Korg Micro-X arpeggiator autostart - kan dat ?

Bluesparkle

Nieuwkomer
Lid sinds
4 oktober 2004
Berichten
19
Locatie
Hilversum
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op mijn vraag over de arpeggiators in de Korg Micro-X, maar heb het nog steeds niet gevonden.

Misschien dat hier iemand is die mij kan helpen.

In mijn Korg Micro-X heb ik een aantal Combi's geprogrammeerd die gebruik maken van drumpatronen via de dual arpeggiators. Voor een song heb ik dan meerdere Combi's die ik achter elkaar wil schakelen (bijvoorbeeld de eerste 4 maten Combi1, dan 16 maten Combi2, dan 8 maten Combi3, enz).

Ik schakel tussen de Combi's via de foot switch pedaal (bij elke druk wordt de volgende Combi actief).

Dit werkt op zich wel goed ware het niet dat het drum patroon niet automatisch begint te lopen en ik dus direct na elke Combi-switch een toets moet aanraken (via keyboard of midi) om de arpeggiators te starten (dummy alleen om de arp te starten). In een snelle song waarin ik ook nog druk ben met andere partijen te spelen is is het juist timen hiervan erg lastig (druk bijvoorbeeld de toets vlak voor de foot switch pedaal waardoor de arpeggiator niet start en de drumtrack onderbroken raakt.

Mijn vraag is dus: kan de arpeggiator ook automatisch gestart worden als een Combi geselecteerd wordt?

Ik heb de manuals al meerdere malen uitgespit, maar kom er niet uit.

Groet,

Paul
 
Volgens mij gaat dit niet.
Dan zou standaard bij het wisselen van een multipatch de arp meteen gaan spelen.
Dit wil je dus niet, maar in jouw geval dus wel.:)
Misschien kun je met je footswitch een nootnummer samen met het switchen van een multi programmeren.
 
Back
Top