Ikea 'Broder' racks

Is er trouwens niet zo iets vergelijkbaars te koop bij de bouwmarkt als Gamma of Praxis? Dat scheelt me weer een ritje Ikea...

Ik heb bij al die doe het zelf zaken niks kunnen vinden. Maar goed, ik kon ook niks vinden in de IKEA, terwijl het er blijkbaar wel was.
 
Eindhoven. Heb wel een of twee Broder racks zien staan maar alleen schuine planken bij planken die zeg maar in het midden scharnieren.

Maar ik word altijd redelijk para als ik omringd word door Das Konsumpublik, dus uiteindelijk komt het er op neer dat ik meestal alle rotzooi die ik in de eerste plaats toch al niet nodig had (in dit geval een vingerplant) maar wel oppikte tijdens mijn nerveuze zoektocht naar wat ik wel moest hebben gewoon ergens in de buurt van de kassa drop omdat ik geen zin heb om voor een vingerplant die ik toch al niet nodig had een half uur in de rij te gaan staan die daar dan altijd staat op zaterdag (want iedere keer kom je toch weer op een zaterdag in de IKEA terecht).

Ik weet ook niet hoe dat komt bij IKEA. Ik heb het ook in de Gamma en de Praxis, maar IKEA is echt het ergste. De keiharde realisatie dat je een gedrilde slaaf van het wereldwijde kapitalisme bent is het denk ik. En Ingvar Kamprad maar lachen: Weer een vingerplant verkocht aan iemand die hem niet nodig had.
 
ja, aan de gearlist te zien zeker een gedrilde slaaf van het wereldwijde kapitalisme :)
 
Nou, z'n spullen zijn allemaal uit het vorige millenium hoor.

Ik deel de IKEAfobie met Bikkel. M'n vriendin wil er ook altijd naartoe om in de kudde mee te sjokken. Verder zonder enig doel maar na een uur sta je toch weer 150 euro lichter buiten met een onvoorstelbaar grote hoeveelheid meuk die binnen de korste keren kapot is (lampen en aardewerk), of dood (planten) of anders wel achterin de uitpuilende kast verdwijnt. Alleen die houten opstapkrukjes zijn wel handig voor deze moppersmurf. Daar heb ik er dan ook al drie van, om ook maar met iets nuttigs thuis te komen. Tegenwoordig ga ik alleen en zeer gericht op woensdag om 6 uur als de bezoekergraad minimaal is.
 
ja, aan de gearlist te zien zeker een gedrilde slaaf van het wereldwijde kapitalisme :)

Buiten de FAP-kabels heb ik geen nieuwe spullen er tussen staan :confused:
 
Wat is dat toch met vrouwen en Ikea?

Mijn ex wilde er ook altijd zoooo graag naartoe en het allerergste was dat ze de spullen daar ook nog echt mooi vond. Salontafeltjes, bijzettafeltjes en zelfs de lelijkste kitsch-schilderijen van een roos vond ze helemaal prachtig! Wat een focking ramp!!!!

Oerlelijke pruts bij Ikea. Heel soms staat er wel iets redelijks tussen, maar dat is maar zelden.
 
Buiten de FAP-kabels heb ik geen nieuwe spullen er tussen staan :confused:

Ik was ook niet heel serieus:)

Ik kan me voorstellen dat mensen zich in de ikea net zo voelen als ik in de muziekwinkel...
 
Perfecte oplossing voor mij in de studio.. Nou nog ff uitmeten...
 
ikea is toch feest

Köttbullar ! yeah

(ik geef toe, ik ga enkel mee voor het eten)
 
Perfecte oplossing voor mij in de studio.. Nou nog ff uitmeten...

En naar Ikea geweest. Na het eten van de Zweedse balletjes met friet en het mezelf moed inpraten, heb ik de folder opengeslagen.

Het is effe passen en meten, maar nu ben ik ook de trotse eigenaar van een DIKKE BRODER hehe :P

Rek zit erg stevig in mekaar. Met een beetje puzzelen heb ik nu voor het eerst meer plek dan gear in m'n kleine hokkie. Echt een aanrader....
 
My first broder

My first broder

Ben vanavond ook langs Ikea geweest en heb voor 123 euro het volgende gekocht...

De L-poten zijn 40 cm maar dat is toch iets te krap, ga er morgen 60 cm poten onder zetten op de hoeken - in het midden gaat het wel zo. Dus: welke hardrocker moet er nog een A-frame voor op het podium hebben? Heb er nu eentje te koop ;)...
 

Attachments

  • broder.jpg
    broder.jpg
    186,5 KB · Bekeken: 57
Trouwens mss. wel nuttig om te weten: ze staan enkel in het magazijn, nergens in de showroom... dus als je de winkel an sich haat, zoals velen, ga je bij de kassa's meteen het magazijn in :)

Daar staat een computer die je vertelt waar je de Broders kunt vinden.
Zou ik doen, want als je het aan medewerkers vraagt in de showroom wordt je eerst naar de beddekasten gestuurd, dan naar de keukenafdeling, dan naar de boekenkasten, om vervolgens te horen te krijgen dat ze alleen in het magazijn staan. Real-life story :frons:

Ohja zal ook nog even een foto'tje doen die ik net op m'n telefoon vind.. m'n mixer heb ik in zo'n zelfde stuk (scheef-afgezaagde) plank gezet als de draagplanken. Voor het geld (euro of 5?) hoef je het niet te laten; ga's zo'n desktop-rack ding kopen. (afzetterij) Gewoon een beetje meten en een recht vlak diagonaal doorzagen. En even in de zijkant van een reststukje wat schroeven/voorboringen proberen die je plank niet splijten. Maar dat terzijde :)
 

Attachments

  • broder.jpg
    broder.jpg
    173 KB · Bekeken: 61
In Amersfoort staan ze gewoon in de showroom... Wel op een plek waar je het niet verwacht trouwens (net voor de tafels aan de rechter kant). En in het magazijn in stelling 9 ;).

Patrick.
 
Nu ben ik even benieuwd, wat kost dit systeempje nu precies?

Ik heb 4 planken van 120 cm met ophang materiaal, 3 staanders van 99 cm hoog en 3 poten van 40 cm voor bij elkaar 123 euro gekocht. Het materiaal is allemaal redelijk goedkoop met prijzen van 2 euro tot 21 euro per onderdeel.

Niet slecht vind ik - is steviger dan de gemiddelde "made-in-china" keyboard standaard (trouwens van Quiklok spul is me ook wel eens een lasnaad geknapt...).

Patrick.
 
Back
Top