dx7

horny rabbit

Stamgast
Lid sinds
17 Maart 2007
Berichten
441
hallo,

bij een plaatselijke muziekhandel staat een dx7 te koop,
de vraagprijs is 600,- euri:confused:
ze zeggen daar dat ie speciaal is omdat ie iets van 105 geluiden opslaat en een verlichte display heeft.
nu vroeg ik mij af of dit zo'n dx7 nu zo veel meer waard maakt?
en ook vroeg ik mij af wat het verschil tussen een dx7 en dx7II is?
ook vroeg ik me af wat de meningen zijn over de dx200.
is deze eerder aan te raden?
bdw ze hebben daar ook een knoppen juno hs60 met knoppen. is dit 1300,-waard? (orginele knoppen)

gegroet,
 
Er staan verschillende DX7's te koop op marktplaats. De waarde is afhankelijk van staat, aantal cardridges e.d. 600 euro is veel te veel. 1300 voor een hs60 is helemaal belachelijk.
 
Er is een verschil tussen dx7 en dx7 II.
dx7II heeft naar ik meen 16 bits converter ipv 12 bit op de dx7, dx7II is kan twee verschillende klanken tegelijk doen, heeft 2 x zoveel geheugens en is steviger gebouwd. Ook vind ik het toetsenbord wat lekkerder. Er zijn nog wat andere verschillen in de klankopwekking maar die zijn niet wereldschokkend.
Een dx7II gaat op het moment voor rond de 400 euro geloof ik.
Als het nou een DX-7 Centenniel was geweest... (zie onderaan de pagina http://www.vintagesynth.com/yamaha/dx7ii.shtml)

600 euro voor een dx7 met 105 geheugen en een backlit scherm vind ik op z'n zachtst gezegd overdreven.

Via sysex kun je heel eenvoudig verschillende klanken in je dx laden. Dat dat er maar 32 tegelijk zijn is niet zo boeiend vind ik zelf.

Dus NEE dat ding is absoluut geen 600 euro waard en tenzij ze een idioot tegenkomen raken ze m daarvoor ook niet kwijt.

Een Roland HS60 (Juno 106 met speakers )met knoppen (bedoel je die accordion versie ? of gewoon de knoppen die op elke Juno 106 zitten ?) is zelfs voor een verknipte verzamelaar nog geen 1300 euro waard. Eerder in de 350 buurt, er vanuitgaande dat i in goed werkende staat is.
 
op marktplaats staat er eentje voor 250
dat lijkt me een reeele prijs.
je kan natuurlijk ook de fm 8 plugin kopen van NI, klinkt hetzelfde en heeft meer mogelijkheden

de fm8 klinkt echt anders als een echte dx .. het klinkt wel als FM + meer

500 is veels te duur... misschien als het een bijna nieuwe dx7II fd is... maar anders... 200 euro voor een dx7 moet te doen zijn...
Ik heb zelf 225 betaald voor een dx7II met flightcase

Een dx7 is 12 bits en een dx7II is 16 bits ,,, als gevolg daarvan klinkt een dx7 iets gruiziger en warmer
De dx7II is eigenlijk 2 dx7's in 1 en heeft ook de mogeljkheid om al zijn stemmen tegelijk gedetuned te gebruiken ... (hoe heet het ook al weer:stupid) dat klinkt heel vol en vet.
De dx7IIfd heeft als extra een floppy drive... kan handig zijn om geluiden op te slaan.
 
op marktplaats staat er eentje voor 250
dat lijkt me een reeele prijs.
je kan natuurlijk ook de fm 8 plugin kopen van NI, klinkt hetzelfde en heeft meer mogelijkheden

Voor een gewone, kale DX7 is 250 ook veels te veel, 150 is realistischer. Die dingen raak je aan de straatstenen niet kwijt.

Ben wel benieuwd om welke DX7 het dan zou gaan, die van 600? 105 patches is een beetje een raar getal...

