Track:106,Pulse,MCF,FF,MB33

Bassline: Pulse door Filterfactory BUZZ distortion
303 bleep: MAM mb33 door MCF42 distortion/EQ
Beats: Drumrack in Ableton 7 met eigen samples
Chords: Juno 106 / Oberheim matrix 1000
FX: UAD RE-201, UAD LA2A, Sonnox inflator, UAD Pultec EQ

Live clip triggering in Ableton en knoppen draaien maar. Direct opgenomen als stereo .wav during export function of Ableton. Dat gebeurt automatisch als je external fx en instruments in je project hebt zitten en die niet gefreezed hebt.
 
het idee is er wel, maar er gebeurt wat weinig.. t gaat nergens heen of zo..
die nootjes boeien mij niet lang genoeg ook of zo en die chords liggen er ook een beetje droog op. de beat zou meer in mogen gebeuren wat mij betreft en misschien wat meer sounds toevoegen/afwisselen met wat andere sounds. misschien toch niet live opnemen zoiets of er moet wat meer met fx gebeuren enzo
 
@Fjoesz: Bedankt voor je reactie. Kan me er helemaal in vinden.

Hij is inmiddels al een stuk boeiender. Ben hem nu onderhanden aan het nemen dmv post editing. Er komt nu een duidelijke opbouw in met een freak climax o.a. veroorzaakt door een opstijgende noise massa uit de ms-20, cs-15 en juno 106. Verder wat breaks en crashes/cymbals. Ben aan het zoeken naar een geschikte vocal.

Nieuwe versie Online
 
Laatst gewijzigd:
ik heb de eerste versie niet gehoord, maar vind dit wel een grappig trackie. Chord ligt nog niet lekker in de mix. Ben benieuwd naar een vocal!
 
nieuwe versie...chords liggen er naar mijn idee iets beter in nu...nog steeds wel wat "hrash" maar dat is de bedoeling..
 
Bassline: Pulse door Filterfactory BUZZ distortion
303 bleep: MAM mb33 door MCF42 distortion/EQ
Beats: Drumrack in Ableton 7 met eigen samples
Chords: Juno 106 / Oberheim matrix 1000
FX: UAD RE-201, UAD LA2A, Sonnox inflator, UAD Pultec EQ


heb je dit allemaal gebruikt???
in dat geval klinkt het wel heel erg beperkt moet ik zeggen hoor, met al die gear verwacht je toch een veel vettere sound...
 
mja,een beetje 'dejavu' als jet mij toelaat,niet origineel genoeg
 
Back
Top