Logic 8 en controller opties

Sylviothegreat

Drexciyan
Lid sinds
31 december 2007
Berichten
115
Locatie
Musicland
Ik wil graag een midi controller in mijn studio intergreren en heb een Novation Zero SL of een Mackie Control Universal op het oog .Nu zou ik graag willen weten of dit in het Envirenment van Logic 8 ,de DAW die ik gebruik lastig te doen is ik las al weer allemaal drama topics op het net dus aan jullie de vraag of iemand ervaring hiermee heeft en /of de keus van controller juist is kwa financienen kan ik maximaal 700 euro uitgeven Alvast bedankt
 
Ik heb de Remote SL 61 en de MCU Pro + 2x XT pros

werkt als een tierelier, alleen met de REMOTESL kan je geen logic plugs bedienen wel third party. de MCU is wel hiervoor geschikt en heel perfect samen met logic...
 
ik lees dat je 700 hebt te besteden, ga voor een 2e hands Mackie Control Universal (alleen meer plastik en midi ipv USB aansluiten, meer niet tov V2-Pro)

lukt wel voor 650 denk ik, wel effe de faders testen voor je een 2ehands koopt, of iig bij de verkoper goed navragen dat ie nog soepel zijn.
 
ligt eraan wat je in het arrangement wilt doen.

de arppegiator object bestuur ik met de remote SL, zo kan ik octave-range, resolutie, gates, directions en zelfs een kabelswitcher om live tussen synths te switchen, bedienen. Dat gaat niet met een mackie control, dan zou je echt de combi moeten hebben..
 
Nou ik heb eigenlijk niet echt een duidelijk idee wat ik er allemaal mee kan ..Combi zeg je ?Ik wil in mijn arrangment de automations bedienen, mijn mixer etc ik vind met de muis werken en het track pad best okay maar blijf wel eens plakken vooral als je een beetje tempo in je acties hebt en dat is erg vervelend voor al als je aan een slide van je mixer of de inspector blijf plakken.. zodoende heb ik dus besloten een controller te kopen
 
Ik heb ff nagecheckt maar jij doet dus je controlling met een keyboard plus de MPC jij hebt dan de pro plus die uitbreiding van 8 meer slides Zit er veel verschil tussen de Pro en de versie die ik op het oog had?
 
Laatst gewijzigd:
MPC moet MCU zijn mackie control universal..

De Pro is alleen staal en zilver/wit die behuizing, ipv plastik en grijs op de oudere. Ook kan de oudere alleen met Midi aangesloten worden en de Pro versie met USB.
 
Okay thx voor de info tot zover... maar ik heb zojuist toch die Zero SL gekocht en daar naast de Spectrasonic Omnisphere ..Hoorde veel goede dingen erover(SL)a hij is erg redelijk geprijst en voor mij denk ik ideaal aangezien er weinig aan hoeft te worden voorbereid. Ik hou van "starten lopen "snap ie .De Omnisphere heb je volgens mij zelf dus daar hoef ik je nix over te vertellen ,ik hoop alleen dat ik genoeg ruimte heb gegege He'thx man
 
Back
Top