Welke versie Cubase

Synthurion

Ouwe rot
Lid sinds
19 november 2004
Berichten
1.355
Beste mensen ik zie met al die versies van Cubase tussen de bomen het bos niet meer.

Wat ik zoek is een versie waarmee je zonder toeters en bellen muziek kan maken zoals in VST.
Gezien de softsynths die ik wil gebruiken heb ik Cubase SX3 of iets gelijkwaardigs nodig. Aangezien ik waarschijnlijk slechts 20% van zo'n pakket gebruik heb ik weinig behoefte om 500 euri neer te leggen.

Kan iemand mij hier een beetje wegwijs in maken.
Wat zijn mijn mogelijkheden?

Heb ik bijvoorbeeld hier iets aan
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120324152411&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=130268371065&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26ps%3D42

of dit Steinberg Cubase 4 Essential

en wat is bijvoorbeeld Steinberg studio 4

Help help!
 
Ik weet niet of je al een audio-interface hebt, maar als je een simpele Tascam US122 of zo koopt zit er Cubase LE4 gratis bij. Als je een Yamaha device koopt (zelfs synths) zit er Cubase AI4 bij. Dit zijn twee OEM versies met beperkte mogelijkheden. LE4 is het kleinste broertje van de Cubase familie, AI4 (Advanced Integration) is een versie die speciaal voor Yamaha devices is gemaakt (Yammie en Steinie zijn dik getrouwd) en die meer mogelijkheden heeft dan LE en speciale features toegespitst op Yamaha hardware.
Als je al een stuk hardware hebt waar normaal Cubase bijkwam (zelfs oudere versies) kan je altijd de leverancier van je hardware vragen om een upgrade.
Van LE of AI kan je ook voordelig upgraden naar een volledige versie van Cubase. Als je je software registreert word je regelmatig op de hoogte gehouden van aanbiedingen. Ik heb zo een voordelige upgrade naar Studio4 binnen gehaald.
 
CUBASE is m.i. te duur voor je ...

een simpele versie van FL Studio als oplossing ... ?

grtz!
 
als je hardware wil intergreren zou ik toch voor cubase 4 of sx 3 gaan.....
en op ebay kan je cubase 4 soms wel voor 300 euro scoren...

zeker op ebay uk of ebay.com
 
inderdaad een cubase le versie om mee te beginnen , is het goedkoopst en levert waarschijnlijk alles wat je wilt. en .. je kunt altijd meegroeien als je wilt naar studio4 of als je echt top of de bill wilt gaan naar cubase4met surround etc etc.
 
Als eerste aan iedereen hartelijk dank voor al jullie goede tips! en ik denk dat ik eruit ben, zover ik begrepen heb zou Cubase Studio 4 het meest geschikte voor me zijn ook gezien qua prijs is deze versie zeer goed te doen.

Voorheen gebruikte ik altijd VST5 maar die schijnt zo verouderd te zijn dat ik bepaalde softsynths niet kan draaien, althans niet recentere softsynths.
Op Studio 4 kan ik recente plugins draaien en bij Thomann kost het pakket 339 euro en hier in Nederland slechts een paar tientjes meer.

Op eBay kan het zelfs nog goedkoper inderdaad maar ik denk dat je dit soort dingen beter in de winkel kunt halen voor een paar tientjes meer met garantie.

:verkoght:
 
Nou, als ik wist wat ik nu weet...
zou ik gewoon een tweedehandsje Cubase SX 3.1 kopen, en verder die upgrade naar 4 lekker laten zitten.
 
Nadelen Cubase 4 > (waar hanz misschien op doelt?)
1 Geen ondersteunging meer voor Direct X
2 Sommige geluidskaarten werken niet meer (check cubase.net)
3 Stablititeitsproblemen op sommige systemen

1 kan natuurlijk erg verrvelend zijn als je veel direct-x plugins gebruikt. Je kan natuurlijk wel met een wrapper aan de slag, maar handig is het niet.

2 is simpel op te lossen, maar blijft een heel rare kwestie

3 is met de huidige versie (4.52) geen echt thema meer (ik heb er zelf trouwens nooit last van gehad).

De algehele lamlendige stroperigheid van Steinberg betreffende (tijdige) en correcte updates is ook verhit onderwerp van discussie. Voor de rest zijn de voordelen van cubase 4.52 tov sx 3.x wat mij betreft oneindige groter dan de nadelen, maar het heeft dus een tijdje geduurd voor het zover was.
Vooral het feit dat je nu pas met cubase gemakkelijk kan side-chainen is eigenlijk onvoorstelbaar voor een zogenaamd professioneel pakket.
Maar goed, het kan nu allemaal en het is stabiel; zand erover en lekker cubase studio 4 aanschaffen zou ik zeggen.
 
zou ook eens kijken bij musicstore ea : vaak is er een "starterspakket" te krijgen van cubasestudio4+ een redelijk goede externe geluidskaart. die krijg je er dan vrijwel gratis bij.
 
Wat ik voornamelijk bedoelde is; de extra toeters en bellen in C4 versus het gebrek aan (voor mij zinvolle) nieuwe features, alsmede het geklooi met (ontbrekende en halfbakken) bugfixes én bovenal de waanzinnig slechte manier waarop Steinberg met betalende klanten omgaat, dat alles zou mij in retrospectief het geld van een upgrade niet waard zijn.

Nou weet ik wel dat Cubase recentelijk wat in prijs is gedaald, maar ik zou dus net zolief werken met een tweedehands SX3.1 (van zo iemand dan maar is geswitched naar Logic ofzo...).
 
zou ook eens kijken bij musicstore ea : vaak is er een "starterspakket" te krijgen van cubasestudio4+ een redelijk goede externe geluidskaart. die krijg je er dan vrijwel gratis bij.

zit wat in ,....

maar k werkte met vst 5 met die bekende upgrade beter fx erin ,...
tegenwoordig met cubase sx
leuk begin nu pas de extra features te R-ondekken :halleluja
bv you tube filmpies erin laden ...[eerst downloaden ,...real player ]
leuk
stukkie dave clark the storm snel as mp3 erin hangen ,..editor vindt egt easy werken ,..in sx3
en omdat t een ouder pakket is kost t toch niet veel

nee khoeft niet soo nodig voorop te lopen

ook geeeeeeeeen lees geen vista op mn pc !!!:kont::gaap:
gewoon xp sp2 erby
terratec phase 28 soundcart:yamaha:
 
Back
Top