Emagic MT4 en Windows XP

datucker

Ingeburgerd
Lid sinds
18 januari 2003
Berichten
61
Locatie
Twente
Ik heb zojuist een Emagic MT4 midi-interface aangesloten op de USB-poort van mijn Windows XP doos.

Alleen het LEDje Patch brandt. Windows herkent keurig een nieuw USB-apparaat: Emagic Midi Device.

Vervolgens probeer ik de drivers te installeren: gewoon vanaf de CD, Emagic staat keurig in het lijstje, installleren maar... maar nee: als het klaar lijkt te zijn krijg ik de melding:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd. - Er is een probleem met de installatie van deze hardware: Emagic Midi Device. - Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat - Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Welk bestand? Ik heb de drivers ook al van emagic.de gedownload... zelfde resultaat.

Wie helpt???
 
Ik heb er geen problemen mee!! Misschien moet je usb drivers updaten. Als dat niet lukt kan ik je mijn drivers wel ff mailen.
 
He Datucker,

Ik gebruik een MT4 onder XP, en hij loopt als een zonnetje, heeft me echter ook wat moeite gekocht. Ik kon mezelf herinneren dat het iets te maken heeft met de volgorde waarin je de USB stekker in het gat steekt en de drivers installeerd. er stond ook iets over in het manual, weet alleen niet waar, zal ff de manual zoeken dan kijk ik het ff voor je na.

Succes,

Greetz FLOW
 
Het enige dat ik qua volgorde in de handleiding kan vinden is:

1. MT4 NIET aansluiten;
2. Computer aan;
3. MT4 aansluiten.

Dan komt de automagische hardware wizard. Dat werkt inderdaad maar in de hardware setup gaat het aan het eind fout :(

Overigens rept mijn handleiding niet van Windows XP. Slechts Win 95/98 worden genoemd.

Alvast bedankt voor het nakijken... ik ben benieuwd wat jij wellicht vinden kunt.
 
OK, het is me gelukt...

Van lieverlee Windows XP opnieuw geïnstalleerd; dat was toch een keer nodig. Vervolgens de Midi Interface aangesloten. Nadat XP de interface gevonden had, meteen de nieuwste versie drivers (Win2K-versie) aangegeven als de te gebruiken drivers. Dat werkt klaarblijkelijk.
 
He dataducker, prima dat het je gelukt is.

greetz FLOW
 
Back
Top