[lounge/dubstep]'Le Cram - Digital Skank

Le Cram

Be different!
Lid sinds
28 Maart 2008
Berichten
43
Locatie
mijn eigen wereldje
heyhey

heb laatst deze track in FL gemaakt:

'Le Cram - Digital Skank

Het is een kruising geworden tussen lounge, dubstep en reggae. Mijn eerste intentie was om dubstep te gaan maken, maar het pakte toch heel anders uit.
Desalniettemin is het een geslaagde track geworden naar mn eigen mening.

have fun met luisteren! en laat me ff weten wat je er van vind.

Grtz
 
Ik vind het wel tof, klinkt alleen iets te clean voor mij. Maar dat is persoonlijk :D
 
mij lijkt het dat je dubstep pobeerde te maken zonder de juiste sounds waardoor het allemaal inderdaad wat flauw/loungy uitpakt

vervang in dit nummer de kick door iets stevigers/krachtigs (3 kicks layeren bvb), idem voor de snare , bas vetter en de geluiden wat meer to the point, en dan zou dit al meer dubstepachtig zijn.

momenteel zit je met een nogal flauw afkooksel dat je inderdaad kan verkopen als 'lounge' (maar voor mij is 'lounge' geen genre op zich maar meestal muzak dat wat leunt op andere genres zonder ervan de 'point' te bevatten, en jouw track is daar een mooi voorbeeld van)

buiten het gesyncopeerde ritme en het (een beetje) wobble basje, zit er weinig dubstep in

als dubstepliefhebber kan het me maar matig bekoren ...maar voor de 'easy listening lounger' zal dit er wel ingaan..en die zijn er ook genoeg !
 
thnx voor het luisteren

het maakt mij echt niet uit dat het geen dubstep is geworden. t hoeft nooit perse een stereotype voor een bepaalde stijl te zijn.

ik was idd eerst van plan dubstep te maken, maar omdat ik deze stijl niet goed ken heb ik mn eigen touch er aan gegeven. en das meer de ambient kant op.
ik ga hem iig niet meer veranderen omdat er al pokkeveel werk in zit.
 
Nice! Of de track nu 'dubstep genoeg' is doet niets af aan het feit dat het gewoon een erg lekkere chill track is geworden.

I likes
 
ik was idd eerst van plan dubstep te maken, maar omdat ik deze stijl niet goed ken ...

...gaf ik je een paar tips :-)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top