Goede PC speakers

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Hoi Allemaal!

ik wil voor mijn zakelijke PC nieuwe speakers aanschaffen. Ik heb nu een setje van Trust en dat klinkt nergens naar.

Het is voornamelijk om muziek te luisteren tijdens het werk en af en toe gebruik ik cool edit voor wave bewerking.

In de winkel luisteren vind ik lastig vanwege de drukte en vervelende muziek die er vaak opstaat. En op kieskeurig wordt te vaak gepraat over "instellen van equalizers en vette bassen".
Dan vertrouw ik liever op de ervaringen en oren van andere muzikanten hier.

Ik zoek een stereo set en zou het liefste rond de 100 euro uitkomen. Als daar niets fatsoenlijks voor te krijgen is, mag het ook meer zijn.

Dus als iemand hier een set heeft waar hij/zij heel blij mee is, hoor ik het graag.
 
Ik had een setje Klipsch Promedia 2.0 speakers die best aardig klonken (90-100 euro voor een setje). Maar ook niet superbijzonder (alleen ietsje eerlijker dan de rommel van Logitech en consorten).
Het beste is denk ik een fatsoenlijke set studiomonitoren, maar dan is 100 euro (ook tweedehands) vrij krap. Ook in de hifi zijn voor 100-200 euro best leuke dingen te vinden tweedehands, maar dat wordt wel zoeken.
Ik kan je niet echt typen aanraden, ten eerste is het nogal persoonlijk, ten tweede heb ik 1x een paar monitoren op de gok gekocht (Alesis M1 520) en dat is me niet goed bevallen, verder heb ik geen andere typen gehad, zelf luisteren is in ieder geval zeker aan te raden.
Bij de PC heb ik een Klipsch GMX A-2.1, niet slecht maar ze verbleken bij m'n hifi-set (KEF iQ5's, op zichzelf niet eens super-highend). De pest met audio is dat je heel hebberig wordt op een gegeven moment :D
 
Laatst gewijzigd:
Hebben m-audio en edirol e.d. niet van die kleine pc/monitor speakertjes die aardig goedkoop zijn? klinkt ongetwijfeld beter dan een setje logitechs
 
Back
Top