Binary, met stem !

Bob123

Sandgarden Rec. Studios
Lid sinds
30 Maart 2007
Berichten
384
Locatie
Sandgarden
Ziehier,

Ben geen held in het afmixen of componeren, maar heb toch geprobeerd een cheesy dance trackje te maken.
Gemaakt met : Korg Radias, ESX, TI snow en een RM1X.

'Njoy :dj:

Bob
 

Attachments

  • Binary.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 45
klink inderdaad goed, en net niet te cheesy :)
 
Die vocals moe je los posten hier. Kenne mensen lekker remixen. Verder niet mijn smaak, maar klinkt wel goed!
 
:) Ja, idd remixen!! (wel ff bpm bij zetten, svp.. :D )

Niet dat je nr slecht is btw :D
Is wel leuk trackie! Muziek mag wel ietsje meer... volume of 'punch' ofzo..wat voller qua laag midlaag, vind ik.

Verder leuk! :okdan:
 
Stem deed mij een beetje aan DepecheMode denken :o:
Leuke track totdat het trance gehalte begint te stijgen.
Toen heb ik hem hellaas moeten uitzetten.

Maar je stem is idd dik in orde :okdan:
 
ik vind hem goed, i.d.d. leuke crossover tuseen retro, italo en cheezy trance
maar een remix over de accapela's zou wel grappig zijn. arrangement is VEEL meer uit te halen
 
THX,

Redelijk positief waarvoor mijn dank, had dat eigenlijk niet zo verwacht (typisch Belgische bescheidenheid zeker )

Wat de vocals betreft gaat de eer niet naar mezelf, dus ik zal de complimentjes doorgeven aan de persoon in kwestie.
 
Ik heb een cd'tje staan van Covenant. Jouw track lijkt wel een beetje op een opgetrancede variant op hun muziek.
 
Ik heb een cd'tje staan van Covenant. Jouw track lijkt wel een beetje op een opgetrancede variant op hun muziek.

die zijn van hun zelf al behoorlijk trancy . . (niet hun 1e 2 albums)
 
Enorm coole track. Ik vind niet dat er iets mis is met het arrangement en ik denk zelfs dat het niet fancier hoeft voor dit genre. De mix heb ik nog niet beoordeeld omdat ik nu niet in de studio zit..
 
Met die setup haal je toch wel heel veel er uit denk ik. En da's behoorlijk knap. En qua mix is hij toch gewoon goed?
 
Nogmaals dank voor de positieve reacties,

Ik ga er nog eentje maken :-) maar dan wat ruiger.
 
Klinkt lekker!
Ik hou wel van dat 'strenge schoolmeester engels' dat op een of andere manier erg 'in' was in de eighties.
Ik vind de hele track wel leuk, alleen de zaag wat minder, dat maakt het voor mij wat cheesy, terwijl de rest klinkt als een goeie dancetrack. Ik zou bijna willen zeggen, het nummer heeft het niet nodig.
 
De originele track is trouwens van Assemblage 23, hier kan je de vocals downloaden, enjoy het remixen en post snel je eigen versie:

http://www.assemblage23.com/frameset.html

Mijn versie lijkt sterk op de Thanos Mylonas remix, er staan best coole en ook vuile remixes tussen.

Doorklikken op studio/tech, op die pagina post hij steeds een downloadlink naar de vocals van zijn nieuwste tracks.

Weer een geheim minder in deze wereld.
Ik heb hem een mailtje gestuurd en hij had geen bezwaren om de link hier te posten, maar voor commerciële doeleinden mag je zijn vocals niet gebruiken !

En nu maar knoppen draaien (of muisje klik doen).
 
t klinkt goed, maar ik vind eigenlijk de muziek niet zo bij de stem passen als t zo trancy wordt. in dat open stukje zonder die trensleaddinges klinkt t veel beter bij elkaar vind ik
 
Leuke track!
Heeft wel hitpotentie moet ik zeggen, maarrr...

Het is het allemaal even nèt niet.
Het belangrijkste punt dat ik even wil aandragen is dat het geheel soms net niet helemaal lekker loopt. Sommige geluidjes zitten te vroeg in de timing, zoals het main-synthje en sommige geluiden zoals de piano zitten weer te laat in de timing. Daardoor hapert het geheel en wordt het geheel een stuk minder muzikaal, terwijl het arrangement best muzikaal is! Ik heb het hier echt over het ooooh-zoooo-belangrijke-microtiming.
Ga daar eens heel goed naar luisteren en verbeter dat, dat scheelt al een hoop.

Qua mixing is het best ok, maar het kan beter.
Sommige elementen zijn nog een beetje droog en kunnen wel een bak galm gebruiken.
De vocal bijvoorbeeld is erg droogjes en hier mag (moet) gewoon een dikke delay op!
De piano is ook erg droogjes en die mag lekker verzuipen in de galm.
Dan krijg je een mooi contrast t.o.v. het droge baslijntje.
Contrasten creëren in je mix is heel belangrijk!

Verder ben ik niet erg te spreken over de keuze van de drums. Maar zoals ze zijn, zitten ze wel ok.

Succes!
 
Yup, dat over de timing klopt wel.

Ik heb het geheel gesequence'd met een RM1X en op de piano en andere instrumenten
de chord separate functie gebruikt waardoor de noten in een akkoord elkaar met 30 tics opvolgen (480 ppqn).
Dat geeft de piano een Richard Clayderman gevoel, djeeeez, waar haal ik dat nu weer vandaan :-)

Anyway, ik vond het leerrijk om een bestaande track te remixen, heb ik veel van geleerd, en dat vind ik het belangrijkst. Voordien zat ik te vaak vast in levenloze arrangementen, je kent dat wel, veel ideeën weinig resultaat.
Op deze manier heb ik mezelf gedwongen in dat keurige patroon arrangement met ups en downs te werken, en dan leer je hoe moeilijk het is om een nummer interessant te houden tot op het einde.

Over de mixing: ik ben geen held in het mixen, en hou van less is more, ik zet in de eindmix, dus net voor ik de track render, mijn reverb altijd een dB of 3-4 lager dan ervoor, slechte gewoonte van mij, mede omdat ik de gebruikte plugin niet echt lekker vind klinken waardoor de mix te veel wordt dichtgesmeerd.

Wederom dank voor de bruikbare commentaren.
 
Zo, na een paar opbouwende commentaren en een weekje met andere zaken bezig te zijn, heb ik vandaag een bak galm over de stem en de piano gegooid, de timing van de piano wat bijgesteld en nog een paar andere details veranderd.

Tijd nu om aan iets nieuws te beginnen.

'Njoy,

Bob
 

Attachments

  • BinaryV1_1.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 50
Back
Top