Hoe maak je deze Lead, electrohouse..

Thnx -C-,

Ik ga hier morgen even voor zitten, altijd goed om te weten hoe iets gedaan wordt.

Opstandige minimal hehe, ik begrijp wel wat je bedoelt, persoonlijk vind ik 't een lekker nummertje, alleen wel geproduceerd voor de massa, dit is een remix zoals als je al gelezen hebt, de originele is pas echt ruk!

Btw, LOL @ your signature :okdan:
 
een virus C is een hele uitgebreide bak. Misschien leuk om deze sound te zoeken en allerlei ongewone routings te doen met envelopes en lfo's naar allerlei parameters waar je het normaal niet naartoe zou sturen.

Iedereen zet een LFO op de cutoff maar zet eens een LFO op je resonance ;) wat doet dat met je geluid (staat los van je vraag ;))?

gooi een subosc onder je geluid en gebruik een highpassfilter met een flinke scheut resonantie, als je die heeel iets opendraait krijg je een hele vette gebooste bass (cutoff he-le-maal linksom en dan een stukkie met de klok mee draaien, je hoort vanzelf wat ik bedoel ;))

-C-
 
om het geluid na te maken:

1 osc saw met een redelijk snelle attack, korte release (beide aangaand de env op het filter), de glide en release tijd zijn geautomatiseerd. de basis is echt gewoon een enkele OSC met saw golfvorm. Maar wel een hele vette. Als je dit VA wilt doen, gebruik een Minimonsta of iets dergelijks.

btw. vaak hoor je idd alleen een portamento omlaag omdat de nootafstand heel klein is als de melodie omlaag gaat.
 
om het geluid na te maken:

1 osc saw met een redelijk snelle attack, korte release (beide aangaand de env op het filter), de glide en release tijd zijn geautomatiseerd. de basis is echt gewoon een enkele OSC met saw golfvorm. Maar wel een hele vette. Als je dit VA wilt doen, gebruik een Minimonsta of iets dergelijks.

btw. vaak hoor je idd alleen een portamento omlaag omdat de nootafstand heel klein is als de melodie omlaag gaat.

Ik kom niet eens in de buurt!!

Heb 't op 3 synths geprobeerd al, Virus C, Z1, MS2000.. zucht :stupid

Iemand hier die een poging wil wagen MET voorbeeld? :D
 
Dit klinkt verdacht veel als de Waldorf Pulse. Een zaagtand, een pitch envelope en wellicht wat portamento en dan wat spelen met de envelope diepte op de cutoff. Als ik m'n Pulse bij de hand had had ik 'm zo ff nagemaakt...
 
Dit is de (hardware) gearlist van de desbetreffende producers..

Korg Z1
Korg Radias
Korg Prophecy
Access Virus C
Access Virus TI
Roland JP-8080
Clavia Nordrack 2
Native Instruments Kore

Hoe dan ook, dit klinkt best basic en mijn idee is dat je dit ook met andere synths zou moeten kunnen doen, toch? :P

Ik ben niet zo'n held in 't namaken van sounds nog, maar wil dit graag leren.
Dit leek me een goede oefening :D

Anyone??
 
heb je al een sawwave gepakt met een snelle LFO op de pitch?
beetje spelen met de modulatie diepte....

dan moet je al redelijk in de buurt komen. daarna zou ik portamenteo of evt een pitch evnelope toevoegen.
 
Beter laat dan nooit... toch?

Volgens mij is dat wat ze een wobble bass noemen.
Met portamento... Electro (house) is toch altijd portamento! :eureka:

De wobble creeer je met een lfo op de cutoff van de filter (lowpass)
Sine voor de lfo... en cutoff van de filter half dicht.

Portamento & als osc x2 of x1 square.

Maar misschien zit ik er helemaal naast.
 
Deze komt vrij dicht in de buurt.

Ohja, staccato spelen (korte aanslagen), mono voice met glide op 51 ms.
 

Attachments

  • Darren Mase Lead.jpg
    Darren Mase Lead.jpg
    630,2 KB · Bekeken: 53
Back
Top