Hoe maak je deze Lead, electrohouse..

Die lead klinkt idd wel vet. Ik denk dat ze veel met een soort van pitch effect gewerkt hebben hier. Het zou natuurlijk ook nog een monofone synth kunnen zijn.
 
Ze doen inderdaad iets met de pitch. Lijkt ook wel of ze de pitch envelope inverteren o.i.d.
 
Je kan eerst het patroontje in je sequencer zetten,
Passend geluid maken of preset zoeken
Dan picth enveloper er over, of met je pitch wheel beetje spelen.
Partomento
Effecten
 
Dat geluid zelf lijkt me vrij simpel, dat pitch effect wat je bedoelt is volgens mij gewoon portamento(?)

:confused: ja, dacht ik ook.. Pitch is hier toch niet (per se) nodig?
 
Portamento zal 't niet zijn, ik ga zo mn Virus C even opstarten en een pitch envelope proberen, thnx zo ver jongens!! :halleluja
 
mss is het maar 1 osc met een snelle lfo erop.
en een klein beetje pitch envelope....
 
Mij is 't op mijn virus C nog niet gelukt.. Al moet ik zeggen dat ik over het algemeen geen ster ben nog in 't namaken van sounds..

Bij mij klinkt 't allemaal al snel te dik of korrelig..

Iemand hier die een poging wil doen, met patch-uitleg?? 8D
 
Portamento is wel actief want je hoort de noten in elkaar glijden.
Pitch shift hoeft niet want de hoge en lage noten zijn niet hetzelfde?
Die kunnen ze net zogoed op hogere toetsen gespeeld hebben.
En volgens mij staat de attack ook en stukje open.
 
cs30 is hier een ideal app voor 5 env 2 multimode filters
gewoon ...moduleren me div +/- env ...:z
 
Wel portamento. Geen detune en maar 1 oscillator is voldoende. Probeer eens in plaats van de eeuwige zaagtand een van de spectral waveforms te gebruiken.
 
lijkt wel erg op de "PartyHype" preset op de Blofeld, met het filter een beetje dicht. misschien toch een soort van Rave achtige "Supersaw" met portamento?
 
Als ik dit zo lees vraag ik me toch echt af hoeveel mensen er ook aan de knopjes van hun apparatuur zitten.

Detunen/superzagen klinkt echt anders, hoor.
 
Als ik dit zo lees vraag ik me toch echt af hoeveel mensen er ook aan de knopjes van hun apparatuur zitten....


Geldt de [record] knop van de sampler ook ? :D
 
klinkt als een monofone synth met 'glide' aan. door de noten niet te lang aan te slaan komt hij soms niet bij de eigenlijk gespeelde toon. Is vooral een kwestie van een goede synth hebben imho. Met een VA is dit mij nog niet gelukt.

In mijn ervaring nog steeds 1 van de dingen die ononvertroffen zijn bij analoge synths.. toonhoogte veranderingen met lfo's/envelopes/glides. is zoooveeel mooier op een analoogje.. Daarom ga ik nu weer s een echte analoog kopen. Lang VA only, maar omfg.. een Little Phatty is weer even andere koek. Ik zocht eerst een polyfoon.. maar een Moog moet ik toch echt eerst hebben :)
 
Ik heb sinds vanavond ook m'n Little Phatty en ja, da's i.d.d. hele andere koek dan m'n Virus Ti
 
Niemand hier die precies kan vertellen hoe dit gedaan is??

Beetje jammer.. Mij is 't niet gelukt nog.
 
het is een combinatie van parameters

Ik denk dat ze 1 (of beide) oscillators een pitch envelope hebben gegeven want als je goed luistert hoor je alleen een portamento achtig geluid omlaag.

koppel in je virus maar eens een envelope aan de pitch van een oscillator met attack 0 decay erg kort en wat experimenteren met sustain level om op de juiste toonhoogte uit te komen. release zou ik op 0 zetten.

Misschien dat er ook nog osc sync toegepast is maar dat weet ik niet zeker.

-C-
 
Grappig geluidje maar wat een kutnummer trouwens.

1 truukje uitgemolken tot een minuut of 7? Ik vind dit trouwens eerder een soort van opstandige minimal ofzo.

;)

-C-
 
Back
Top