat valt met de nieuwste drivers best mee en je merkt er niks meer van.
 

Attachments

  • MOTU.JPG
    MOTU.JPG
    34,5 KB · Bekeken: 96
  • Console.JPG
    Console.JPG
    27,7 KB · Bekeken: 104
Heel erg bedankt tot nu toe... ik heb geluid uit zowel mijn speakers als de koptelefoon!! :okdan: Ik kan echter nergens "hardware follows application" vinden... ook ziet mijn console er anders uit sinds een update van de drivers; ik kan niet meer kiezen voor wdm aan of uit (zie plaatje). En nog iets: Ik heb een phones "main" out en een "phones" out, met aparte volume knop. De main out gaat met het speakervolume mee, maar de "phones" output doet nog altijd niets... Iemand hier bekend mee?
 
Ik zie geen plaatje van je instellingen, ongeldige bijlage misschien ?

Wat is je driverversie ?
Werk je op XP of Vista ?

Ik geloof dat Vista nogal eigenwijs omgaat met motu, ik heb in ieder geval XP SP3 en dat werkt normaal, installatie ging zeer vlot.
Heb ook de laatste driverversie 3.6.8.1414
Met 3.6.7.3 had ik wel eens een wachttijd met mediaplayer, Itunes e.d.
 
heb de laatste drivers, win xp sp3 en verder gaat alles als een trein... behalve de tweede "phones out" dus. nou is dat niet echt een ramp, maar die moet het toch gewoon doen volgens mij... plaatje uploaden lukt niet echt, dus laat maar. heb ook al verschillende bitrates geprobeerd, want in de handleiding stond dat dan de phones uitgangen zich anders gaan gedragen. merkte hier geen verschil in.
 
Je kan in die motu console zelf kiezen wat er naar de phones uitgang word gestuurd.. zoals de main outs of output 3/4/5/6... etc.

Als je de phones output gewoon op "phones" laat staan. Dan gebruikt hij de uitgang als een 'aparte output'. En zul je in je software een signaal daarheen moeten sturen. Zoals bijvoorbeeld in een DJ programma voor het beluisteren van de track die je gaat inmixen.
 
aaaaaah wacht ff..... inderdaad. wonderbaarlijk :eureka:
Ik begin het kastje denk ik een beetje door te krijgen. Al kan ik nou niet in bijvoorbeeld cubase alles door de main outs én de phones tegelijk routen. Maar goed. Daar wil ik me dan wel bij neerleggen. Bedankt weer voor alle hulp. :okdan:
 
Back
Top