Roland R-880 gebruikers?

100%

If its broke don't fix it
Lid sinds
9 augustus 2004
Berichten
824
Locatie
Made In NL
Ik heb nou al een half jaartje een Roland R880. Echt een geweldige reverb, en ik ben wel eens benieuwd naar de kaarten die er voor te krijgen zijn. Blijkbaar zijn deze een must have voor deze reverb. Maar ik heb gemerkt dat er nogal moeilijk aan te komen is. De bekendste zijn die van George Massenburg, Lee Quintana, M480L en een kaart met emulaties van Quantec, RMX, en EMT.
Zijn er hier nog meer mensen in het bezit van een R-880? Is misschien leuk om een plaats te creeren waar gebruikers kaarten met elkaar kunnen uitwisselen.
 
Volgens mij is M-880P die van George Massenburg. M-880D is de digital card, M-880L is degene met alternatieve programma's.
 
Mag ik vragen welke kaart(en) jij hebt?

Ik ben twee weken geleden al mijn zelf gemaakte programmas kwijtgeraakt.
Ik had mijn R-880's opgestart met de oude versie systeemkaart om te kijken of de "oude" V1.02 gate en compressor toch niet meer en/of betere parameters hebben dan die op de nieuwe V2.00.
Hierbij heb ik er niet bij stil gestaan dat mijn interne geheugen zou worden gewist.

De treshold, attack en release van de oude versie gate zijn instelbaar in 100 stappen, terwijl die in de nieuwe versie in slechts zo'n 35 stappen zijn in te stellen.
Als ik bijvoorbeeld de gate instel op treshold lvl -24.5 om de ruis buiten de deur te houden, laat die mijn hele zachte geluiden ook niet door, en op de lagere -34.5 blijft de gate gewoon open.
Tussen die twee waarden zou in de oude gate meer instelwaarden zitten, volgens mij.
Maar omdat ik mijn programmas kwijt ben heb ik het niet verder uitgeprobeerd.

Misschien is die gate wel niet bedoeld om ruis mee te elimineren maar om een soort gated reverb mee te creeren, maar dan nog zou ik liever meer dan minder instel mogelijkheden tot mijn beschikking willen hebben.

Straks wanneer ik klaar ben met mijn opnames zal ik, voordat ik met het afmixen begin, tijd maken om dat ding weer lekker te gaan zitten programmeren en zal ik ook de card eens uitproberen.

Hopelijk hebben wij tegen die tijd meer R-880 bezitters waar we kaarten/eigen programmas/ervaringen mee kunnen uitwisselen.
 
Ik heb een kaart van Roland waar de Factory Presets van Version 2.00 op staan. Als ik je daar een kopie van moet maken dan laat maar weten.
 
Die heb ik ook, al doet die het niet meer.
Ik dacht niet dat er iets leuks voor mij op stond als ik mij goed kan herinneren van zo'n 20 jaar geleden toen ik de apparaten had gekocht.

Als jij een kopie wilt hebben van de M-880P, wil ik dat ook met plezier voor jou doen, als je een lege kaart kunt opsturen of zo.
 
Ik heb zojuist jouw ontvangen privebericht proberen te beantwoorden, maar jouw INBOX is vol of zo?
Ik zal morgen weer proberen als in de tussentijd je meer ruimte hebt gecreerd.
 
Ben op zoek naar de volgende kaarten: Lexicon 480, Lee Quintana en George Massenburg. Heeft iemand de SysEx data beschikbaar? Of kan ik kaartjes opsturen voor een kopie?
 
Ik heb hier nog een V2.0 Program Rom kaart liggen. Nieuw. Ongeopend. Sealed in plastic met serie nr 2237047.
Als iemand interesse heeft, doe maar een bod. Opsturen kan.
 
Hallo,

Ben al jaren lid van Synthforum doe er eerlijk gezegd weinig mee maar....

Heb de volgende vragen, opmerkingen

Bezit een Roland R-880 ziet er goed uit en twee GC-8 controllers een V 2.00 de ander V 1.02
In beide controllers geen presets meer, heb even de de R-880 kunnen testen werkt mi prima
De vraag hoe krijg de diverse presets weer geladen?
Of is iemand geïnteresseerd voor deze modules ze zijn ook te koop

vriendelijke groet Jaap van Woerkom
 
Back
Top