Beginner ding met effect send/ret?

sanderdnb

Ingeburgerd
Lid sinds
3 juli 2008
Berichten
87
Locatie
020
Oke,

Er is niks mis met mijn mixer, maar ik wil nu graag een Korg Kaosspad kopen, en hem wel over alle kanalen gebruiken.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe mixer, die in principe gewoon hetzelfde is als mijn cheapo-gemini-dj-2kanaals ding nu, maar dan met effect send/return functie voor de kanalen.

Ik hoef dus geen effecten op het bakkie zelf (dit dachten ze in de winkel dat ik bedoelde)

Het liefst wil ik ook niet zo'n gek dure, want ik ben nog maar een jong, low skill, maar ambitieus beginnertje. (En ik verdien niet zo gek snel*D:o:)

Zou iemand dus kunnen helpen met een mixer aan kunnen wijzen. Ik zoek zelf ook al een tijdje maar ik kan het niet zo goed vinden behalve op erg dure mixers.

Dank
 
ik gebruik daarvoor een vestax PCV-275. Vestax heeft nog meer modellen met send/return en het zijn behoorlijk fijne mixers. De PMC-175 heeft het ook. Ze worden 2ehands behoorlijk betaalbaar aangeboden. Is effe het betaalbaarste wat ik kan verzinnen.
 
Een vier-kanaals mixer van Behringer is best te betalen, toch? En niet eens duur, volgens mij nog geen 100 euro. Bv. Xenyx 802. Tenzij je een draaitafel pre-amp nodig hebt, dan ben je iets duurder uit met de DJ mengtafels. Kijk maar op Thomann.de.
 
Beide bedankt voor de reply's al.

ik gebruik daarvoor een vestax PCV-275. Vestax heeft nog meer modellen met send/return en het zijn behoorlijk fijne mixers. De PMC-175 heeft het ook. Ze worden 2ehands behoorlijk betaalbaar aangeboden. Is effe het betaalbaarste wat ik kan verzinnen.

Van vestax had ik zelf ook al uitgevonden dat ze de functies hadden die ik zocht, maar vestax blijft erg duur. Tweedehands is wel een goed idee, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

Een vier-kanaals mixer van Behringer is best te betalen, toch? En niet eens duur, volgens mij nog geen 100 euro. Bv. Xenyx 802. Tenzij je een draaitafel pre-amp nodig hebt, dan ben je iets duurder uit met de DJ mengtafels. Kijk maar op Thomann.de.

Thanks! Ik zal hem eens bekijken.
 
kijk wel even of je een mono of stereo send wil hebben. de meeste studio mixers hebben enkel mono sends terwijl dj mixers soms wel stereo sends hebben. ik neem aan dat de kaosspad stereo inputs heeft.

vraag is dus eigenlijk vooral wat je geluidsbronnen zijn en of je die in stereo naar de kaosspad wil sturen.
 
Divi, precies wat jij zegt ben ik net zelf al tegen aan gelopen, toen ik de behringer mixers eens goed bekeek. Het klopt dat die idd mono zijn (iig de xenyx 1204 die ik bekeek) en dat is eigenlijk niet goed genoeg, omdat de kaosspad volgens mij ook een aantal pan-effecten heeft, die ik wel wil gebruiken.

edit: Ik kwam net de vestax PCV-275 tegen, deze ziet er erg goed uit. Is hij dat ook? En de effecten zijn stereo. De grote vraag is nou of dit een goede mixer is, en of de faders een beetje duurzaam zijn (en dat de mixer dus goed tweedehands te kopen is)
 
Laatst gewijzigd:
edit: Ik kwam net de vestax PCV-275 tegen, deze ziet er erg goed uit. Is hij dat ook? En de effecten zijn stereo. De grote vraag is nou of dit een goede mixer is, en of de faders een beetje duurzaam zijn (en dat de mixer dus goed tweedehands te kopen is)


Vestax is een prima merk mixers. Anders had ik 'm niet he?
:mega:
 
Nog een vraag:
Is het mogelijk, als een mixer wel een aux send functie heeft, maar geen aux return (idee is dat je het voor monitoring gebruikt dan), een kanaal dan als aux return te gebruiken?

Ik wil ook graag weten wat de mening een beetje is over Tapco (ondermerkje van Mackie. Ik ben aan het kijken naar der Mix 120 tafel)

plaatje erbij want ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal
212v5ub.jpg
 
Nog een vraag: Is het mogelijk, als een mixer wel een aux send functie heeft, maar geen aux return (idee is dat je het voor monitoring gebruikt dan), een kanaal dan als aux return te gebruiken? ...
Natuurlijk, zo werkten 30 jaar geleden alle mengtafels.

Wout
 
Back
Top