Eindelijk : MacBeth M5 is ready to rock & roll

Origineel geplaatst door mono-poly
Hee ik heb geen een keer genoemd dat je betere producties maakt met een exclusiever iets.
Dus ga jij maar lekker over je nek.

:L

Waar ik niet tegen kan is uitspraken als 'Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk' Wie is het "gewone volk"? Dat zou betekenen dat er een elite is die neerkijkt op mensen met 'maar' Acces Virus, Roland JP8000 ed.

Ik heb duizendmaal meer respect voor iemand die het onderste uit de kan haalt me een simpele monofone synth en een multitrack, dan voor iemand die met een complete studio bij wijze van spreken niet verder komt dan het spelen van de 'vlooienmars' maar eigenlijk de aandacht wil vestigen op de naam en de exclusiviteit van het gebruikte instrument.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het helemaal niet erg vinden om een dergelijk instrument te bezitten en zelfs al zou ik dan niet verder komen dan de 'vlooienmars'. De lol van het gebruiken is waar het mij om gaat (ik heb al een keer een trackje gemaakt met een casio VL-Tone en een multitrack), niet het naamplaatje en de prijs..

Verder wil ik jou niet persoonlijk aanvallen dussuh :halleluja
 
Mono is lid van het synth bevrijdingsfront :D

Maar eerlijk is eerlijk, die demos van de M5 klinken gewoon verdomde goed. Om je daarom een ubermensch te voelen is zwaar overtrokken. Trots op wat je hebt OK, dat kan ik me toch wel indenken.

Alleen klopt het wel dat als je vantevoren betaald en Ken gaat failliet kun je naar je M5 fluiten. Daar is weinig aanleiding toe want hij heeft al een paar series hardware afgeleverd zonder problemen. Dus het risico is net zo groot als je bijv de loterij wint of zo.
 
Origineel geplaatst door JurgeN
Waar ik niet tegen kan is uitspraken als 'Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk' Wie is het "gewone volk"? Dat zou betekenen dat er een elite is die neerkijkt op mensen met 'maar' Acces Virus, Roland JP8000 ed.

Ik geef het al aan met aanhalingstekens he.
Je moet dat dan niet zo letterlijk opnemen.
 
Origineel geplaatst door JurgeN
Waar ik niet tegen kan is uitspraken als 'Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk' Wie is het "gewone volk"? Dat zou betekenen dat er een elite is die neerkijkt op mensen met 'maar' Acces Virus, Roland JP8000 ed.

Ik heb duizendmaal meer respect voor iemand die het onderste uit de kan haalt me een simpele monofone synth en een multitrack, dan voor iemand die met een complete studio bij wijze van spreken niet verder komt dan het spelen van de 'vlooienmars' maar eigenlijk de aandacht wil vestigen op de naam en de exclusiviteit van het gebruikte instrument.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het helemaal niet erg vinden om een dergelijk instrument te bezitten en zelfs al zou ik dan niet verder komen dan de 'vlooienmars'. De lol van het gebruiken is waar het mij om gaat (ik heb al een keer een trackje gemaakt met een casio VL-Tone en een multitrack), niet het naamplaatje en de prijs..

Verder wil ik jou niet persoonlijk aanvallen dussuh :halleluja

mooie gearlijst heb je zeg ,oh een 808 daar kijk ik best tegenop:)
en de rest ook
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ach dat is een "gewone" volk" lijst hoor. :D

Zet ik er een gewoon een Buchla'tje tussen en een Synthi A... hoor ik er ook bij :P
 
Origineel geplaatst door turtel
mooie gearlijst heb je zeg ,oh een 808 daar kijk ik best tegenop:)
en de rest ook

Doe maar niet, je ziet zo weinig dan (ze staan nu ff op de grond :engel: )
 
Origineel geplaatst door JurgeN
Doe maar niet, je ziet zo weinig dan (ze staan nu ff op de grond :engel: )


nee , het is toch goed dat er kleine bedrijven zijn die andere dingen maken
en analoog is vandaag de dag toch byzonder , voor de rest is er niet veel


yamahas en roland , hebben volgens mij het grootste aandeel in muziekinstrumenten maar hebben die nu een analoog instrument ?
ik snap er niks meer van , oja dat heet vooruitgang
:)
 
Origineel geplaatst door turtel
yamahas en roland , hebben volgens mij het grootste aandeel in muziekinstrumenten maar hebben die nu een analoog instrument?
ik snap er niks meer van , oja dat heet vooruitgang
:)
Dat is het inderdaad :). Synthesizers zijn heel lang een middel tot een doel geweest in plaats van een doel op zichzelf.

Kijk maar eens naar de namen van de patchsheets van oude synths. Op de JX3p is dit pas echt goed te zien - die heeft de namen van de presets namelijk op het frontpaneel. Organ I, II, III, Strings I en II, Elec Piano I en II, Clarinet, Flute, Clavinet, Church Bells. Allemaal imitaties van real-world spul.

