Allen&Heath, Soundtracs of Behringer ?

Lieve Bass, wat wil je daar mee zeggen?

Denk niet dat je de Mackie 8bus met de DX3216 mag vergelijken hoor.
En die 8bus is niet te betalen trouwens.


Maar ik vind het eigenlijk wel grappig dat er mensen halsstarig blijven vasthouden aan het idee dat analoge mixers persé altijd beter klinken. En dat ze er niet stil bij staan dat wellicht een merk wel eens kwalitatief betere produkten in loop van de tijd kan gaan leveren omdat die organisatie technisch/innovatief ook groeit.
 
Keep it on topic guys...

Het grote verschil in compacte digimixers en analoge tafels is vooral de werkwijze.

'nuff said...
 
ik denk dat je bij de behringer tafel wel een enorme bang-for-the-buck krijgt. maar mij lijken digitale tafels ook niet lekker werken, zeker niet als je een fervente knoppendraaier bent die graag via de trial-and-error methode werkt.

daarbij komt inderdaad nog dat de eq van een goede analoge tafel als een soundtracks inderdaad lekker kan zagen, en dat zie ik een digitale behringer niet zo snel doen...

van de andere kant zijn al die compressors op alle kanalen, de ingebouwde 4 fx units en volledige automatisering ook niet mis te verstane extra's bij de behringer...
 
hmm die digitale behringer ik heb er een paar weken geleden toevallig mee gespeelt. en was idd niet eens zo slecht alhoewel de eq zuigt.

ik denk trouwens dat behringer nooit van zijn "goedkope taiwanese namaak merk", is beetje hun eigen schuld.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tikkeltje kort door de bocht Bass.
Dat zijn vroegere tijden. Tegenwoordig worden ze aangepast naar inzicht. En de digitafel van Behringer is absoluut niet Mackie. Eerder een verbeterde O1V. Slecht klinken doen ze ook niet meer.

hoe kun je nu de Mackie en de Behringer vergelijken?
voor 1 Mackie krijg je minimaal 4 behringer!!!

en verbeterde versie van de 01V is ook maar zozo, nog steeds zijn de expansions niet leverbaar
dus blijf je op 16 analoge ingangen zitten.
I zou een 2nd hand 03D of 01V kopen en geen behringer.
niet van wege de kwaliteit maar vanwege de aftersale en update mogelijkheden.
 
Origineel geplaatst door equate
ok bedankt jongens.... Nu ben ik helemaal "clueless" wat ik moet kopen.

:(

equate

Nou nou nou, niet zo verdrietig zeg :)

Gewoon langs gaan en uitproberen. Je favo mike, kabel en hoofdtelefoon mee en op je gemak tweaken en uitproberen.

Ook de Beringer natuurlijk, je moet wel weten wat je aanstaat. Maak je nooit de verkeerde keuze.
 
Origineel geplaatst door The Q
Nou nou nou, niet zo verdrietig zeg :)

Ach, ik hou nu eenmaal van drama...hehehe
Verder is het gewoon een luxe probleem hoor....

Maar inderdaad, ik ga het gewoon es uitproberen.
Wat mij in iedergeval aan die Behringer aansprak was de automatisatie,
de interne FX en compressors... Maar ja..alle stand-alone effecten
die ik van Behringer gehoord heb waren erg ruk naar mijn mening.
Dus als ik dan straks 4 virtualizers en 16 autocoms in die ddx terugvind,
zal ik daar niet blij van worden.

Tevens spreek het idee van een mooie strakke analoge mixer (zoals
de Allen & Heath ) waarbij je dan je favouriete randapparatuur aan toevoegd
mij wel aan... Die optie is wel duurder...maar je kunt wel je eigen draai eraan
geven. Persoonlijk zou ik nu op dit moment eerder kiezen voor bijv een
Allen & Heath GS3 + TL Audio Ivory compressor + TC Elec. M-one. Dan een
all-in-one Behringer...

equate
 
Origineel geplaatst door equate
Ach, ik hou nu eenmaal van drama...hehehe
Verder is het gewoon een luxe probleem hoor....

Maar inderdaad, ik ga het gewoon es uitproberen.
Wat mij in iedergeval aan die Behringer aansprak was de automatisatie,
de interne FX en compressors... Maar ja..alle stand-alone effecten
die ik van Behringer gehoord heb waren erg ruk naar mijn mening.
Dus als ik dan straks 4 virtualizers en 16 autocoms in die ddx terugvind,
zal ik daar niet blij van worden.

Tevens spreek het idee van een mooie strakke analoge mixer (zoals
de Allen & Heath ) waarbij je dan je favouriete randapparatuur aan toevoegd
mij wel aan... Die optie is wel duurder...maar je kunt wel je eigen draai eraan
geven. Persoonlijk zou ik nu op dit moment eerder kiezen voor bijv een
Allen & Heath GS3 + TL Audio Ivory compressor + TC Elec. M-one. Dan een
all-in-one Behringer...

equate

ik denk dat het een wijze keuze is,
 
Equate>

Jeetje dan noem je ook een verschil op zeg! Qua prijs en geluidskwaliteit.

