Mackie D8B probleem :(

steefm3

Ingeburgerd
Lid sinds
8 november 2005
Berichten
56
Locatie
Weert
ik heb een Mackie D8B.
tot gisteren deed hij zijn werk, maar vandaag met opstarten wou hij niet meer :(
ik kreeg de fout melding:

system error 43 - host did not boot!
check computer rack or call tech suport.

de computer start de software ook niet op.

heeft iemand met een D8b dit ook wel eens gehad of weet iemand waar dit probleem aan kan liggen voor ik de "tech suport" in belgie ga bellen

BVD.
 
sorry geen ervaring, maar wel een vraag. Wat voor soort muziek maak je en klinkt zo'n d8b wat als een mackie 32?(open, veel headroom, blablabla)

Gagarin
 
@steefm3:

Ja, ik heb dit ook wel eens gehad. 2 Keer geloof ik. Dat was wel even een het-zweet-brak-uit-momentje. De computer uitgezet en na 10 seconden weer aangezet en toen bootte hij gelukkig normaal. Hoe is dit bij jou?

Ik heb het idee dat mijn UFX-kaart vaak zit te kloten. Soms werkt hij helemaal niet, dan kun je de plugins wel openen, maar is het gekozen effect simpelweg niet hoorbaar, na een reboot weer wel.

Om alles uit te sluiten, kun je even proberen alle kaarten te verwijderen en daarna op te starten. En dan stapsgewijs de kaarten toe te voegen en op te starten.

En anders zit er maar één ding op... de tech support bellen!


@Gagarin12:
Mijn mening is dat de d8b zeer goed klinkt. Zeer open. De feel qua sound als qua werkwijze komt dichtbij analoog. De EQ's zijn redelijk goed bruikbaar. Ze hebben niet echt karakter, maar ze doen wat ze moeten doen. Hetzelfde geldt voor de dynamics.
Kortom, een fijne, goedklinkende, ruim inzetbare, digitale tafel met zeer veel mogelijkheden.
Een nadeel: de computer maakt een ontzettende tering-herrie!
 
ik had em al helemaal los gekoppeld, dan ga ik nu maar eens de kaarten eruit halen kijken of ik meer geluk heb.
ben er bang voor :(

een ander probleem is:

ik heb em aangesloten op een jvc lcd tv maar geen beeld ook met een digitale videokaart met verschillende kabeltypes, geen beeld
sluit ik em aan op mijn philips ambilight heb ik wel weer beeld, hij kan de resolutie dus wel aan.
mijn pc werkt daarentegen wel weer op beide tv's
weet iemand een oplossing of waar het probleem kan zitten ???

en kan iemand me mischien helpen om aan de v5 O.S. te komen ???


@Gargarin12: het is absoluut een heerlijke tafel, idd geen analoog maar erg dicht bij. toch wel de warme sound die je van mackie verwachten mag en zeer uitgebreid zeker als je een exemplaar met alle kaarten hebt.
maar het blijft digitaal (zie mijn probleem) dat is wel een nadeel.
mij computer maakt ook een tering herrie (subgroover) heb er wel al een andere koeler op gezet, scheelt wel...
 
Dat probleem met de LCD tv's is wel vaag ja.
Het heeft denk ik toch met de ondersteunde resolutie en refreshrate te maken. De d8b stuurt sowieso resolutie 1024x768 uit en de refreshrate kun je instellen in de software (60, 65, 70, 75Hz).

Bij mij stond OS 5.1 er op toen ik hem kocht van iemand. Ik denk dat je daar alleen aan kunt komen via Mackie zelf. Probeer de website even, of anders de tech support. Daar zijn ze immers voor!

Succes en ik ben benieuwd hoe het verder gaat met/zonder kaarten!

P.s. Heb je gewoon de pc-voeding vervangen door een andere???
 
Heb dit probleem ook gehad, kan diverse oorzaken hebben, meetsal software-matig overigens. Bij mij was het de harddisk die kaduuk was.
 
er zit idd een andere nieuwe voeding in, je kunt ook de koelers vervangen door stillere.
het scheelt echt wel voor die 3 tientjes...
wat betreft de lcd's heb ik het nog niet uit kunnen proberen omdat hij nog steeds niet draaid :S
ik heb er al een nieuwe OS opgezet, maar het werkt nog steeds niet.
dus dat word naar Belgie rijden:S
 
ik heb de nieuwe digitale video kaart eruit gehaald deze gaf het probleem.
de oude maar terug geplaats en het werkt weer maar nog steeds niet op de Lcd tv.
ik heb de OS5.1 gedownload maar deze is een demo versie.
ik kan via mackie ook niet de volledige upgrade online kopen, dit werkt niet op de webside.
het probleem met de lcd tv blijft vaag, maar kan er nu niets mee omdat ik niet alle functie tot beschikking heb tot dat ik de upgrade code heb ingevoerd.
dan maar weer op weg naar de winkel...:(
 
Hey,

ik heb de OS 5.1 van de Mackie webside,
http://www.mackie.com/products/d8b_v5/
wil ik daarna verder voor de unlock te kopen met creditcard.
krijg ik de volgende melding:

Our apologies.

The online store is temporarily unavailable. We apologize for the inconvenience and will have it back online ASAP.

dit is al geruime tijd zo.

de error is nu verholpen het lag aan de digitale videokaart die ik erin had gezet.
heb de vga maar terug geplaats.
gezien de 2 kaarten beide een andere soort poort gebruiken denk ik dat er een wijziging in de bios moet gedaan worden maar weet dus niet welke.

dan is er nog het probleem dat de lcd tv geen beeld geeft ongeachte welke kaart ik gebruik terwijl mij pc wel loopt op dezelfde lcd tv.
sluit ik em aan op mijn ambilight doet hij het wel.... :S

Vreemd......
 
Back
Top