Vraag mbt aanschaf Yamaha 01V Digital Mixer

avalon

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
385
Locatie
Den haag
Hallo allemaal,

Ik heb een Yamaha 01V op 't oog, en ik vroeg mij af wie mij hier kan vertellen waar op te letten bij het testen van deze..

Lijkt mij dat ik op iedere kanaal even check of deze nog goed signaal heeft en of de (motor) faders nog werken..

Verder nog iets??

Ik was eerst naar een Mackie (analoog) aan 't kijken, maar het opslaan van je settings om zo aan meerdere projecten te werken lijkt mij ideaal..

Anyone? :)
 
Helluw Avalon...

Ik weet dat je in een Diagnostic menu kunt komen door voor het aanzetten van de 01V de knoppen "Utility" & "Midi" tegelijk inhoud en dan de power erop zet.

Je krijgt dan de keuze uit diverse zaken zoals geheugen tests en bv. ook de faders.

Denk dat dit genoeg moet zijn om zeker te weten wat er wel dan niet goed zou kunnen zijn aan de mixer.

Succes... :okdan:
 
Okee dan, ik heb 'm gisteren opgehaald in Amsterdam, hele aardige gozer en een dikke studio, heel mooi ingericht..:dj:

Alle tests waren in orde (nog bedankt voor de utility+midi ! :okdan:).

Alleen de return 1 knop reageert slecht, die moet je een beetje indrukken voordat je eraan draait, is dit te verhelpen met een beetje contactspray o.i.d.?
 
Okee dan, ik heb 'm gisteren opgehaald in Amsterdam, hele aardige gozer en een dikke studio, heel mooi ingericht..:dj:

Alle tests waren in orde (nog bedankt voor de utility+midi ! :okdan:).

Alleen de return 1 knop reageert slecht, die moet je een beetje indrukken voordat je eraan draait, is dit te verhelpen met een beetje contactspray o.i.d.?

Contactspray is meestal niet echt aan te raden voor potmeters daar je eerder meer vuiligheid gaat aantrekken...en na een tijdje de potmeter in zijn geheel naar de knoppen (letterlijk en figuurlijk) gaat.
Ben bang dat je dan beter het zaakje open kunt schroeven en een nieuwe kunt plaatsen.
 
Daar begin ik niet aan, bang dat ik 'm naar de klote help, ik breng 'm wel weg :)

Thnx man! :biertje:
 
Back
Top