Track: Space Disco/House

Ff twee seconden ruis en brom aan het begin voor de nostalgie? ;)

Ik vind de sidechain compressie op de pad te overheersend, die baslijn lijkt ook verkeerd gecompressed te zijn. Afstelling in de mix is niet zo fijn. Sommige drums klinken heel droog en een tikje te fris voor space disco, wat je kunt doen is de kick en de snare / clap door een compressor / gate te sturen zodat je echt zo'n samengesmolten blok geluid krijgt en misschien een beetje tophoog uit de rest van de drums halen of een tape-achtige plug-in gebruiken of zo.

Eigenlijk is het nummer en het idee zelf wel goed.

Ik zou best wel eens een betere mix van dit zelfde nummer willen horen.
 
leuke track,idd beter mixing nodig,en een bas erover gelyerd met kortere decay en fast attack zou het groovyer maken.
 
Thanks voor de reacties en de opbouwende kritiek tot dusver! :) Zelf ben ik over de mix wel te spreken...!? Hier op m'n BM6jes klinkt het wel prima. In de auto en op mn elipson speakers gaat het ook prima. Hij is wel wat zacht maar dat heeft deels te maken met dat er totaal geen msater fx overheen zitten. Voor wat betreft de compressie op de synth sound/thema, dit is wel met opzet zo zwaar geduckt. Geeft de tune een pompender karakter. Kwestie van smaak of je dat trekt natuurlijk ;) De bassline is idd wel erg simpel en dus ook saai op zn tijd. Ik ga deze tune afmaken. Er zit nu een uurtje of 4 werk in.

p.s. die ruis aan het begin is er niet speciaal voor gezet. Dat is o.a. de mcf die nogal wat noise maakt. Tevens is de phaser van de mcf gebruikt icm meerdere UAD Dimension-D Chorus en RE201 FX. Dat valt niet meer op zodra dat weg gepomped wordt door de compressor die actief wordt.
 
Nee maar dat is wat ik bedoel met het idee wat er achter zit, dat ducken is een prima idee verder maar het heeft niet dat lekkere vloeiende wat je normaal hoort.

Ik neem aan dat dingen als 'One more time' en andere Franse nieuwe en oude disco een beetje het voorbeeld zijn? Die klinken toch anders, echt wat compacter.
 
Dáccord. Nu snap ik wat je bedoelt. De Franse sound is idd wel een beetje een voorbeeld maar probeer het niet na te maken. Ik dig die sound overigens wel echt heel erg.

Gr,

Chris
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top