Beat Thang for REAL

falafelbiels

Learning to wiggle
Lid sinds
5 juli 2002
Berichten
3.563
Locatie
Rotterrrdam
juist, aangezien deze draad om forum-technische redenen vrij snel uit beeld was verdwenen en ik het apparaat interessant genoeg vind, doe ik nog eens een poging hem onder de aandacht te brengen (en te houden!). Een MPC Killa die je aan je ketting om je nek kunt hangen en die dan ook nog eens op een accu werkt is gewoon belangrijk voor de muziekgeschiendenis.

In de woorden van Yoozer, meer hier.

Ik heb de term "hoax" her en der voorbij zien komen en dat was leuk natuurlijk. De term "hater" kwam net zo vaak voorbij ongeveer.



Die luitjes hebben er duidelijk veel plezier in.

, ik nog steeds.

O ja, met "Yo Homie Muthe Fucka"- grapjes sta je alleen zelf voor aap hoor.
 
O ja, met "Yo Homie Muthe Fucka"- grapjes sta je alleen zelf voor aap hoor.

t hoort bij de marketing maar ergens vragen ze dr wel om, tis een marketing die denk ik niet bij de europese afzetmarkt past of in de leeftijds catagorie 18+. Beetje jammer want het belooft idd wel wat deze beat thang en je neemt t al snel niet zo serieus (wacht op de eerste westcoast custom waar dit geimplementeerd wordt, just for pimping lol)
 
Nee die marketing technieken van die jongens gaan het niet bij iedereen doen, maar bij sommigen wel. Ik vind het prettiger om naar die Beat Kangz te kijken en luisteren dan naar die duitsert van Ableton bijvoorbeeld. En het is zo ongelooflijk origineel (binnen de muziekmaakdingenindustrie dan)

Maar goed het apparaat is interessant toch?
 
Maar goed het apparaat is interessant toch?

^^ absoluut! alleen hoop ik ook dat je de verlichting ook kan uitzetten als je portable bezig bent, feit dat t op batterijen werkt is al super (treinreizen met mpc500 gaan al zo veel sneller hehe)
 
Leuk te horen dat het echt is maar origineel? Wat kan dit ding dan meer dan een MPC/MV/ASR-X?

Ook weer redelijk kinderachtig gedrag zoals op het moment dat die ene gast z'n pa erbij haalt en dan al dat over the top "hahaha, the joke is on you". Pfff posers...

Maar ja, nu ben ben ik dus ook totaal de doelgroep niet.
 
Leuk te horen dat het echt is maar origineel? Wat kan dit ding dan meer dan een MPC/MV/ASR-X?

Ja die kunnen toch ook allemaal hetzelfde? De verschillen zitten hem in de details natuurlijk. Ik heb zo'n gevoel dat ie de ASR-X qua sequencer in ieder geval wel aan kan. MV heb ik geen ervaring mee. Qua interface ziet ie er wel uit alsof tie een MPC aankan (2500 als uitgangspunt omdat ze hem daar zelf mee vergelijken). JJOS is te gek, aar de labelling van het apparaat komt niet meer overeen met de functionaliteit. Stel dat de Beat Kangz het OS-technisch in 1x goed hebben he? Ze stellen zich in ieder geval open voor commentaar en beloven updates.

Ik ben alleen bang dat ie onbetaalbaar gaat worden wat gezien de doelgroep zowel goed als slecht is.
 
Leuk te horen dat het echt is maar origineel? Wat kan dit ding dan meer dan een MPC/MV/ASR-X?

wat mijn mpc/asrx niet heeft.

1. Sleek design and styling with customizable “Paintz” and “Grillz” 8)
2. USB In & Out (doet me denken aan de o zo portable macbook air grap)
3. Pitch and Mod Wheels (hmmkay)
4. 2 High Speed SD Card Slots (jammer, geen cf)

???export beats to mac & windows ??? gewoon usb file transfer dus.

"Don’t forget the 16 Track MIDI Sequencer that can Sequence internal sounds or External sound modules....... I know what you are thinking....Only 16 tracks?? Yeah, well we got that covered! No need to put your kick, snare, and hi hat on separate tracks anymore. PAD MUTE and SOLO!!!"

Ligt t nu aan mij of zijn die gasten echt simpel.Niet dat je voor de gemiddelde hiphop beat nou 16 tracks nodig hebt, maar kloten met pad mute en solo lijkt me nu niet de meest fijne workflow.
 
Wat ik hoor op die youtube demos (al is dat geen echte graadmeter, je hoort wel of iets punch of niet)..Zit gewoon geen power in!!!..Viel me echt gelijk op...

Is een zwakke sound en die lichtjes en die grappige filmpjes met die homies moeten dat verhullen...
Doet me denken aan die Korg Electribe dingen....wel grappig maar niet echt PHAT natuurlijk, jeweettog.....ik zou er niet meer dan max 300-400 voor neerleggen, HOOGUIT. Maar gezien de blingbling faktor zal dat wel een veelvoud worden...Ik zou toch een MPC/MV8K series kiezen dan, als ik samplebased drums zou doen.

Leuk voor de WII generatie zou ik zeggen....
 
Als je dat filmpje goed kijkt zie je dat hij banging ass sounds aan boord heeft...krijg er meteen een heel raar gevoel bij..

Verder vind ik het ding er niet uitzien,de naam ruk,de site is ook niet dat je zegt wauw..en dan die gasten...ja sorry hoor maar vind het allemaal beetje ''my first sony'' achtig.
 
