yamaha keyboard verbinden met Pc

peter123

Nieuwkomer
Lid sinds
26 januari 2003
Berichten
2
Locatie
België
Hallo,
Ik ben bezitter van een yamaha portatone psr8000 en wil die met pc verbinden met een to host kabel naar de seriële poort.
Tevens gebruik ik xg-works 3.07, heb de cbx-driver geïnstalleerd, de schakelaar van mijn keyboard op pc2 gezet, local off en de juiste seriële poorten gebruikt.
Maar ik moet dus iets over het hoofd hebben gezien want mijn keyboard kan geen midigegevens ontvangen of versturen.
Hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij helpen.
Groetjes
 
Ik gebruik zelf ook de psr 8000.
Maar heb gewoon een steinberg interface.
ik hoef helemaal niks in te stellen, midi in?out en hij werkt, op mijn PC.

Ik denk dat je een interface/ of interfacekabel nodig hebt.
 
hmm raar allemaal.

Probeer eens gewoon midi kabeltje naar de joystick of idd een midi interface/ patchbay (MX8[dms], MS80P[akai] en A110 [roland]zijn erg aan te raden even als de nieuwere edirol patchbays.). werkt allemaal heel goed als je meerdere dingen ook wil aansluiten...

Maar goed, probeer eerst eens die midi kabel en lees ook eens de handleiding van je sequencer door. Daar staat vast wel wat in over exterene midi apperatuur.
 
Ik heb in de handleiding gekeken van Xgworks daar staat dat ik zo een kabel moest hebben.

http://www.yamaha.co.uk/xg/download/xgworks/xgwksman.pdf op p.7 of 9 staat het.

Ik heb ook een midikabel (midi-in,midi out) dat gaat naar de joystickpoort van mijn pc. Dat lukt maar ik weet echt niet hoe moet ik dat configureren? Ik snap dat allemaal niet, ik krijg niet de juiste klanken, effecten kan ik niet gebruiken, enz. Ik krijg er echt geen overzicht in.
Wat bedoel je eigenlijk met een midi-interface?
 
Ik kan mij vergissen, maar ik denk dat je in XG works, de juiste configuratie moet uitzoeken, bijv. ik had met mijn MU128 module in het begin ook. Geen signalen. Ik heb toen verschillende malen de midi instellingen verandered, midi through geactiveerd, en toen ontving ik de midi in en uit signalen. Ik weet niet wat de midi-through doet, maar daar lag de oplossing.


Succes

EF :)
 
Back
Top