Wel lekker! ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Equate>

Jeetje dan noem je ook een verschil op zeg! Qua prijs en geluidskwaliteit.

Tsja...maar dat is eigenlijk wel waar mijn orginele vraag, die de start van dit topic was, over ging:
De all-in-one Behringer digitale ddx3216...of toch een goede 2de hands analoge tafel ala
Allen & Heath / Soundtracs. Met als opmerking dat ik bedienbaarheid en kwaliteit boven automatisering stel !

equate
 
Equate, er wordt toch zat met digitale tafels gewerkt, maar diegene hebben wel een bonk randapparatuur erbij hangen om dat 'analoge' wat je met digitaal mist toe te voegen. Dan heb je pas gemak van beide, dus digitaal worft uiteindelijk een dure grap
 
Origineel geplaatst door Sander02
Equate, er wordt toch zat met digitale tafels gewerkt, maar diegene hebben wel een bonk randapparatuur erbij hangen om dat 'analoge' wat je met digitaal mist toe te voegen. Dan heb je pas gemak van beide, dus digitaal worft uiteindelijk een dure grap

Ik vrees dat je gelijk hebt sander,
Want naast mijn Tascam digitale tafels gebruik ik altijd mijn TLA EQ1 en C1 om de boel lekker temixen.
en mijn FNR en Drawmer Compressoren on de boel te temperen (die van de tafel zijn ok
maar hebben niet echt een karakter.) voor Reverb's e.d gebruik ik enkel outboard.
(groot liefhebber van Lexicon en korg) Maar ik ben wel heel tevreden over de set up zo.
 
Da's idd een goede setup zo. Ben ook zeer te spreken over die TLA eq's :)

Dus equate, eigenlijk komt het erop neer dat je of een analoge tafel met veel routeringsmogelijkheden en een warme(re)
sound neemt, of een digitale met veel bedieningsgemak met goede randapparatuur in het vooruitzicht; op de groei dus.

kort en bondig genoeg? :D
 
>>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

>>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Een onwaarschijnlijk voordeel van digitale tafeltjes is de mogelijkheid om een mix op te slaan.

Op het moment dat je mixt sla je een 'scene' op waardoor je na een aantal 'saves' zeer snel kunt wisselen tssn de verschillende mixjes. Hierdoor kom je snel te weten in welke mix bepaalde dingen beter of slechter klinken, als je het geluk hebt dat die flapjes aan je hoofd ok zijn. (dj's die alle week-ends in de disco 120 db draaien -vergeet het al maar)

Door al die 'mixjes' met elkaar te vergelijken en alle goede instellingen in 1 mix te gieten heb je na 2 dagen bijna altijd zeer bevredigend resultaat. Zo wordt er ook op de grote Euphonixen, SSL'en of Ameks gewerkt ! Dit is niet mogelijk met analoge tafels. Voila.

Maar alles bij elkaar maakt het geen moer uit als je effectief 'kan' mixen. En helaas is dat iets dat je 'hebt' (zie ook de flapjes aan je hoofd...)en niet of moeilijk kan leren.

En: stel je hebt een analoge tafel. Wat is het eindresultaat? Inderdaad, een digitale geluidsdrager in de vorm van een CD...
 
Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

En: stel je hebt een analoge tafel. Wat is het eindresultaat? Inderdaad, een digitale geluidsdrager in de vorm van een CD...

Dat is juist...maar ik stelde het zo: wegen de voordelen van een Behringer digitale mixer op tegen de kwaliteit
van een goede analoge tafel, zoals een Allen&Heath GS3? Qua automatisatie is een Behringer of Yamaha natuurlijk
erg fijn...maar of ik nu echt op die matige interne FX zit te wachten? En daar komt nog bij: ik ben een "knoppen-draai-liefhebber" en geen "menu-surf-junkie".

equate
 
Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Origineel geplaatst door Skeletvm
Zo wordt er ook op de grote Euphonixen, SSL'en of Ameks gewerkt ! Dit is niet mogelijk met analoge tafels. Voila.

Jij hebt meestal de neiging om met grote studio merken te gaan smijten die je waarschijnlijk zelf ook niet kan betalen.

Lees ff: er staat BEHRINGER digitale tafel. (kleine interface weinig knoppies... snappie?)

Tip voor Equate: zie mijn sig :L
 
Re: Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Re: Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Origineel geplaatst door The Q
Tip voor Equate: zie mijn sig :L

yep..ik had het al gezien.

Heb echter al een 24 kanaals versie gevonden waar ik donderdag naar ga kijken.
En ik denk overigens dat die het gaat worden....en dan gewoon lekker verder
sparen voor goede outboard fx, een tube compressor en de zaak interfacen met
een HD-recording systeem.

equate
 
Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Re: >>>>>DIGITAAL!!!!<<<<<

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
. Hierdoor kom je snel te weten in welke mix bepaalde dingen beter of slechter klinken, als je het geluk hebt dat die flapjes aan je hoofd ok zijn. (dj's die alle week-ends in de disco 120 db draaien -vergeet het al maar)

wat impliceer je hier trouwens mee ?

:confused:

equate
 
Back
Top