Moog Voyager Modulation Busses

:okdan: nou, gelukkig maar dan. veel plezier ermee.
ik ben ook echt blij met de phatty. dat zou wel eens een blijvertje kunnen worden (zeg ik heel zachtjes....:walker:)
 
ok ik heb een midikabel erin gestoken en een mooie patch voor je gemaakt

met de pedal bus kan je nu vibrato doen en de modwheel voor iets anders.

Ik heb met potmapping S/D de Headphone zo gerouted dat ie Pedal Amount met 25% verminderd met de pot, ongeveer 40% (op de headphones knop)is lekker subtiel, dus je kan de subtiliteit van je AT regelen met de headphone draaiknop, gaaf he :P

bank G patch 001 ik heb een mididump gemaakt, hoopt dat ie werkt, je ziet het aan de presetname als het goed is
 

Attachments

  • VoyagerBankG-001.mid
    431 bytes · Bekeken: 61
ik gebruik deze patch nu ook als basicpatch maar, echt wel mooi zo hehe
 
Is niet echt relevant met wat Laandodeman wil bereiken...maar vond wel een leuke potmap mod op het moog forum :

- Select the sound you like to use

- On the Pedal Modulation Bus set:
Source: On
Destination: Pitch
Shaping: On
Amount: 0

- Switch the Glide in the left hand section off

- Pot Mapping #1:
SRC Pressure
Dest. Pedal Amt
Direction Normal
Amount 100%

- Pot Mapping #2:
SRC Glide Rate
Dest. Mod2
Direction Normal
Amount 100%

- Now the GLIDE knob will set the inverval you get with max after touch.
I use the value 130 on the GLIDE knob for a whole step positive bending
via after touch.
 
He Septic, Orange had mijn internetverbinding afgesloten (leuk begin van het nieuwe jaar), vandaar dat ik nu pas reageer. Thanx voor de midifile, ga 'm meteen proberen! :okdan:
 
Ik heb ondertussen de patch nog getweaked zoadat het wat makkelijker werkt.

Met die 1e patch had je een hele smalle sweetspot op de headphone knop.

Met deze moet je hem gewoon op 100/max zetten dan vermidnerd ik met een modifier de pressure amount met 100% (!!) maar dan is het wat makkelijker, gewoon open zetten die headphone knop. Ik heb de shaper in mod2 bus op pressure gezet, dan werkt ie het beste. Amount van de mod2 bus dichthouden...
 

Attachments

  • newpatch3.4.mid
    431 bytes · Bekeken: 64
Ik voel me net een dom blondje. Als ik de midi file via midi-ox verzendt, en ik op de Voyager de 'receive presets' parameter op sysex enabled zet, komt ie toch niet aan. Terwijl midi-ox wel verzendt.


Vast weer iets heel simpels.....
 
zie je ook de midi-led naast het display niet oplichten terwjl je hem zendt?

Volgens mij kan je die midifile ook gewoon droppen op je voyager track in je sequencer, kanaal 1
 
kijk je wel in de G preset bank?
 
Eum, nee ik had de A bank open staan. Maakt dat uit dan?

Hoe dan ook, ik probeer het nu even via preset 1 in de g-bank (hij heet oooof)

Nee, werkt nog niet.
 
ai vreemd, in bank G:001 zou Septic_ moeten komen te staan.

maar je kant het ook zelf instellen, je moet 2 routings maken in pot mapping S/D in edit menu

Stap A: stel de MOD2 bus in zoals je wilt, maar met Shaper op Pressure en Amount op 0. Dus in dit geval Source LFO wave1, Dest Pitch.

Dan in edit menu:

1/
Source: Headphones
Dest: Pressure
Direction: inverse
Amount: 100%

2/
Source: Pressure
Dest: Pedal Amount
Direction: Normal
Amount: 25% ( als deze nou naar 10 of zelfs 5% kon, dan was je hiermee al klaar geweest, maar 25% is teveel, vandaar die stap 1/)
 
Gaan we proberen.

ALs je spreekt over Source LFO wave1, bedoel je dan de derde knop van links boven ingesteld op de saw?
 
Hmm, ik krijg nu een preset die vanuit zichzelf al een vibrato heeft. Kan de preset met pressure nu niet moduleren.

Kun je trouwens een midi file wel via sysex versturen?
 
Gaan we proberen.

ALs je spreekt over Source LFO wave1, bedoel je dan de derde knop van links boven ingesteld op de saw?

ja idd
 
Hmm, ik krijg nu een preset die vanuit zichzelf al een vibrato heeft. Kan de preset met pressure nu niet moduleren.

Kun je trouwens een midi file wel via sysex versturen?

heb je die 2e file geprobeerd?

in de 1e file was ik vergeten de shaper op pressure te zetten en dan te saven.
en daarbij heb je idd al vibrato, allen op een hele kleine sweetspot niet en wel AT vibrato, was een beetje moeilijk in te stellen, vandaar dat ik de 2e heb gemaakt, die heeft daar geen last van.
 
Heb deze ouwe threat weer eens bekeken omdat ik mijn Moog Signature edition heb ingeruild voor een Performer Edition (meer soundbanks).

Met de opmerkingen van Septic was het me op de Signature Edition gelukt om een subtiele aftertouch te maken op de Signature. Maar toen ik mijn presets inlaadde in de Performer, bleek de default sound (dus zonder indrukken van de toets) meer vibrato te hebben dan op de Signature, waar die vibrato nauwelijks te horen was. Het zoeken van een "sweetspot" (amount, ergens tussen 11 en 12) lukt dan nog, maar als ik de preset dan save en de volgende dag opnieuw opstart, is de sweetspot verdwenen.

Toch wel bizar hoor, dat MOOG dit probleem nog steeds niet heeft opgelost.

Zou dit te maken hebben met de aftertouch mod (zat niet op de Signature)?

(Heb om die reden de splinternieuwe Moog Performer zojuist op de Synthforum martkplaats gezet voor de liefhebber; gelukkig heb ik mijn Signature nog niet verkocht :-).)
 
Ik heb , naast de slewrate mod, ook de aftertouch mod bj rudi linnhart laten doen
Heb eigenlijk nooit bovenstaand probleem ervaren met mijn voyager signature
Misschien is de ene mod de andere niet
Ps heb ook aantal soundbank tegenljk laten uitbreiden , het touchpanel laten callibreren en twee schakelaars voor uitzetten pwm van osc 2 en/of 3 erop laten zetten , zeer tot tevredenheid
 
Heb mijn Moog Signature edition ingeruild voor een Performer Edition.


(Heb de splinternieuwe Moog Performer zojuist op de Synthforum marktplaats gezet voor de liefhebber; gelukkig heb ik mijn Signature nog niet verkocht :-).)

Snap jij hem zelf nog, tegenstrijdig verhaal nietwaar :engel:
Waarom je Signature uberhaupt wegdoen voor een Performer, alleen om meer soundbanks:?
Alhoewel ik mijn mijn Performer ook heb verkocht om een customized Select series aan te schaffen en tot op heden nog geen enkele spijt van gehad :okdan:
 

Attachments

  • 20160513_202725.jpg
    20160513_202725.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 57
  • 20160513_202804.jpg
    20160513_202804.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 52
Back
Top