AKG Perception 120 ervaringen?

Dime73

Stamgast
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
170
Locatie
Apeldoorn
Hallo iedereen,

Ik ben net bij Feedback geweest en daar hebben ze de AKG 120 condensator microfoon. Ik wil er misschien eentje kopen maar vraag me af wat de kwaliteit van dit product is vergeleken met andere microfoons in deze prijsklasse.

Ook viel mijn oog op de Studio Projects B1, daar hoor ik niets dan lof over.

Echter, de AKG is 99 euro en de SP B1 zo'n 130 euro. Ik wil vocaal goed kunnen opnemen met de mic.
 
Over de B1 lees ik ook goede ervaringen, wat ik je wel kan zeggen is dat als je gevoel ligt bij de B1, dan zou ik deze kopen. Ook al kost hij €30 meer. Dat lijkt mij in ieder geval wel een verschil waar je over heen moet kunnen komen. Niets is erger dan iets kopen terwijl je liever iets anders had gekocht voor een beetje meer geld.
 
Maar ik zie nergens betrouwbare reviews over de AKG 120. Ik hoop dat iemand op synthforum mij iets over de microfoon kan vertellen.
 
Voor mijn werk gebruik ik de Perception 100 (geloof ik) van AKG. Prima microfoon voor het geld, maar ik merk toch duidelijk verschil met de Rode NT1 die ik thuis gebruik.

Echt muzikale kenmerken kan ik niet geven, omdat ik hem op mijn werk voor spraak gebruik. Ik vind hem in ieder geval een beetje de klank van een standaard dynamische microfoon hebben, wat (stoffig en muf) gekleurd en te weinig sprankelend.
 
Prima mic voor het geld. Beetje te veel peak rond de 4K en ik vind hem wat mid missen. Wanneer je echt hele mooie vocalen wil opnemen zou ik toch voor een wat betere mic kiezen. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor preamp je gaat gebruiken.
 
Back
Top