Reparatie SC Pro-One

Dat stekkertje kan er ook nog omgedraaid opzitten. Misschien is het zo simpel. Mijn serienummer is overigens 7213.
 
Renepela, heb jij brede geribbelde knoppen met een gekleurt dekseltje? Zo zien mijn pro1 knoppen er iig uit. Ik heb voor mijn prophet600 bij LEO wat knoppen gekocht die ook prima op de pro1 kunnen. Misschien heeft ie nog meer. Persoonlijk vind ik mijn gele dekselknopjes best apart en laat het zo. BTW 50,- is leuke prijs voor een pro1 :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de oscilatoren en de keyscaling inmiddels ook netjes. Hee is weer 1V octaaf en oscliator A en B staan keurig op dezelfde frequenty. Ik kan er nu dus daadwerkelijk meoldieen op spelen.

Toch nog even een vraag die me uit de handleiding niet duidelijk wordt.
De tuning van de pro-one als geheel klopt nog niet. Dus de A is nog 440 Hz. DE pro-one is dus vals t.o.v. mij andere synths. Nu kan ik de master tune knop wel gebruiken, maar ik wil dus dat de A 440 Hz is met de master tune in het midden. Op 5 dus.
Hoe doe ik dit. Hopelijk kan dit zonder dat de oscilatoren onderling weer vals gaan klinken.

Hoe post ik foto's? Ik wil de pro-one graag laten zien.

Nog een verzoek. Ik weet niet hoe een pro-one hoort te klinken en heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Kan iemand met een pro-one wat patches geven met een mp3 opname ter vergelijking. Nog beter is als iemand uit de buurt van Ridderkerk met een Pro-One er eens op komt raggen om te kijken of hij nu echt goed is. Ik heb het idee dat oscilator B namelijk wat maf doet. Alsof ie iets later op gang komt of zoiets. Moeilijk onder woorden te brengen.
 
maar ik wil dus dat de A 440 Hz is met de master tune in het midden. Op 5 dus.

5 tientjes voor een pro-one en alles werkt, maar nog niet tevreden.

nothing new on the western front :W

ben je die keyboard trigger al kwijt?
 
Luister naar Yazoo - Don't go en Only you. Met name 'Dont go' schijnt bijna helemaal met een Pro-one gedaan te zijn..
 
Ik weet het en op de site van unease vond ik ook wat audio voorbeelden en patches. Bij mij klinken die echter toch wat anders. Met name die bas. Vandaar dus dat ik graag iemand even op mijn pro-one zou willen laten spelen. Hij klinkt niet slecht, maar anders dan op die unease site: http://www.unease.se/proone.htm. Ik wil met plezier de pro-one even meenemen en iemand erop laten spelen. Zo zwaar is ie niet. Sterker nog, er zit bijna niets in die kast. 1 grote print en een toetsenbord. Da's alles. Weegt bijna niks.
 
Ik weet het en op de site van unease vond ik ook wat audio voorbeelden en patches. Bij mij klinken die echter toch wat anders. Met name die bas. Vandaar dus dat ik graag iemand even op mijn pro-one zou willen laten spelen. Hij klinkt niet slecht, maar anders dan op die unease site: http://www.unease.se/proone.htm. Ik wil met plezier de pro-one even meenemen en iemand erop laten spelen. Zo zwaar is ie niet. Sterker nog, er zit bijna niets in die kast. 1 grote print en een toetsenbord. Da's alles. Weegt bijna niks.

Het is een beest van een apparaat. Jaren geleden bij een muziekzaak in Haarlem een keer op gespeeld. Ook de sequencer is een leuke scratchpad. Je hebt je in ieder geval geen buil gevallen aan deze Pro-One. :okdan:
 
Hier de beloofde foto's
 

Attachments

  • image001.jpg
    image001.jpg
    498,5 KB · Bekeken: 55
  • image002.jpg
    image002.jpg
    515,9 KB · Bekeken: 56
  • image003.jpg
    image003.jpg
    469,4 KB · Bekeken: 59
Vooralsnog krijg ik de sequencer en de arpegiator nog niet aan de gang. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik de boel aanstuur met het klavier van de mono/poly via cv in en trigger? M.a.w. moet het klavier van de pro-one aangesloten zijn voor een werkende sequencer en arpegiator?

sequencer en arp moetje voia t klaviert aansturen / via die iele toetsen
dus asje repeterende toetsen hebt ...wordt t lastig
geeft niet zijn niet zn sterkste punten de sound is erg goed modulatie
ga maar osc b naar t filter en bv ook osc a sturen ....en dan via t mod heel



sc6 iig
 
Zo wat een deal, beter kan bijna niet :kroon: Denk inderdaad dat het halve forum jaloers op je is voor zo'n prijs.

Ik zou zeggen: ga maar eens lekker gebruik maken van die bak :)
 
Dat zijn dus de knoppen van de Sensomania editie. :)

lijhken op de pro synth
had senso daar wat mee te maken behalve de verkoop neetoch ?

iig wel minder maar van later zorg
ik denlk renepela datje de master int middn moet zetten en dan de osc tune knobbies ook int middn
en dan gaan scalen ,..1/ voct op zoeken ,..snapie ok !

ik denk dat asje t dan nog niet gescaled krijg met de knoppen op de 0 stand
dan ....weetik t ook niet
de verhouding van potties en knoppen en istelpotmeters zijn [als t goed is ] ontworpen en samengesteld door mr smith
n
 
Zo wat een deal, beter kan bijna niet :kroon: Denk inderdaad dat het halve forum jaloers op je is voor zo'n prijs.

Ik zou zeggen: ga maar eens lekker gebruik maken van die bak :)

mis bruik moetje er vanmaken mis mismis
leer dat nou ....
niet lief zijn voor de pro one
tis een rAUWe machine


of kan die ook silky:confused:sounds?
 
Jo 8) die ziet er wazig uit die Pro-one!!
Tof hoor!!!
Denk je dat je hem terug naar origineele staat gaat brengen
of hou je hem zo??

Dat is een apparaat met een stukje Hollandse Historie, man!
Gewoon een stikkertje er op plakken met "Special Edition". Scheelt een stuk als je hem later ooit op eBay verkoopt. :maffia:

Eventueel heb ik de knoppen, behalve geel en blauw, ook nog in rood of grijs.
:D
 
Back
Top