Beat Thang verkrijgbaar(?)

Ik volg het product sinds de eerste aankondiging, ik heb zeer zeker intresse in een sequencer met moderne functies aangezien ik nu een mpc60 gebruik om te sequencen en wil toch ook wel eens wat nieuws proberen. Op mijn allereerste vraag aan dit bedrijf, hoeveel ppq zal het zijn, werdt ik afgeblaft op een manier die gewoon niet normaal is. Ik stelde een normale vraag op een normale manier en kreeg als antwoord dat ik me niet met dat soort dingen moest bezighouden want dat is veels te moeilijke materie :?:?:? Ik stel toch die vraag, dan mag je aannemen dat ik weet waar ik het over heb. Verder zie ik mezelf wel als hun doelgroep met mn witte hoge pumas en te lage wijde broek en maak voornamelijk beats. Ik begrijp niet zo goed waar jou aanname vandaan komt dat de hele scene zo is en dat dit geaccepteert gedrag is... dat is het namelijk niet, lees het topic op mpc-forums maar eens na, beter voorbeeld van de 'doelgroep' is er niet.

Waar mijn GEMAAKTE aanname is terecht aangezien ik nooit heb beweerd dat die HELE scene zo in elkaar zit, daar it ik namelijk zelf ook in. Een deel wel, en aan hun hele marketing strategie te zien focussen ze zich op dat deel, en is DAT dus hun doelgroep en niet heel hiphop makend muziekland dat heb je me ook niet horen zeggen.
Komt tevens een verkeerde aanname van jouw kant bij en dat is dat mensen op het MPC forum (MPC gebruikers neem ik aan) allemaal hiphop maken. Al lang niet meer, dus ook niet iedere MPC gebruiker is hun doelgroep. De meeste WEL hiphoppers die MPC's gebruiken zul je vaak ook niet op een forum uberhaupt zitten.
 
Op mijn allereerste vraag aan dit bedrijf, hoeveel ppq zal het zijn, werdt ik afgeblaft op een manier die gewoon niet normaal is. Ik stelde een normale vraag op een normale manier en kreeg als antwoord dat ik me niet met dat soort dingen moest bezighouden want dat is veels te moeilijke materie :?:?:?

Haha, veel te moeilijke materie, da's een schitterend antwoord van een sequencer fabrikant.
 
Wellicht waren ze zo opgefokt door alle suggestieve vragen, ofwel vragen die erop zijn gericht informatie te krijgen en die vervolgens te gebruiken om het af te kraken, ofwel om te vergelijken met MPC's, dat ze bij voorbaat verongelijkt reageren.. of het zijn gewoon rasechte eikels. Misschien moet je het nog een keer vragen.

Verder, praat ik het niet goed dat ze zo'n antwoord geven.. hip-hop of niet, je mag een proffescieonele houding verwachten :P
 
Die gasten weten gewoon niet wat ppq betekent, dat zijn geen techneuten maar verkopers, die willen gewoon noteren hoeveel exemplaren je wil bestellen.

Trouwens, de resolutie van een sequencer zegt niks over z'n kwaliteiten...het ding heeft slechts 1 midi out, dus da's dolle pret gegarandeerd als je er een module of 6 achterschakelt via midi through...
Vaarwel high resolution.
Weer naar de winkel dus voor een 8x8 interface....
 
Trouwens, de resolutie van een sequencer zegt niks over z'n kwaliteiten...het ding heeft slechts 1 midi out, dus da's dolle pret gegarandeerd als je er een module of 6 achterschakelt via midi through...
Vaarwel high resolution.
Weer naar de winkel dus voor een 8x8 interface....

dat verhaal klopt niet echt

je haalt hier nootresolutie door elkaar met de bandbreedte van een midi bus

de 2 hoeven niet persee iets met elkaar te maken hebben.

In toestellen zoals dit is een hoge resolutie heel belangrijk.

kijk hier maar even:
http://web.webhost4life.com/innerclock/index.asp?action=page&name=34

niet toevallig heeft de MPC-3000 daar hele goede resultaten.
 
Hahaha.......ik ben via Youtube helemaal kapotgescholden door een v.d CEO's achter dit bedrijf.

Ik had commentaar op het blingbling gehalte van het apparaat, kreeg een mail terug dat ik geestelijk gehandicapt was en m'n kinderen ook...............wat een vreemd mannetje was dat zeg.

Heb eerlijk gezegd mijn twijfels over een bedrijf, waarvan de CEO zich zo ernstig verlaagd.

Woehahaha, dat meen je niet? Wat een sukkels hahaha!
 
dat verhaal klopt niet echt

je haalt hier nootresolutie door elkaar met de bandbreedte van een midi bus

de 2 hoeven niet persee iets met elkaar te maken hebben.