De DX7IID heeft o.a. split en layer functie (zoals de DX21), 128 patches, betere midi implementatie, stereo out, andere LFO opzet, andere tuning, en nog zo wat meer. Maar of dat 600 euro waard is? Lijkt me niet.

Of is 'ie zilver kleurig met gouden knoppen en staat er Centennial op? :D

415300230_914b348eae.jpg


edit: wat een drukte hier zo in de naght ;)
 
hmm. ja die verkopers leven volgens mij nog in het verleden.
komen altijd met vermoeiende verhalen van vroeg. nam die prijzen ook al niet al te serieus.
heb er wel eens 6 ted modules plus 3 voedingen voor 100 gekocht. dat is volgens mij wel een redelijke prijs. ze hebben ook nog een poly61 en poly800 staan die leeg zijn. leeg geheugen ofzo. weet iemand of daar makelijk iets aan te doen is?
kon ze meenemen voor 50 per stuk. heb er nog maar even mee gewacht?
iemand?
veel dingen die het niet doen. twee wersimatics enzo.
ga denk ik eens kijken voor die fm8. die hs60 staat er denk ik al 20 jaar ofzo
(accardeon knoppen). en die dx7 is gewoon een dx7 niet eens gloednieuw, krassen etc.
 
...je kan natuurlijk ook de fm 8 plugin kopen van NI, klinkt hetzelfde en heeft meer mogelijkheden

de fm8 klinkt echt anders als een echte dx .. het klinkt wel als FM + meer...

Ik heb ook meerdere keren op het internet gelezen dat FM8 toch anders klinkt dan de DX7; dit i.v.m. het laden van DX7 sounds (sysex) in FM8.
 
VETTIG!!! Wat zou die nou waard zijn?
wat mij betreft niet meer dan een normale DX7s/II/FD if you mean what I know...
die blabla aan eye candy is nergens goed voor...

105 opslag plaatsen en backlight diplay?
heb je het display ook gezien in werkende staat? en die 105 vind ik een ERG dubieus getal
(meestal zijn het veelvouden van 16 dus dit komt niet eens in de buurt) :D

ze hebben ook nog een poly61 en poly800 staan die leeg zijn. leeg geheugen ofzo. weet iemand of daar makelijk iets aan te doen is?
kon ze meenemen voor 50 per stuk. heb er nog maar even mee gewacht?
iemand?
gewoon laten staan... de toetsen zijn ook na een tijdje niet meer betrouwbaar, 50 euro is nog te veel voor deze staat...
 
Laatst gewijzigd:
ga maar snel naar een ander winkel.
ik denk dat deze winkel een grapje met je uithaalt.
de prijzen zitten zoongeveer 4x te hoog.
( je kan dus hun vraagprijs door 4 delen, en dan voor die prijs, met een beetje zoekwerk, ergens anders kopen)
garoeten,
jeroen
 
en een verlichte display heeft.

Een DX7II of S heeft een verlicht display; versie 1 heeft dat niet, maar er zijn (waren - ik kan er nu even geen vinden) backlight kits te krijgen op eBay. Inbouwen is erg makkelijk.

Voor een gewone, kale DX7 is 250 ook veels te veel, 150 is realistischer. Die dingen raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Was het maar. Ik zou het niet erg vinden om er nog een (mooie staat) mk 1 bij te krijgen ook al heb ik al een IIFD, maar die zijn niet makkelijk te vinden.

bdw ze hebben daar ook een knoppen juno hs60 met knoppen. is dit 1300,-waard?
Da's een Juno-106 met speakers. Meer dan 400 voor een Juno is gekkenwerk.
 
koop gewoon die DX200 ik heb hem ook sinds kort, gaaf ding man


3x128 geheugen (waarvan 128 user)
meer knoppen dan een DX7
Filter + EFX
Drums
Sequencer
150-200 euro
ergo...

DX-200 hehe
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top