Tja, 't idee is best aardig, alleen de manier waarop ze hun afzetmarkt willen bereiken en aanspreken is door Slang wel erg smal.

(zou je bij newsletters en productupdates ook geshizzleSlangd worden? :D )

Ik blijf gewoon op koers voor een MPC met JJ OS (1000/2500) ooit. (hoewel mijn softwseq's mij prima bevallen, met name Cockos Reaper!)
 
Wat ik hoor op die youtube demos (al is dat geen echte graadmeter, je hoort wel of iets punch of niet)..Zit gewoon geen power in!!!..Viel me echt gelijk op...

Zoals bij de meeste youtube-apparaat-demos is e.e.a. gewoon weer verkeerd opgenomen, met de mic op de camera. Daar kun je dus niet echt iets op beoordelen IMHO. Als de muziek die de site begeleid op het ding is gemaakt dan is dat een betere graadmeter, maar ja dat weten we dus niet.
 
Op het keys synths and samplers subforum op harmony central staat een heel vermakelijke thread over dit doosje. Die 'Kangz' gasten hebben daar af en toe ook zelf gepost, en dat gaat echt nergens over.
Maar goed, die specs zijn niet onaardig voor mensen die van drumdoosjes houden. Nu alleen nog zorgen dat ze niet al hun potentiele klanten wegjagen. En de main feature: 'it swangz from a chain'. Tja, wat wil je nog meer?
De thread op KSS
 
Ik vind ze niet echt serieus ovekomen...maar goed ik ben dan ook geen hippe hoppert..
Ook al werkt het dan nog vind ik het afzichtelijk ding.
Maar goed ben ook een zeikerd :D
Ik irriteer me ook al aan die testimonials op alle sites als zo'n prodjoeser achter in zijn stoel hangt of 1 of andere hippe gast met een zonnebril op die dan zegt dat hij zijn vintage versie verkocht heeft en verruild voor de software..
 
Ze mikken gewoon op een bepaald segment van de markt en proberen hier via hun marketing zo goed mogelijk op in te spelen.
Maar dat maakt het ding niet minder interessant als je toevallig buiten dat segment valt. Gewoon dat ding ergens testen en kijken of het je bevalt. En dan maakt het ook geen fuk uit of het 'mag' of niet.
 
Ja die kunnen toch ook allemaal hetzelfde? De verschillen zitten hem in de details natuurlijk. Ik heb zo'n gevoel dat ie de ASR-X qua sequencer in ieder geval wel aan kan. MV heb ik geen ervaring mee. Qua interface ziet ie er wel uit alsof tie een MPC aankan (2500 als uitgangspunt omdat ze hem daar zelf mee vergelijken). JJOS is te gek, aar de labelling van het apparaat komt niet meer overeen met de functionaliteit. Stel dat de Beat Kangz het OS-technisch in 1x goed hebben he? Ze stellen zich in ieder geval open voor commentaar en beloven updates.

Ik ben alleen bang dat ie onbetaalbaar gaat worden wat gezien de doelgroep zowel goed als slecht is.

kijk een asrx vindt ik qa sampler / interfaceqa bediening niet egt super werken
ben niet egt een voorstander van mpc alike dingen
heb de asrx wels zo gebruikt as master zeg maar in mn setup
ik heb m nu nog maar tydje gehouden omdat je zoon ding af en toe gebruik vanwege de heerlijke fx / sounds filters zijn erg ok te noemen
egte trackz compleet heb ikter niet mee gemaakt eerder lui heid :D

er zijn idioten die de asrx laatst ver4kochten voor 200 na dan hou ik m maar
want tis een degelijke ensoniq machine met een karakteristieke klank

deze beat thang
; kweet niet
astie goed geprijst is moet je door de marketing heen kijken dus astie snel opgepikt word door veel kopers en er een gebruikers groep ontstaat ...levendige samples wuitwisselingen / q & a ..
dan wordt t leuk
vrees dat t ri de1000 gaat qa specs & ontwikkeling

marketing van synths en software s altyd sooo duff
of weird
adverts vroeger ook .
asje die maffe interviewers wels ziet met fimpies van new products van de namm
??
egt daar door koop ik niet een app :engel:
 
Wat ik hoor op die youtube demos (al is dat geen echte graadmeter, je hoort wel of iets punch of niet)..Zit gewoon geen power in!!!..Viel me echt gelijk op...

Is een zwakke sound en die lichtjes en die grappige filmpjes met die homies moeten dat verhullen...
Doet me denken aan die Korg Electribe dingen....wel grappig maar niet echt PHAT natuurlijk, jeweettog.....ik zou er niet meer dan max 300-400 voor neerleggen, HOOGUIT. Maar gezien de blingbling faktor zal dat wel een veelvoud worden...Ik zou toch een MPC/MV8K series kiezen dan, als ik samplebased drums zou doen.

Leuk voor de WII generatie zou ik zeggen....


idd dit had met sint niko laas en kerst in de winkel moeten liggen :okdan:
alle pubers en brug piepers die ipv hun mobile bling nu met de beat bling op hun new-skool komen ...beetje beatz produce in de pauze ...met bleu tooth aan elkaar linken
kanje dr ook op gamen ....?
serieus ...of gaat de draad weer dicht ...ga ik naar huis :stupid
 
Wat maakt dit apparaat nou de moeite waard ?
Ik zie niet wat hem echt bijzonder maakt.
 
Back
Top