DJ mixer gebruikerservaringen "Pioneer" "Denon" of iets anders?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
pioneer mixers vermijden !!! ik heb in de praktijk vaak meegemaakt dat er iets mee was als ze veel gebruikt worden.
Zoals bv moeten draaien op een groot feest om er vervolgens achter te komen dat 3 van de 5 kanalen NIET meer werken.

Zelf heb ik een duurdere vestax mixer die nog steeds na 5 jaar in nieuwstaat blijft werken. Die mackie en de eclers zijn ook aan te raden.
Soundcraft heeft Urei dj mixers gemaakt, daar heb ik geen ervaring mee maar ze bestaan wel :)
 
Enige 2 nadelen lijkt me dat er geen ledjes per kanaal zijn en dat men de afluistering bovenaan moet aanklikken. één knop bij het hoofdtelefoon gedeelte lijkt me handiger.

Ten eerste zet je de platen gelijk met je oren en niet met je ogen. BPM leds zijn bullshit. Ze reageren vnl op de bass tonen en op sommige platen is die off beat. Ik heb ze er ook opzitten en ik kijk er geeneens naar. Wat wordt gezegt over de Pioneers kan ik beamen. Bagger spul dat veel te duur is met schammele effecten en de versterker voor de koptelefoon is al helemaal om te janken.;{
Ik denk voor jouw behoeftes de Dateq XTC wel wat is. Vind ik persoonlijk een fijne mixer alhoewel de faders iets korter hadden gekund. Ook de mengpanelen van Allen and Heath draaien lekker maar die zijn wel wat duurder. Behringer en Numark zou ik niet aan beginnen. Zelf heel lang een Gemini gehad, die heeft het 9 jaar uitgehouden.
Die Urei mixers waar Niel het over heeft zijn bakbeesten. Gebouwd als een Russische tank met de uitstraling van een Oost-Duitse kern reactor. Jammie jammie.

http://www.ureidj.com/products.aspx
 
Ik heb thuis jarenlang met een behringer dx 100 van 3 tientjes gedraaid en doet het nog prima! Heb nu een rane 2016a en dat is zeker beter. Pioneers worden altijd afgeragd. Een 600 vind ik niet super maar als je met de headroom rekening houdt best oké
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top