19" geluidkaart voor livegebruik

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Ik weet dat er al een aantal draadjes zijn over geluidskaarten, maar vanwege mijn afwijken wensenpakket kan ik daarmee niet goed uit de voeten. Daarom een nieuw draadje.

Ik zoek een rackgeluidskaart voor mijn livesetup. Die ziet er (voor zover relevant) als volgt uit.

Audio
- Ableton start samples
- Vanuit de geluidskaart loopt een stereokanaal naar de mixer, voor de samples die direct hoorbaar zijn
- Vanuit de geluidskaart lopen twee monokanalen:
* één naar de vocoder (als carrier)
* één naar een Electrix Filter Factory (zodat dat signaal live gefilterd kan worden)

Midi
- Ableton selecteert presets/instellingen op effecten apparatuur in rack (via midipatchbay):
* 2 x boss SE-70 op insert van microfooningang
* Line 6 Gitaar pod
* Line 6 Bass pod
* Roland SRJV-1080
* Roland a880 midipatchbay
* Electrix Filter factory
- Ableton selecteert presets/instellingen op effecten apparatuur buiten rack(via midipatchbay):
* Electribe
* Digitech whammy voor gitaar
- Keytar stuurt in sommige nummers electribe aan en in sommige de roland SRJV-1080 (via midipatchbay)
- BCR2000 stuurt ableton en filter Factory aan (via midipatchbay)
- Alle midi-apparatuur is gepatcht via roland a880

Verder worden er nog vocalen, gitaren, enz. geloopt met een boss rc-20XL, maar dat lijkt me nu niet relevant want daar heeft de geluidskaart geen aandeel in.

Ik heb nu een geluidskaart die geen rackformaat heeft. Dat levert veel extra kabels op. Als ik een kaart (breakoutbox) in mijn rack kan bouwen kan ik dat allemaal alvast vast leggen, dat scheelt opbouwtijd en fouten..

Het mooiste zou zijn als het ding ook in de studio zijn mannetje kan staan, maar bedenk wel dat hij niet te kwetsbaar moet zijn. Ik hang hem aan mijn laptop, dus moet wel voorzien zijn van USB of FIREWIRE.


Samenvattend:
· Midi IN en OUT
· Minimaal 4 x audio out (mono)
· Rack
· Stevig genoeg voor livegebruik
· USB of Firewire

Iemand suggesties? Tot € 300,- zou mooi zijn, afhankelijk van de voordelen die een duurdere biedt is dat geen harde grens.

Alvast vriendelijk bedankt.
 
Zo afwijkend is je wensenpakket niet hoor, samenvattend zoek je gewoon een geluidskaart voor in een rack.

De MOTU lijkt me ook een prima optie voor je.




Samenvattend:
· Midi IN en OUT
· Minimaal 4 x audio out (mono)
· Rack
· Stevig genoeg voor livegebruik
· USB of Firewire

Iemand suggesties? Tot € 300,- zou mooi zijn, afhankelijk van de voordelen die een duurdere biedt is dat geen harde grens.

Alvast vriendelijk bedankt.
 
Past alleen niet binnen het budget.

Een 2e hands Motu 828MKII komt het meest in de buurt denk ik.

In andere gevallen is een profi, rubuuste audio interface met de specs die jij zoekt gewoon niet mogelijk voor 300 euro.
 
Niet 19", maar wel binnen je budget: Edirol FA 66 (firewire), Presonus Firebox 6in/10out

Volgens mij kun je deze ook met een rackadapter in een rack hangen.
 
Back
Top