dub techno

De invloeden hoor je d'r erg goed door, maar ik vind het echt wel goed.
Deze stijl kan mij helemaal niet vervelen, en of het nu zo origineel is doet er mij niet toe.

Dus mohlao, vertel eens waarmee je je muziek maakt, en weet ik wat al meer.
 
Best wel leuk sfeertje inderdaad bij je tracks, wat me opvalt is dat bijna elke track een overdose reverb heeft en weinig basslijn. dit kan natuurlijk maar juist bij dit genre vind ik het tof als je der een lekker subtiel basslijntje onder kan plaatsen, word deze ook een stuk dansbaarder. een beetje wat trentemoller doet op t album the last resort.
 
ik maak dub techno, maar ook electro.
het dub genre spreekt dan ook verschillende mensen aan en veel niet.
eigenlijk is mijn intentie niet om naar het geluid van een producer (b.v. trentemoller nogal commercieel, technisch erg sterk) te werken, maar een eigen diepte en ruimte te creëren. ik hou ervan om minimaal te produceren en een hoop bewegende ruis te gebruiken.

bedankt voor het luisteren van de muziek.
 
Ik vind dit dikke shit, ik kan niet anders zeggen. En 19 jaar oud, dat is jong om nu al deze stijl op dit niveau te producen! Deze shit heeft me met terugwerkende kracht geïnspireerd, want ik heb gister nog een dubtechno ding in elkaar gezet.
Zonder naar de geheime receptuur te vragen: kun je iets vertellen over hoe je de atmosfeer/pad lagen maakt?
 
Lekkere track, ik hoor er vooral de invloeden van fluxion en in mindere mate rod model in. De naam 'dub techno' suggereert de aanwezigheid van meer en prominentere bas maar ik mis het niet echt. Je beats zijn vrij recht toe recht aan, niet dat ik een gechopte amen break verwacht maar met hihats en wat wat subtiele percussie zou je iets meer stuwing en spanning aan je track kunnen geven, iets wat bij sommige fluxion tracks heel goed werkt. Qua klank (ik luister niet op monitors nu) heeft je track een soort smeuigheid die ik vaak mis in tracks die op bijvoorbeeld thinner uit wordt gebracht. Moonshift en Empfindlich vind ik ook fijne tracks. Succes.
 
Ah, Leeuwarder dubtechno, het wordt ook steeds meer gemaakt. :D

Muziek klinkt lekker en doet denken aan Deepchord, Basic Channel, etc. De lofi-sound klinkt ook prettig. :)

ps. Ben je toevallig een maatje van Niels Luinenburg?
 
owwkee dan.. dit heet dus dub techno.. dacht dat t minimal heette.. :( die hokjes ook...

Affijn, lekkere tracks!! Hou erg van dat diepe monotone (ook weer niet altijd..maar goed)!

:okdan:
 
Lux is echt heel cool, maar moonshift is top,de andere zijn (veel) minder.

moonshift zou ik zo kopen..

:okdan:
 
bedankt allen voor het luisteren van de muziek.
ook de tips van meer bas in tracks is een punt waar ik veel aan sleutel op dit moment. ben ook samen met Niels Luinenburg muziek aan het maken onder de naam Exobase. als er weer wat nieuwe dingen uit komen rollen gooi ik het meteen op myspace.
 
:okdan: (kan zo op een cd van deepchord).

W
anneer ligt je cd in de platenzaak?

 
Back
Top