Strakke dinsync met je pc/mac!

..ik werk met een sampletje, de GEN plugin gaat ook goed en die kan je een beetje randomizen:yamaha:

vanwaar de werkwijze met sample en niet met sync gen?

vindat een beetje onhandig werken (zo ben ik ook begonnen, zie eerste bericht in deze topic)

In elk geval koop je voor dezelfde prijs een tweedehands ultralite, kan je er vanalles en nogwat tegelijk mee syncen :)
 
vanwaar de werkwijze met sample en niet met sync gen?

vindat een beetje onhandig werken (zo ben ik ook begonnen, zie eerste bericht in deze topic)

In elk geval koop je voor dezelfde prijs een tweedehands ultralite, kan je er vanalles en nogwat tegelijk mee syncen :)

Ik heb erover nagedacht, maar ik moet geen tweede hands ultralite, en het geeft niet of ik een sampletje gebruik, stoort me niet, zal wel zien...:doei:
 
Fijn dat het op de Motu site ook echt helder staat vermeldt dat "any MOTU FireWire, USB2, or PCI audio interface with quarter-inch TRS outputs" allemaal DC-Coupled interfaces hebben.. Kom ik dus net achter toen ik bij Volta zat te kijken.

Dat heb ik dus al jaren in huis en nu weet ik het pas g*dsamme nog aan toe.

Net gekeken naar de Motu 828MK3, maar nergens staat hier iets over vermeldt op de site, is het dan zo vanzelfsprekend? of zo 'niet vermeldenswaardig' voor Motu? Het is best een handige feature die je niet op zoveel interfaces aantreft blijkbaar..

http://www.motu.com/search?SearchableText=dc+coupled << 6 hits op "dc coupled" .. allemaal mbt Volta, maar Volta is er nog niet zo lang, maar het DC-coupled zijn van motu systemen was dus al veel langer zo blijkbaar.

Wie wist dit van te voren toen die zijn/haar Motu kocht?? dat die DC-coupled outs heeft
 
ik wist het niet, kwam het teweten toen volta uitkwam.

in elk geval ben ik dus enorm tevreden met Motu
 
Ik heb dankzij een soldeervaardige broer een correcte kabel nu. Zit in Ableton een beetje te klieren met m'n ESI ESP1010-kaart.

Wat soort van lukt (m'n 303 RUN-lampje gaat aan/uit) maar ik hoor verder geen startende riff. Kan zijn dat ik niet de juiste aansturing heb (zo'n Volta-sample) maar misschien dat de VST meer soelaas biedt.

Zit op Windows met de studiobak, dus ik wacht nog op de komst van een geschikte port. Rvooh mag me pm'en of op Soundcloud spammen als ie nog een tester zoekt. :)
 
Ik heb dankzij een soldeervaardige broer een correcte kabel nu. Zit in Ableton een beetje te klieren met m'n ESI ESP1010-kaart.

Wat soort van lukt (m'n 303 RUN-lampje gaat aan/uit) maar ik hoor verder geen startende riff. Kan zijn dat ik niet de juiste aansturing heb (zo'n Volta-sample) maar misschien dat de VST meer soelaas biedt.

Zit op Windows met de studiobak, dus ik wacht nog op de komst van een geschikte port. Rvooh mag me pm'en of op Soundcloud spammen als ie nog een tester zoekt. :)


Ik heb ook een esi 1010 en heb het aan de praat gekregen je moet 2 mono kabels naar dinsync gebruiken...
De vst die rvooh mij stuurde werkt gedeeltelijk nu nog wachten tot er een definitieve windows versie komt :):doei:
 
jep die VST dat ik je gestuurd heb ging 4x te snel.. woeps :)


Wel cool dus dat die ESI 1010 ook dc coupled is. Zit gewoon minder power achter als die motu's maar voldoende voor dinsync..
 
Oh, meneer Rvooh.... heeft u die vst ook voor mij? Ik wil wel experimenteren... :)
 
ongetest en met bulgaarse groeten :P

Download Windows beta
http://www.box.net/shared/5zircz0m1a

eigen risicoo

EDIT: ik hoor dat deze versie perfect synct, Windows users tast toe..


de mooie interface en dergelijke zijn voor als ik het wat minder druk heb :s
 
Laatst gewijzigd:
Koel! Nu heb ik natuurlijk net zo'n stereo din sync-kabel, niet twee aparte mono. O_o

[edit] Oeh, there's life in them tharr bones yet. Hij doet het!!! :) Maar... hij gaat veel te snel. Zelfs als ik 'm op 12 PPQN zet (24, 48, 96 is nog rapper dan rap). Doe ik iets verkeerd? Albeton staat op 120 bpm maar dit klinkt als het dubbele!
 
