flstudio laadt langzaam

Adjust

Ouwe rot
Lid sinds
18 februari 2006
Berichten
1.113
Locatie
Universe
Hoi,
Ik heb een vraag..
Ik heb onlangs mijn pc vervangen door een nieuwe laptop.
Nu heb ik Flstudio8 geinstalleerd maar ik merk dat ie erg langzaam is met het inladen van een project. Zelfs kleine projectjes die puur uit samples bestaan gaat het erg langzaam. Soms lukt het ook niet om in te laden en geeft die een error: Geen schijf.
Nu zag ik wel dat er lui zijn die dat zien bij het opstarten van de pc en dan ligt het vaak aan usb poorten, maar vraag me af of dit er ook mee te maken heeft, of zou het een conflict kunnen zijn met de automap functie van mijn novation remote sl?
Is er een bepaalde manier van samples ordenen beter, bijvoorbeeld meerdere submappen of juist weinig submappen en bij file settings een hoop mappen selecteren?
 
De schijf van een laptop is vaak een tandje langzamer (5400 rpm) dan die van een desktop (7200 rpm).

Geef nog eens wat specificaties?

Wat inladen betreft; als je op je desktop ook nog een D of E partitie had en de laptop heeft dat niet, dan is het niet gek dat 'ie die samples niet kan vinden. Een optie is om op je desktop het project op te slaan op zodanige wijze dat alles in 1 map wordt gekopieerd. Of FL die optie heeft weet ik niet, maar zo wordt het zaakje wat beter te gebruiken.
 
ik had wel een extra partitie maar opzich moet dat geen probleem zijn. Binnen FL kan je bij file settings aangeven waar je je samples hebt opgeslagen zodat hij daar de desbetreffende samples gaat zoeken. Zo heb ik bij mijn desktop ook eens een keer de samples verplaatst van c naar d. Binnen FL de verwijzing van files aangepast en ook geen probleem gehad.
Het is ook niet dat die geen samples vindt, maar het laden gaat gewoon super traag. Of dat in relatie staat tot de foutmelding "geen schijf" die ik soms krijg weet ik niet, misschien is dat wel een ander probleem. Bij die foutmelding kan ik dan klikken op doorgaan, opnieuw proberen of anuleren. Als ik dan 10 keer klik op 1 of meerdere van die opties dan loopt het programma vast, en soms laadt die het project uiteindelijk toch in.

Wat meer info:
Ik werk met flstudio op vista
sony vaio fw21e
texas instruments expresscard naar mijn fireface
novation remote sl met usb naar laptop
en een draadloos muisje erbij

Oja en nog iets. Ik zie dat het cpu verbuik wel laag is, maar toch zie ik om de seconde het zandlopertje op mijn laptop even knipperen..kan dat met mijn setup te maken hebben of zou dat eerder een andere functie van mijn laptop zijn die dat doet? Ik heb iig wel al een zooi overbodige services uitgeschakeld en bij apparaatbeheer een aantal dingen uitgeschakeld die ik niet gebruik.(internet, webcam e.d.)
 
Ik werk met flstudio op vista

Daar had ik ook problemen mee.. gauw terug naar XP! :P

Maar misschien staan er wel heel veel samples in die map die je via FL hebt gekoppeld en is het daarom? Ik heb dat zowizo niet gedaan leek me vrij onhandig..

Succes ermee!
 
Soms start bij mij VISTA erg langzaam op. Een defragmentatie doet dan wonderen. Wellicht dat je het eens kunt proberen om je schijf te defragmenteren.
 
@willyoss:
"misschien staan er wel heel veel samples in die map die je via FL hebt gekoppeld en is het daarom?"
Hoe bedoel je dat?

@Vasc:
Vista start hier wel gewoon snel op, het is ook een nieuwe laptop dus betwijfel of het dan is opgelost met defragmenteren maar ik zal dat straks ook eens proberen.
 
staat er misschien een virus/spyware scanner op de achtergrond te draaien bij het opstarten?
 
nee, de meegeleverde virusscanner heb ik vrijwel meteen na aankoop eraf gegooit..

staan er dan nu misschien wat virussen en spyware op de achtergrond te draaien bij het opstarten? :dubbel:
 
nee ik heb het meeste geinstalleerd en daarna de virusscan eraf gegooit.
verder hangt die niet aan internet, gebruik ik hem puur voor muziek en werk ik niet met vage cracks.

Inmiddels defrag gedaan en wat enkele slots uitgezet. Nu heb ik er geen last meer van..hopelijk blijft het zo.
Zandlopertje knippert nog wel om de seconde, een hoop services heb ik al uitgezet maargoed, ik ga nog even goed nakijken of er nog meer processen en services zijn die ik kan stoppen, hopelijk helpt dat.. we zien wel :L
 
Laatst gewijzigd:
OKé goed om te horen. Maar bij Vista kan Defrag echt 'wonderen' verichten, maar een aantal processen uitzetten natuurlijk ook!
 
weinig leven hier in Synthforum » Tips & Tricks » Software

maarja, thanks nog. werkt allemaal als een trein hier. het lampje knippert nog wel om de seconde maar cpu schommelt tussen de 0 en 1 procent dus eigenlijk geen probleem.
misschien komt het door de automap software of mijn expresscard ofzo. Anyway, het werkt
:)
 
Back
Top