De beste distortion voor een synth

De VCF distortion op de DP4 is ook erg lekker over een synthje :D
 
Lovetone is een neusje van de zalm in pedalenland.
Helaas erg duur.
En helaas ook altijd uitverkocht (zie lovetone site).

De ringstinger is een ringmodulator met octaver en overdriver erbij.
De overdrives van Lovetone zijn de Big Cheese en de Brownsource.
De Big Cheese heb ik ooit gebruik in een studio.
Zeer bruut kan ik je vertellen.
De Brownsource heb ik nooit gebruikt.


edit:
Ik heb net de site bezocht.
En de order pagina is veranderd.
Het lijkt er op dat er weer pedalen te koop zijn.
Goed nieuws dus!!
 
Ik heb net een Engl E530 gekocht, als die binnen is maak ik effe een geluidsfiletje.

Hier is het filteje.

Eerst hoor je de 303 clean (E530 in bypass) dan het cleane kanaal met maximale gain vervolgens het higain kanaal met maximale gain en weer terug naar bypass.
Het gaat van zeer subtiele 2e harmonische to ultra scheur en alles daartussen in. Wel veel ruis op het higain kanaal, maar goed daar valt mee te leven. Ik ben zeer tevreden met het ding.
 

Attachments

  • E530.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 56
De distortions van de DP-serie van Ensoniq en die in de Yamaha VL-serie en de Kawai K-5000 vind ik het beste klinken. Maar ik hoop dat de aanschaf van de Hammond XK-3c de beste vervorming oplevert. Ik heb een paar weken voor het eerst wat gitaarakkoorden met distortion opgenomen en vind het geluid nog te braaf.
 
Maar ik hoop dat de aanschaf van de Hammond XK-3c de beste vervorming oplevert.
Dat zou weleens goed kunnen zitten, daar de Overdrive in de XK-3C zelfs aangestuurd is door buizen. Ik heb het niet gehoord en ik vind de prijs voor de XK-3(C) knap hoog, dus ik hou het bij de XK-1.

Ik heb een paar weken voor het eerst wat gitaarakkoorden met distortion opgenomen en vind het geluid nog te braaf.
Hoe bedoel je dit? Pak gitaar (welke? enkelspoel? humbuckers?), plug in een kastje op de grond (welke? Boss? Ibanez? MXR? Overdrive? Distortion?) en neem op?

Heb je gekeken naar de eq van de versterker? Bij mij hangt het ervanaf wat ik doen moet. Live gaat bij mij alles door een Pod 2, maar voor opnames heb ik een stuk of 20 verschillende distortion/overdrive-pedalen zodat ik voor wat nodig is een fijn geluid kan krijgen. Voor mij klinken ze allemaal anders...
 
Back
Top