roland sh 201 probleem met native instruments

Edee

Nieuwkomer
Lid sinds
12 augustus 2008
Berichten
4
Locatie
heerlen
Beste mensen , ben sinds kort weer begonnen na zón 15 jaar met spelen , maar merk dat ik er helemaal uit ben ,het hele midi en vst gebeuren is aan me voorbij gegaan , vroeger als laatst gewerkt met atari st .
Heb een roland sh201 gekocht en native instruments elektric piano and absynth, maar krijg het niet a/h functioneren , wil de soft synth en piano via mn roland bespelen , lig al dagen te klooien met de midi instellingen ,maar alles wat ik krijg is de sound van de roland en zacht op de achtergrond vertraagd de rhodes of synth van absynth?
Kan iemand me helpen ? ik kom er niet uit

Alvast bedankt!
 
hoe gebruik je die software?
Wel de juiste asiodrivers geselecteerd?
midikabels en kanalen juist aangesloten?
local off op je sh-201 aan?
 
He alex , bedankt dat je zo snel reageert , heb van alles geprobeerd , asio drivers zijn geinstalleerd , gebruik een laptop , core 2 duo 2gb intern , en een usb midi kabel , heb de kanalen al verandert , standaard staat roland op 1 dus native ook op 1 gezet, niks hoor
 
grappig... ik ben zoals Edee ook weer sinds kort begonnen en heb dezelfde starters problemen. m.n. de vertraging uit de soft synths van sonar7 (dimansion, rapture e.d.) is erg irritant en krijg het ook maar niet opgelost.
de help-functie van sonar is voor mij dus onvoldoende 'help'
 
mja vertraging klinkt voor mij als latency, ik denk toch dat je moet zoeken in je asiodrivers en afstelling van de samplerate
 
Wat voor geluidskaart gebruik je ?

Als je Absynth en Elektrik Piano standalone gebrukkt moet je de MIDI instelling aanvinken anders krijg je geen signaal.

Je hebt de MIDI out van de Keyboard op de MIDI in aangesloten van je geluidskaart ?
 
Kun je je probleem wat preciezer beschrijven?
-Welke geluidskaart heb je? Welke Asio drivers?
-Probeer je alles in stand-alone aan de gang te krijgen of geIntegreerd in DAW software zoals cubase? In dit geval zou ik eerst stand-alone kijken of alles werkt.
-Wat zijn je aansluitingen precies?

Het vermoeden is ook dat het aan je geluidskaart ligt.


@Jörgen
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99641&highlight=ASIO4ALL
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99115&highlight=ASIO4ALL
 
Dus over zo'n yippieyayee USB-kabeltje gaat er MIDI uit, Audio uit en komt er terug Audio van de PC naar binnen? Is dat niet vragen om problemen?
 
volgensmij heb j ezat bandbreedte, een sh201 is dacht ik niet multitrimbaal en
midi is zo weinig data.
 
Back
Top