help, ik wil mijn mpc opnieuw gebruiken (combi met ableton)

mush

Ingeburgerd
Lid sinds
28 juli 2005
Berichten
72
Locatie
bel
een beetje een uitgebreide vraag voor de mpc/ableton gebruikers....

ik maakte vroeger tracks op mijn mpc2000xl.
na een tijd had ik iets meer nodig om synthlijnen enzo bij te zetten, arpeggio, etc...
daarom heb ik me als DAW ableton aangeschaft.
+ een analoge synth of twee (macbeth m3x, juno106)

ik maak hiermee club & hardere techno.

nu ben ik uiteindelijk op het punt gekomen dat ik jammer genoeg mijn mpc enkel nog gebruik als midicontroller om dus midi drum te spelen.
zonde vind ik dat eigenlijk, maar ik vond 't altijd wat lastig om steeds een zip te laden enzo, terwijl met ableton, bij een drag en drop je sounds op je drumpads staan.

nu wil ik eigenlijk mijn mpc terug op de kaart zetten in mijn studio, aangezien, als ik naar mijn oude tracks luister, die toch nog altijd veel vetter zijn dan mijn huidige.

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat de ideale combo is wat samenwerking betreft omtrent mpc & ableton.
als je samples laadt in de mpc kan je die niet zo goed afregelen betreft EQ zoals je dat in ableton kan, althans, dat vind ik toch.

dus wat is dan de ideale setup, om de voordelen van ableton te gebruiken + de vette mpcbeats...?

moet ik me dan een extra mixtafel aanschaffen om mijn beats te eq-en die uit de mpc komen? (want dan is dat weer een investering die ik kan missen)

kan ik midi-drum patternen uit ableton laden in mpc? of moet ik al mijn loops uit ableton opnieuw programmeren in de mpc?

het is ook veel leuker live spelen met een mpc bijdehand, lekker rammen, ipv muiskliks...

tips zijn altijd welkom!!

grt,

Jan
 
Ik denk als je je sounds al een beetje eq-t, en dié samples in de MPC steekt, je perfect kan werken met de combinatie van beiden, door de beats als midi-files in de MPC te laden. Je moet dan wel zien dat de drums op dezelfde pads zitten als in Ableton zogezegd...

Ik vind zowiezo altijd dat de drums uit de MPC beter klinken dan recht uit de pc. Daar was trouwens ergens een thread over. Mij lijkt het dus een ideale manier om je drums te gaan 'masteren' door ze gewoon doorheen je MPC te draaien.

Nog beter:
mpc slaven aan Ableton.
Drums gewoon maken op de MPC,
op't einde alles per spoor of zelfs alles samen op één spoor opnemen naar Ableton, zoals je je hardware synths gaat tracken...

Pompen...
 
Back
Top