Acxel 2 The Formula 1 of Synthesizers

oeh...vet...toffe link ook, stond vrij weinig over deze bak in vintage synths...leuk design ook van dat rack, met dat led-touchscreentje krijg je wel meteen knightrider flashbacks lol
 
Ziet er allemaal niet echt vertrouwens-wekkend uit.. gefotoshopte mengtafel op de homepage, vreemd uitziend forum..

Hoe kan je hier nu een pijl op trekken mbt 'waar voor je geld', toekomstige ontwikkelingen, etc.. als ze die site niet wat beter maken, wordt het echt niks met dat ding ; zou mijn 6500,- als ik het had er zeker niet aan uitgeven
 
formule 1 tis maar net watje zoekt
8D
 
The formula-1 of synthesizers??? Oei oei... oppassen als ze zoiets roepen. Ik zit nu tien minuten naar die website te staren, maar eeh... wat is het eigenlijk??? Ik zie alleen een paar plaatjes van een PCI kaartje en wat modules. Hoe bedien je het en wat doe je er eigenlijk mee? Die user-guide word ik ook niet veel wijzer van, en daar staan alleen wat gedateerde screenshots in.
 
doe mij maar een jupiter8 en een vakantie naar thailand.
Ik ga weer in augustus!

Het eerste wat me opviel na de gebruikelijke marketingprietpraat over unieke geluiden was de verzameling geluiden die teruggrijpen op bestaande instrumenten als trombone en banjo.

De eerste Acxel uit 1991 is nooit in productie gegaan.

Ook Beilfuss komt terug! Een vergelijkbaar verhaal. Nooit iets geworden.

Naast de nodige scepsis niets dan lof voor elke fabrikant die probeert een elektronisch muziekinstrument in de markt te zetten.
 
Op youtube staat ook een leuk filmpje van het eerste type. Voor die tijd erg futuristische mogelijkheden, met het soort touchscreen, dat ik volgens mij mis op de modules. In hoeverre het op dit moment kan concurreren met een niet al te gekke dedicated pc met daarop zoiets als Absynth en Cameleon 5000 vraag ik mij af.
 
"A new universe for music.... has just born!"

Iemand daar kan in ieder geval al niet typen.
 
Back
Top