Laatst gewijzigd:
hij zou gewoon op 24 juist moeten werken.

toevallig niet aan die tempo knop gedraaid? dan schakelt ie over op zelf gegenereerde tempo
of iets met die shuffle ofzo?

pff kan hier niet testen :(
 
Ik test nog wel, ik ben alvast heel blij dat ie goed start! :D Heb geen camera, anders maakte ik wel even een videootje ofzo.

Als ik Ableton naar 60 bpm schuif, klinkt ie zoals ie hoort. Zal nog wel wat experimenteren. Heb verder nergens aan gedraaid, vst ook nog een keer opnieuw geladen e.d. Hogere PPQN selecteren heeft wel effect (als in nog sneller) maar ik zoek nog verder and will report back...
 
Deze versie zou normaal moeten werken bij mij synct ie toch perfect en ik werk ook met een esi 1010 & ableton...
Ik denk dat het bij u kabel ligt ik heb ook eerst geprobeerd met een stereo naar dinsync kabel, alhoewel het in theorie zou moeten werken met de headphone outputs (stereo) die je kunt aanleggen via het esi menu kreeg ik het zo toch niet aan de praat, men lampje van men 303 ging ook flikkeren maar verder gebeurde er niets....
Met 2x mono naar dinsync en de laatste vst loopt het retestrak :)...

Ik zal ook nog eens testen of het signaal van de esi sterk genoeg is om meerdere apparaten te syncen via een passieve dinsync splitter...
 
Nouja, omdat hij start en stopt, en reageert op de bpm als ik hem in Ableton handmatig verschuif lijkt me de kabel an sich wel goed.

Het patternlampje knippert ook gewoon, maar te snel voor de bpm waarop Ableton staat ingesteld (120 by default).

Ik heb nog zitten experimenteren of een andere sample rate wat uitmaakte, maar helaas. Ergens maar goed ook, want Ableton *moet* in 48 KHz omdat ik vanwege bepaalde hardwarebeperkingen alleen zo externe opnames kan maken.

Verder heb ik weinig opties, maar ik zal het nog eens met twee keer mono proberen. Maar ik ben ff at a loss, hoe stel je dat dan in Ableton in? Moet je de vst dan twee keer laden? Enigszins n00bish wellicht, maar oprecht. ;)

Rvooh zegt een paar berichten terug "jep die VST dat ik je gestuurd heb ging 4x te snel.." maar waar had dat betrekking op? Zit ik misschien niet met de laatste vst te experimenteren?
 
nope. de link dat ik hier geplaatst heb is die waar arnoid succesvol mee getest heeft.

vst maar 1 keer inladen in ableton, gewoon audio prefs in ableton en 2 channels activeren als zijnde stereo.

Heb je toevallig geen 64 bit systeem ofzo?

test ook even of de tempoknop op de 303 geen invloed heeft (brakke kabel of syncplug probleem)
 
Ah, check.

Heb 'm ook even via 2 mono geprobeerd (dan verloopje naar stereo-klink-vrouwtje) en daar weer m'n stereokabel in. De 303 start, stopt, riedelt, maar te snel.

Nee, heb geen 64-bit systeem, gewoon standaard XP Pro, 4 gieg intern en 3.0 GHz Core 2 Duo.

De 303 is net gereviseerd, poort is ok, bewegen met de kabel had geen invloed en de tempo-knop ook niet. VST opnieuw gedownload etc.

Als ik de din sync er vanaf m'n 707 insteek (ook op 120 bpm) is er niks aan de hand en loopt ie goed. O_o * krabt op hoofd *
 
Okee, iets verder: het tweede draaiknopje in de vst (BPM blijkbaar?) lijkt een effect te hebben. Als ik 'm naar 30.6 (hij stond op 0.00 - dus ik dacht "uit") zet begint ie goed te lopen, maar - net getest - als ik weer terugkeer na een herstart van Ableton moet ik weer (veel) tweaken om 'm strak te krijgen.

Deze tweede keer lukt dat ook vrijwel niet. Welke functie heeft die draaiknop eigenlijk? (Hij is niet gelabelled, dus dat is even gissen). Als ik 'm weer naar 0.00 terugzet gaat de 303 weer in overdrive qua tempo.

In ieder geval iets opgeschoten. Ik moet nu helaas weg, anders klooide ik nog wel verder. ;)
 
die knop is tempo en zit er op voor testdoeleinden.. normaal moet die op 0 staan, dan gebruikt ie het tempo van ableton, kan me vergissen :s

de andere knop is shuffle maar die zou default uit moeten staan.

oja en je moet een noot tekenen, anders gaat het niet werken ;)
 
Back
Top