Probleem met forumlid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Lid sinds
15 juni 2006
Berichten
5.920
Dit is de eerste keer dat dit mij overkomt en ik heb er ook lang over zitten twijfelen om er een topic over te openen maar aangezien dit forumlid ook met andere mensen achter mijn rug om erover ouwehoert.....je begrijpt me wel.
Ik heb eeb tijd geleden mijn Dynacord DRS-78 dus aan een forumlid verkocht.....dit is dezelgfde DRS die ooit van Monopoly is geweest, van Leo, van Rombraz en daarna was hij in mijn bezit (op het forum kan je hierover wat threads vinden). Het ding werkte perfect en zag er ook goed uit nadat ik hem optisch nieuwe knoppen had gegeven en een goede schoonmaak beurt.
Ineens neemt het forumlid contact met mij op dat ie bromt. Nogal vreemd aangezien de DRS het bij meerdere forumleden gewoon goeg heeft gedaan. ook bij mij. Dus iuk vraag heb je hem wel goed aangesloten...ja zeg tie. Dus uiteindelijk bied ik aan om dat ding te fiksen voor hem. Geld terug geven doe ik niet aangezien het 2e hands spul is en ik niet met zekerheid kan zeggen of hij hem niet heeft stuk gemaakt. Bij mij werkte die zonder brom.
Nu heb ik dus meerdere afspraken met hem gemaakt maar momenteel werk ik me drie keer in de ronte dus ik heb gewoon heeeeel weinig tijd.
Nu krijg ik dus weer een onbeschoft PBtje van die gene op een toon die mij niet aanstaat.
Dus hoe dit op te lossen? Ik heb het eigenlijk nu wel gehad met die gast en hij zoekt het maar uit met z'n brommende DRS, aan de andere kant wil ik gewoon dat zijn DRS goed functioneerd.
 
Moeilijk zeg, hoe lang geleden heb je die DRS aan hem verkocht? Is het verstuurd of opgehaald? Ik heb sinds kort ook een DRS en toen ik een beetje zat te klungelen met draadjes begon hij ook te brommen, dus mischien heeft hij het inderdaad niet goed aan gesloten?

Mischien moeten jullie eens een koppie koffie drinken samen :koffie:
 
Kijk als ik koffie met hem kan drinken dan kan ik ook de DRS ondertussen fiksen. Dit is nu op het moment ook een groot probleem aangezien ik 10 tot 12 uur werk per dag. Ik had eigenlijk afgelopen vrijdag een afspraak staan maar dat had ik nooit gered ook als ik die vrijdag niet had hoefen werken. De donderdag ervoor was ik pas rond half 12 thuis. Ik heb hem toen meteen
ge-pbeet maar zelfs dat viel niet in goede aarde omdat ik zolaat had ge-pbeet.....:?
 
....dit is dezelgfde DRS die ooit van Monopoly is geweest, van Leo, van Rombraz en daarna was hij in mijn bezit (op het forum kan je hierover wat threads vinden)
He volgens mij heb ik die ook een tijdje gehad,nooit problemen mee gehad.Wel een oude bak die je op de juiste manier aan moet sluiten...brom zal wel een aardeprobleem zijn of een impedantieverschil tussen mixer en uitgang o.i.d...

Lijkt me al over de top om er heen te gaan voor een reparatie..oud spul kan er ook ineens mee uitscheiden ..tegen brom is een eenvoudige aanpassing meestal al voldoende.Succes!:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou een beleefd PM-etje sturen dat je altijd wilt communiceren, maar wel op een redelijke toon.

Wout

Met de communicatie is niks mee aan de hand. Het probleem is meer waar het fout is gegaan. Ik pb en mail nog steeds met hem om een oplossing te vinden, ik heb momenteel gewoon erg weinig tijd om naar de andere kant van Nederland te komen door mijn werk. Of ik begin 's ochtends erg vroeg (om 5uur eruit) en ben dan vaak pas rond 17.00 uur weer thuis of ik begin 's middags rond een uur of 2 en ben dan pas rond middernacht weer thuis. En dit door elkaarheen in een week.

@ Red ja dat dacht ik dus ook...gewoon verkeerd aangesloten dat wil vaak wel een aarde brom geven. Is het wel een technisch probleem dan is een aarde brom heel vaak zeer makkelijk te verhelpen.:okdan:
 
als pas later die brom ontstaat.. tjah
das t risico van 2e hands lijkt me zo
redelijk zijn is nobel maar in principe kan je niet meer garantie geven dan tot aan de deur aangezien je nooit weet wat er daarna mee gebeurt
als je iets opstuurt en je krijg gelijk reactie dat er een brom inzit, dan is t anders natuurlijk
 
In principe is het de risico voor de koper. Opsturen is een service die op verzoek van de koper gedaan wordt. Als iemand iets risicovrij wilt kopen dan kan het altijd opgehaald worden (en gelijk gecontroleert).

Alles in redelijkheid natuurlijk, de meeste mensen hier kennen elkaar immers al langer.

Ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt, na veel doorvragen bleek eigenlijk dat die persoon het apparaat zelf niks vond (miskoop).. tja..
 