Dat bedoelde ik nu net niet: dat een midi poort een beperkte bandbreedte heeft weet ik best. Het komt erop neer die beperkte resolutie ook nog eens perfect naar de achtergeschakelde toestellen te transporteren:

Waarom zitten er op de 'grote' sequencers meerdere midi poorten denk je ?
Precies om optimaal gebruik te maken van de beperkte bandbreedte van elke poort.
MPC1000: 2 midi outs, 2500: 4 midi outs.
Da's een snelweg met 2 of 4 vakken ipv een regionaal éénbaanswegje !
 
de doelgroep wordt straks zo klein dat er alleen nog malle eppies en zedendelinquenten over zijn; met een fijn gevoel voor masochisme. Maar daar was één-oog toch al koning...of beter... CEO
 
Dat bedoelde ik nu net niet: dat een midi poort een beperkte bandbreedte heeft weet ik best. Het komt erop neer die beperkte resolutie ook nog eens perfect naar de achtergeschakelde toestellen te transporteren:

Waarom zitten er op de 'grote' sequencers meerdere midi poorten denk je ?
Precies om optimaal gebruik te maken van de beperkte bandbreedte van elke poort.
MPC1000: 2 midi outs, 2500: 4 midi outs.
Da's een snelweg met 2 of 4 vakken ipv een regionaal éénbaanswegje !

je hoeft me hier niets bij te leren op dat vlak hoor..

toch is het onzin wat je zegt. Zelfs met maar 1 midi output is het aantal ppqn heel belangrijk.

Ik gebruik overigens nog steeds maar 1 poort op mijn midi sequencer (Akai ASQ-10). Meteen erna wordt het gemultiplexed naar 24 verschillende midi poorten (Unitor / Amt8 combo)
Reden is omdat ik niet zoveel midi noten tegelijk moet spelen, maar het moet wel rete strak zijn..

Overigens denk ik dat de mensen de beat thang vooral kopen voor de interne sounds, en daar is het aantal ppqn van aller belang.
Zelfs een toestel als de machinedrum geeft povere resultaten (omdat het, zoals een pc, een realtime OS is waar tal van dingen in de background draaien). Mag je nog zoveel ppqn gebruiken intern, als je OS er niet in slaagt om de events op tijd af te lossen zal je timing ook behoorlijk veel jitter bevatten
 
je hoeft me hier niets bij te leren op dat vlak hoor..

toch is het onzin wat je zegt. Zelfs met maar 1 midi output is het aantal ppqn heel belangrijk.

Tja, wat heb je dan aan 960 ppq met één midi poort als je er 16 synths via midi through achter hangt, da's de essentie van wat ik hier wil verkondigen. Met een midi router heb je hier uiteraard minder last van weet ik wel gebruik ik ook.

Heb echter lang gewerkt op 1 midi out poort, en dan geldt de wet van de snelweg: veel verkeer = veel rijvakken, zoniet heb je file, zelfs al rijd je met een Ferrari met 960 pk snappie.

Als je de last over meerdere schouders kan verdelen moet iedere deelnemer minder heffen, that's tha point :mega:

Nu weer on topic graag: wie is er koopgeil voor dit beat ding?
Djeez, zelfs bij mij begint het stilaan te kriebelen.
 
Mij begint het ook steeds duidelijker te worden waarom ze zo fel reageren. Moeten jullie eens je nek uitsteken als nieuwe speler op een markt en flink wat geld investeerd.

Voor de rest koop eens een spiegel om die ontiegelijke balk in je ogen te spotten. Wordt eens volwassen!
 
Dit begint eigenlijk best wel een leuke thread te worden.........stelletje grappenmakers.

Ik ben hard naar olie aan het zoeken, om op het vuur te gooien, maar helaas komt er niets in me op.

Blijft gewoon grappig dat sommige lui boos worden omdat je een apparaat/bedrijf niet ziet zitten.
 
Tja, wat heb je dan aan 960 ppq met één midi poort als je er 16 synths via midi through achter hangt, da's de essentie van wat ik hier wil verkondigen.

als dat de essentie is van wat je wou verkondigen dan was je opmerking volledig overbodig hier.

bij mij hangen er ook +16 synths aan 1 output. maakt geen drol uit, ik doe niet aan daisy chainen :okdan: (niemand toch? :) )
 
Dit begint eigenlijk best wel een leuke thread te worden.........stelletje grappenmakers.

Ik ben hard naar olie aan het zoeken, om op het vuur te gooien, maar helaas komt er niets in me op.

Blijft gewoon grappig dat sommige lui boos worden omdat je een apparaat/bedrijf niet ziet zitten.

Alles heeft zijn charme.

Maar ik ben al in gesprek met deze jongens en ik mag het uitschelden van de 'potentiele' Nederlandse klanten voor me rekening nemen.

:duivels:
 
Mad Kang :D
 
Mad Kang :D

:D

Maar ik vind het echt een leuk apparaat worden. Sterker nog ik wist niks van het apparaat sinds het filmpje op de vorige pagina. Enige wat ik wist dat fabels me had verteld dat er wat mensen hier zich zwaar aan het verzetten waren tegen een mpc killer. En ik hou wel van een beetje intersant doen op het internet.

:D
 
fabels? hehehe, je keyboard is stuk.

anyhoo, ik las alweer de vergelijking met de mpc-500 en XR-20 en die vind ik niet echt op gaan. Met zo'n display is het eerder een MPC-1000 met een berg samples ingebakken, mider uitgangen en minder midi i/o.

Kijk en zo ongelooflijk zijn MPC's nou ook weer niet. Het zijn geen toverdozen.

Dit is gewoon iets nieuws, iets anders.

Eigenlijk is dit gewoon een compacte groovebox die kan samplen ("no loadtime", nice) op een accu die je schijnbaar om je nek kunt hangen(!!!). Een beetje een gimmicky groovebox. leuk man.

Ik meen dat ze ook niet meer schreeuwen over MPC-killers en zo.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top