De DX-7 was bij een hoop van dat soort dingen in het voordeel - de piano's waren beter en expressiever, bel-achtige geluiden waren makkelijker, en niemand gaf er een hout om dat de synth-geluiden daar onder moesten lijden. Met de D-50 was het nog erger; de mate van realisme was nog groter, dus is dat ding ook volgestopt met bread & butter-spul, piano's, violen, accordeons, banjo's, gitaren en wat dan ook.

En dat was vooruitgang. Analoog werd gedumpt omdat de DX7 realistischer was, de DX7 werd gedumpt omdat het ding niet te programmeren was en omdat de piano van de D50 beter klonk.

Heel erg weinig echte 'synth' presets, terwijl je in de begintijd van virtueel analoog juist van alles tussen de namen had - WidePad, MoogyLead, ObieBrs etc - juist niks dat op een 'echt' instrument lijkt. En tegenwoordig is het zo dat een hoop synths (de Virus C en de Ion zijn daar mooie voorbeelden van) zoveel power erin hebben dat het nabootsen van die echte bread & butter geluiden (wat met 2 oscs en eenvoudige modulatie/envelopes niet lukte) weer makkelijker is, vandaar dat je dus een best aardige Wurli op de Ion vindt, en een behoorlijk goede B3 en Rhodes (waar mijn XP-30 nog een puntje aan kan zuigen voordat ik het 60's/70's board kreeg!) op de Virus C.

Bij de Nord G2 is dat pas echt extreem - daar kom je dus physical modelling spul tegen met fluitjes, strings, en

blaasinstrumenten. Absoluut vooruitgang :).
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Hoor jij bij die eerste gelukkigen???
Wat een enooooooooooorme kast trouwens! :halleluja
bretsig-bruut-vet-enzo...

Ik krijg als het goed is numero 3... :D
 
Trouwens, hij maakt nu een batch van 15 stuks. 11 zijn er verkocht, 2 of 3 andere bestellingen verwacht hij snel rond te kunnen maken. En dan is het weer afwachten of er nog een batch komt. Ik heb begrepen dat er wat mensen zijn hier die erg neigen in de richting van aanschaf. Als je 'm echt wilt is nu het moment: minimale wachttijd, gewoon rechtstreeks bij Ken bestellen en klaar.
 
Voor de meeste mensen is het niks.
En veel zullen dan de maker gaan afzeiken ivm levertijd etc.
Wat weer als gevolg heeft dat dit soort dingen niet meer met liefde gemaakt worden.
Althans dit is mijn ervaring.
Ik zie vaak op mailing listen mensen zeuren over Plan-B en Buchla levertijden etc.
Dan heb ik zo iets van koop lekker doepfer dat heb je binnen een maand in huis.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Mensen laat nou een paar dinge is duidelijk zijn.

1) Als je een exclusieve (modulaire) synth wil moet je gewoon wachten en geduld hebben met de "geflipte" techneut die met hart en ziel iets moois probeerd te maken wat niet een duizen in 1 product is. Ik zit zelf samen met wat andere alweer bijna een jaar te wachten op slechts een stelletje vco's (4 in mijn geval). Dit zijn puur liefhebbers die het doen en omdat dit geen masssa products is heb je gewoon wat speciaals. Je kan natuurlijk ook gewoon iets kopen van Doepfer, Analogue Solutions, Analogue Systems of Syntheiszers.com. Deze fabriekanten kunnen vrijwel direct leveren. Maar ok dan heb je een bak voor het "gewone" volk. Wil je dus dit of buchla of serge of modcan, cynthia etc moet je soms maanden tot wel enkele jaren wachten en geloof me als de postbode ineens aan de deur staat is het feest!

Zwaar mee eens!!!
;)
 
Eigelijk vind ik dat ie er maar weinig verkoopt. Er zijn toch veel artiesten van het kaliber 'wereldberoemd' die veel geld verdiend hebben met producties waar synths de boventoon voeren...waarom kopen die er niet een?
 
Origineel geplaatst door Flesje
Eigelijk vind ik dat ie er maar weinig verkoopt. Er zijn toch veel artiesten van het kaliber 'wereldberoemd' die veel geld verdiend hebben met producties waar synths de boventoon voeren...waarom kopen die er niet een?

Moet je als producer dan elke mogelijke synth hebben die er maar bestaat?
 
Origineel geplaatst door Riekoes
Moet je als producer dan elke mogelijke synth hebben die er maar bestaat?

Als je dat kan veroorloven wel ja... :D
 
Laatst gewijzigd:
Ja dit is wel de synth die ik op het moment het liefst zou aanschaffen, maar de financiële middelen ontbreken volkomen ;)
 
Back
Top