Da's wel een van de risico's van de tweedehands. Dat je aanbiedt om het voor hem te fixen is al 'beyond the call of duty' dus zou ik zeker geen genoegen nemen met lelijk gedrag. Als ik spullen verkoop dan zijn die naar eer en geweten goed (of eventuele gebreken zijn gemeld), maar als er daarna toch iets mis blijkt te gaan dan is dat helaas-pindakaas. Daarom heb ik ook het liefst dat mensen gewoon langskomen om uit te testen zodat ze precies weten wat ze krijgen.

Gelukkig heb ik nog nooit achteraf klachten gekregen.
 
Nou hij heeft hem toen gewoon bij mij thuis opgehaald....ik kon hem alleen niet laten beluisteren omdat ik midden in een studio verbouwing zit/zat. Maar ik handel naar eer en geweten en ik zou niet iemand een defect apparaat verkopen. Er is verder niks met de DRS gebeurd na de laatste keer dat ik hem gebruikt had. Degene die hem heeft aangeschaft was idd al aan het twijfelen tussen meerdere apparaten om aan te schaffen. Maar ja je weet toch zeker wel wat je wilt aanschaffen en wat het doet en hoe het werkt lijkt me.
Ik ben geen klootzak en vele van jullie weten dat ik degelijk spul verkoop en mocht er iets niet mee in orde zijn om dan dit op een normale manier af te handelen. Het eerte bericht wat ontving van de koper had al meteen het woord oplichting in de kop staan. Net alsof ik hem bewust een kapot apparaat heb meegegeven. daarnaast is het vreemd dat de DRS bij al vele leden goed heeft gewerkt en nu ineens niet meer. Ik ben er niet bij geweest toen hij het apparaat in zijn studio heeft aangesloten. ;{
 
hoe lang zat er tussen eigenlijk, tussen ophalen en die mail?
 
hoe lang zat er tussen eigenlijk, tussen ophalen en die mail?

Toch wel een tijdje idd...weet het niet meer precies, ik heb ook nog een tijd in Frankrijk gezeten. In ieder geval niet meteen nadat hij hem had aangeschaft. Dat was op een zondag. De mailtjes heb ik denk ik al gedelete maar waren niet meteen de week erna.
 
Als er lange tijd tussen kopen en klagen zit. Dan zou ik toch zeggen van ja het is een oud ding dat kan gebeuren. Maar ja je bied zelf aan hem gratis te maken alleen niet op korte termijn. Hij moet blij wezen dat je zo coulant bent met dat gratis fixen. Misschien dan zal je zien komt hij langs en is er niets aan de hand.. En is die troep bij hem thuis niet goed. Het is vintage is toch populair ;) Alles heeft ook weer z,n nadelen :D..

Maar direct het probleem brengen met de verkeerde klemtoon etc. Dan zou ik zeggen van krijg de .. maar met je troep.. :W
 
Laatst gewijzigd:
Elk verhaal heeft 2 kanten, ik snap niet waarom hier nou een topic voor aangemaakt moet worden.
K bedoel, waarom om advies vragen aan andere mensen als je dit gewoon met zen 2-en kan oplossen?

Als die gast niet akkoord gaat met reparatie is dat verder toch zijn probleem?
Lekker boeiend verder wat een ander achter je rug om zegt..
 
als je weinig tijd hebt kun je ook voorstellen dt ie hem naar een andere reparateur stuurt en dat jullie , nadat is vastgesteld wat er mee is , eventueel, samen de kosten delen.
lijkt me al heel netjes .
verder is kletsen natuurlijk vervelend , voor jullie alletwee.
maar ja daar hoef/ kan je verder niet zoveel mee.
 
Tweedehands aankopen doen heeft voor- (goedkoper, bredere markt) en nadelen (gebruikssporen, garantie). Ik denk dat je, nu je hebt aangeboden er zelf kostenloos naar te willen kijken, al meer hebt geboden dan waartoe je als verkoper verplicht bent. Probeer met elkaar op een normale manier te blijven communiceren.
 
Dit is een zaak voorrrrr.....de Rijdende Rechter...;)

Nieuw_programma_voo_907468b.jpg
 
Kerel, zou je er zelf geen punthoofd van krijgen?

  1. "Nee de studio wordt verbouwd, je kunt nu niet testen"
  2. "Heb je hem wel goed aangesloten?"
  3. "Sorry ik zit in Frankrijk"
  4. "Sorry ik heb geen tijd"
  5. "Sorry ik heb morgen toch geen tijd"
En verder kun jij niet de ex-Leo DRS hebben, die ik heb ik namelijk al :D
 
Heb het idee...

Heb het idee...

Heb het idee dat ik de persoon ken waar je het over hebt; hij kwam paar weken terug bij mij een Prophet VS ophalen, en vertelde over z'n negatieve ervaringen met de Dyn.
Hij kwam op mij over als een redelijke vent, constateerde nog wat onvolkomenheden aan de VS toen ie al thuis was maar ging daar niet over doorzaniken. Ik heb van hem een Pro-One overgenomen.
Eigenlijk was het gewoon wederom een prima Forum ervaring?!
En wat bovenstaande reactie betreft; zou best kunnen dat de koper overrompeld wordt door je drukke schema en mitsen en maren.
Weet ik veel; stop deze correspondentie (wat gaat het ons immers aan of beter nog; wat verwacht je nou voor een wijze raad van ons???)
Vind je m een ... dan stop je met contact, vind je het nog de moeite van proberen waard dan help je m nog een keer met de brom!
:luv:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top