dx7

DX200's zijn altijd goed onder 200 euro.

Overigens heb ik een DX27, dat is een DX100 met full size keys. Die gaat vaak voor de helft van de prijs weg, laatst voor 40 euro of zo eentje gekost.
 
kiezen moet je zelf doen, ik geef mijn ervaringen weer.
..btw ykaruz van het forum heeft er een voor 150 dacht ik..

als het puur enkel en alleeen om de geluidskwaliteit gaat dan is er niks origineler dan een originele, dat is toch de maatstaaf.

ik vond die keys teveel plek innnemen en het is ook zo makkelijk dat je een VCA/VCF envelope realtime kan draaien en ook 3 modulators realtime kan bedienen als ook de algorirthms kiezen enzo, ik vind het supersnel werken. Ik had van de week met een standaard DX7 presetje in 5 min 3 verschillende synthsounds zoals ze ook bij Holy Noise gebruikt zouden kunnnen zijn, gaaf toch hehe. Daar gaat het mij ook om, plezier in het maken van muziek. Mocht ie iets minder klinken dan een originele; jammer dan.. Ik ben geen broodmuzikant ofzo.

TX7 is er ook nog :)

er is zoveel keuze, maar uiteindelijk moet je voor jezelf bepalen wat je belangrijk vindt, is ook een deel van de hobby voor mij, leren met vallen en opstaan. :P
 
dus een dx7II of een dx200 of toch maar een dx100 dan.

Zoals al gezegd is een 21 dan een beter idee, zelfde sound. Qua formaat is een TX81z als je niet al te veel gaat programmeren of een editor hebt nog beter.

hoe meer ik te weten krijg hoe meer ik ga twijfelen. wil vooral goede string dingen me maken en goeie bas enzo. beetje sferisch.
Bas doet de DX wel, strings zijn (zonder fatsoenlijke reverb) lastiger.

Ik ben geen broodmuzikant ofzo.
Die geven daar zo mogelijk nog minder om omdat het nog sneller klaar moet zijn :P.
 

Attachments

  • tx816.jpg
    tx816.jpg
    17,1 KB · Bekeken: 58
Bij een plaatselijke muziekhandel staat een dx7 te koop. De vraagprijs is 600,- euri
Ze hebben daar ook een knoppen juno hs60 met knoppen. is dit 1300,-waard?

Welke winkel en waar is dat eigenlijk? Ben wel benieuwd. (Naar die winkel, dan.)
 
een DX blijft toch het beste in bass, elec piano en "harde" effecten en sounds...

voor strings en choirs en "mooie" sounds is hij toch een stuk minder dacht ik hoor
 
oke. die jongen van die dx200 heeft een hogere bieder. nah jammer dus.
die tx802 heb ik wel al bekeken maar wil liever iets met keys of dergelijks. maar misschien is het toch wel een goede optie.

http://www.mh-daansmit.nl/nl/dept_3.html toevallig zeker?
__________________
het is inderdaad de music house daan smith in m-town.
haha. ken je hem?
afschuwlijke zaak vind ik, haha. soms wel oke voor drumstokken of eihm ja dat eigenlijk. of snaren ofzo.
hmmm nou ik ga dan nog maar eens rond speuren voor een leuke fm-ert
 
Zoals al gezegd is een 21 dan een beter idee, zelfde sound. Qua formaat is een TX81z als je niet al te veel gaat programmeren of een editor hebt nog beter.

De DX-11 is ook leuk, een TX81z met keys en een door mensen te bedienen interface.
 
Klopt, maar die wordt volgens mij niet zo vaak aangeboden. Ziet er ook mooi uit, beetje DX7II-achtig.
 
Tja ze waren er toen wel uit dat je aan een synth met keys genoeg hebt om de rest van je modules aan te sturen en dat je de presets van een FM synthesizer toch nooit aanpast ;)

Maar goed je hebt voor maar iets meer geld een DX7.
 
Denk ook eens aan de SY-77 of 99, als je een FM-bak zoekt. Dat zijn workstations die nog meer kunnen dan FM, maar je hebt wel een conversieprogramma nodig om DX-7 klanken te laden.
 
jah ik had tijdje mn TG77 te koop gezet... kreeg alleen maar domme lage biedingen...

nu hou ik hem lekker want ik gebruik hem gewoon als DX7 hahah :okdan:
 
leuk voor de mensen met een DX7 (of DX200) :D

Werkt echt perfect gewoon.....wel effe send while changing aanvinken en de goede midipoort kiezen in je mac...hakke..

http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/dx7librarian.html

ow ja je kan er ook via internet geintregeeerd in dat pakket patches uploaden en downloaden van inet naar je mac of dx7 of whatever...ik zie nu dus al 14506 patches haha effe dubbelklikken en je hebt em..nou ja wreed hoor

hmm je mot wel 10$ betalen om 1000x iets te downloaden, 7 euro ofzo dus voor 1000 dx7 patches hmm die kan je ook wel freeware vinden, maar die editor is wel handig maybe
 
jah ik had tijdje mn TG77 te koop gezet... kreeg alleen maar domme lage biedingen...

nu hou ik hem lekker want ik gebruik hem gewoon als DX7 hahah :okdan:

Groot gelijk, voor die prijs die jij vroeg had ik hem gekocht als ik hem zou zoeken :okdan:
 
DX200 bevalt mij super, mooi compact. Lekkere sounds. Zeker minder ruis dan de DX7 en patches van de DX7 kun je gewoon inlezen.

Pas wel op met de dataknop, want dit is wel een minpuntje van de DX200 en de AN200. Deze kan namelijk wel eens niet goed werken.
 
Denk ook eens aan de SY-77 of 99, als je een FM-bak zoekt
en natuurlijk de fs1r (kan ook dx-7 patches inlezen)

Ik vraag me af of die dikkere sound niet iets is wat wordt gebaseerd op nostalgische gevoelens en op wat je brein refereert als 'DE' DX7 sound.
Ik denk dat dat voor 'elke' synth van toepassing kan zijn (moog sound, virus sound, nord sound, etc.)

Ik kijk er niet meer van op dat een DX7 wat een kille digitale bak is zonder analoge charme alsnog wordt verdedigd
Dat vind ik altijd zo een raar argument, alsof analoog, warm, wollig, etc. altijd een positieve eigenschap is van een synth.
 
Laatst gewijzigd:
Dat vind ik altijd zo een raar argument, alsof analoog, warm, wollig, etc. altijd een positieve eigenschap zijn van een synth.
of dat er uit elke synth per definitie een dikke bass moet komen (a la juno-60), ook vrij maf te noemen...

voor op het tegeltje: "voor elke synth is er wel een plaatsje in de mix... een synth in zijn uppie zegt nog weinig tot nix"
 
Zit er soms een expansie kaart in?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top