J - Rainbow, shine on me..

JnM92

heeft het licht gezien!
Lid sinds
8 Maart 2006
Berichten
372
Locatie
Goes
2 headsetjes, goedkope gitaar, fl studio..

Persoonlijk projectje :walker:
 

Attachments

  • J - Rainbow, shine on me.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 41
Mooi hoor. :okdan: Ik heb met een hoofdtelefoon geluisterd en dan gaat de hard naar links gepande lage stem een tikje storen. Misschien iets meer naar het midden pannen en de schuif wat naar beneden zetten? Jammer van die brom in de opname...
 
Oke thanks dat is een bruikbare tip!

ja die brom.. ik heb geen andere opname aparatuur dan 2 headsetjes in 1 line in gepropt dmv een splittertje

ach:)

leuk dat je het mooi vind
 
Ow wow!!

Prachtig man!
Ik stoor me niet aan alle oneffenheden die erin zitten.
Laat die vooral zitten.
 
cool die reacties!

Bemoedigend!

thanks
 
Oke thanks dat is een bruikbare tip!

ja die brom.. ik heb geen andere opname aparatuur dan 2 headsetjes in 1 line in gepropt dmv een splittertje

ach:)

leuk dat je het mooi vind

Als je zulke mooie liedjes maakt, wordt het tijd om te investeren in een microfoon!
 
ja cool idee.. tof gedaan

snel een mic en een preamp en een goeie soundcard kopen enzo... en meer maken en opnemen :)
 
Beetje Nick en Simon on steroids:okdan:

Kan niet wachten tot je dit nog een keer doet met een goede mic opname en een arrangement met betere instrumenten.8)

De track staat als een huis!
 
Het lied zit heel goed in elkaar en daar heb ik verder niets op aan te merken! Vind de lage tweede stem wat minder.. Je stemgebruik met name. De tweede stemmen mogen van mij sowieso wat meer naar het midden en een stuk zachter. Dit zodat het meer de main vocal ondersteund, dan dat het er los van staat. Misschien de gitaar nog wat breder maken.

Wat mij betreft hoef je echt geen nieuwe apparatuur te kopen, want je kan er juist ook gebruik van maken dat je opnamespul niet van goede kwaliteit is. Luister maar naar CocoRosie, die niets anders dan goedkope microfoons gebruiken en ook zeker niet geven om een ruimte met een goede akoestiek. Deze gebreken kunnen juist weer wat toevoegen aan de muziek. Maakt het echter.

Erg leuk lied! :okdan: Ook leuk hoe je speelt met die galm tussendoor en aan het einde. (heb je dit als oplossing gebruikt omdat je een gedeelte van de gitaar hebt gekopieerd en achter het eerste stuk hebt geplakt?)
 
Ik zie de noodzaak van betere apparatuur ook niet.
Ik denk dat er een hoop gaafheid verloren gaat als je het opnieuw gaat opnemen met duurdere spullen.
 
Klinkt goed,

Alleen jammer van de brom..
 
@ Marsman

Heel stiekem is het eerste stuk precies hetzelfde als het tweede alleen dan met dat dromerige synthje erover

:W

Ja dat van die goedkope apparatuur is volgens mij ook waar. Ik vind dat de Lo-fi heid iets toevoegt aan de muziek.. net als bij inderdaad CocoRosie..

Veel dank voor alle bemoedigende reacties! Ik doe er zeker wat mee
 
@ Marsman

Heel stiekem is het eerste stuk precies hetzelfde als het tweede alleen dan met dat dromerige synthje erover

:W

Ja dat van die goedkope apparatuur is volgens mij ook waar. Ik vind dat de Lo-fi heid iets toevoegt aan de muziek.. net als bij inderdaad CocoRosie..

Veel dank voor alle bemoedigende reacties! Ik doe er zeker wat mee

Je zou ook een betere opname kunnen maken en die met wat plugins toch een lofi karakter geven...
 
En what the fuck is daar in godsnaam de meerwaarde van?

Zo zou je de brom weg kunnen laten... Dat vindt ik niet perse iets met een lofi karakter te maken hebben eerder de totale sound...
 
Back
Top