zelfgemaakte oordoppen, werken ze uberhaupt?

Ik snap je, maar jij snapt mij niet.:r
Jawel hoor, maar ik vind je houding te defaitistisch: 'Het is nu eenmaal zo: het hoort erbij...'

Of je moet een tegenstander zijn van zelf nadenken (afkeer van politiek), maar dan begrijp ik het eerste item van je gearlist niet :)

Wout
 
Van welke generatie je ook bent, met een normaal verstand kan je wel voorstellen dat je oren er slechter van worden. Maar ja als je jong bent, ben je meestal hard leers en duurt het nog een aantal jaren voordat je ineens denkt van hee wat ben ik vroeger ongelofelijk stom geweest. Echt balen dat ik nu piepende oren heb waar ik gek van wordt of moeite heb een gesprek te volgen.

en een goed house feest hoeft echt niet minimaal 100dB te zijn. Ik heb doppen van -25dB en dan vindt ik het soms nog aan de harde kant.
 
... met een normaal verstand kan je wel voorstellen dat je oren er slechter van worden. Maar ja als je jong bent, ben je meestal hard leers en duurt het nog een aantal jaren voordat je ineens denkt van hee wat ben ik vroeger ongelofelijk stom geweest. Echt balen dat ik nu piepende oren heb waar ik gek van wordt of moeite heb een gesprek te volgen.
Dat spijt me voor je.
Van welke generatie je ook bent ...
Het verschil is dat zij die de zestiger jaren bewust hebben meegemaakt veel meer verantwoordelijkheidsgevoel voor hun medemens hebben geleerd. Na 1975 begon het 'ik'-tijdperk - waarlijk, het werd zelfs in de media geïntroduceerd - met als kenmerk een narcistisch egocentrisme in vele gradaties. House muziek en de daarbij behorende life-style is daar een voorbeeld van.
en een goed house feest hoeft echt niet minimaal 100dB te zijn. Ik heb doppen van -25dB en dan vindt ik het soms nog aan de harde kant.
Minimaal 150 dB dan? ;)

Wout
 
Jawel hoor, maar ik vind je houding te defaitistisch: 'Het is nu eenmaal zo: het hoort erbij...'

Blijkbaar....


Of je moet een tegenstander zijn van zelf nadenken (afkeer van politiek), maar dan begrijp ik het eerste item van je gearlist niet :)
Wout

Ik verdien me geld met muziek :halleluja: en jij met leraar zijn.
Laat mij maar creatief zijn ipv 10 voor taal.
 
Catscan heeft een brein.. Maar zoekt nog wel 2 Ears...:D

Wat natuurlijk ook meespeelt is de afstand tot speakers/PA. Je kunt er met je oor tegenaan gaan staan, of achterin de zaal. Scheelt nogal wat dB's..
 
Jawel hoor, maar ik vind je houding te defaitistisch: 'Het is nu eenmaal zo: het hoort erbij...'

Of je moet een tegenstander zijn van zelf nadenken (afkeer van politiek), maar dan begrijp ik het eerste item van je gearlist niet :)

Wout

Catscan heeft een brein.. Maar zoekt nog wel 2 Ears...:D

Wat natuurlijk ook meespeelt is de afstand tot speakers/PA. Je kunt er met je oor tegenaan gaan staan, of achterin de zaal. Scheelt nogal wat dB's..

haha 8o)
 
Kan er trouwens even gekapt worden met dat ge-Ad Hominem jegens Wout (en generatiegenoten)?! Hier is de :r "smiley" dan wel weer van toepassing. Beetje meer respect mag ook wel.

Ik ga toch ook niet zeggen "ik verdien m'n geld in de IT (waarschijnlijk 2x zoveel, zelfs) i.p.v. met het maken van beukmuziek"...
 
Kan er trouwens even gekapt worden met dat ge-Ad Hominem jegens Wout (en generatiegenoten)?! Hier is de :r "smiley" dan wel weer van toepassing. Beetje meer respect mag ook wel.

Ik ga toch ook niet zeggen "ik verdien m'n geld in de IT (waarschijnlijk 2x zoveel, zelfs) i.p.v. met het maken van beukmuziek"...

:gaap:

Ik laat het hier bij......:doei:
 
Ik werk in Gemert waar ik iedere week 2 concerten een een dansavond over me heen krijg en sinds vorig jaar heb ik bij ons de norm max 104dBA op mixpositie opgelegd. Helaas zijn externe techneuten en DJ's hier niet zo van gecharmeerd. Vaak discussie en een hoop gezeur,ik denk dat de helftal doof is en de ander helft staat met oordoppen in te mixen. (is imo heel triest) dan denk ik ik doe die doppen uit, en luister eens wat je aan het doen bent. En muzikanten met oordoppen in die constant vragen om meer monitor en de backline die op 110 staat te draaien. Belachelijk en erg overbodig.
 
Ik verdien me geld met muziek :halleluja: en jij met leraar zijn.
Laat mij maar creatief zijn ipv 10 voor taal.
Hadden we het daar over? Maar goed, ik kan nog altijd leraar op een doveninstituut worden en zoiets zie ik jou als muzikant nog niet doen... :)

Wout
 
Kan er trouwens even gekapt worden met dat ge-Ad Hominem jegens Wout (en generatiegenoten)?! ...
Daar kan ik wel tegen, hoor. Ik werk immers in het onderwijs :D Maar iik zal ophouden met mensen op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Daar worden ze zenuwachtig van en vervolgens komen er 'rare' tegen argumentaties naar voren. Hoe iemand z'n geld verdient, dat is geen maatstaf in een discussie zoals hier nu gevoerd zou moeten worden. Totale nonsense. Sommige jongens: kom op, wordt nu eens volwassen en denk eens na over je verantwoordelijkheden!

Wout
 
Hoe harder het geluid hoe meer impact.
Dat is lastig:

Ga je voor het snelle(re) succes of ga je voor duurzaamheid?
 
Dus je stelt hier dat het publiek een physieke kracht wil ervaren, ook al is die destructief, in dit geval voor het gehoor. Er gaat inderdaad een sensatie schuil in de beleving van kracht. Toen ik nog in m'n begin 20 was hebben mijn bandleden en ik eens de trein over ons heen laten denderen. Vlak bij Delft (bij de Calvé) is een plek waar je ongeveer op twintig centimeter onder de rails kunt (of kon) liggen (de ruimte was natuurlijk wel groter, al denk ik dat ik er nu meer in pas:) Ik heb er wel naast gelegen, maar niet er recht onder, de drummer en de bassist konden dat wel. Ik wilde niet hebben dat het toilet op me ging lekken. Ik geef toe, na twintig minuten zaten we nog te trillen van de adrenaline. Maar op zo'n dance gebeuren heb ik dat gevoel totaal niet. Toch is dat destructiever dan onder die rails. De trein kon je immers nooit raken! (Maakte wel een pest-herrie!) De beste impact is nog altijd het bombardement...

Maar dat geeft in mijn ogen nog geen legitimatie om die destructiviteit ook nog eens te leveren. Hoe kan je je geld verdienen met het toebrengen van schade aan andere personen...?

Wout
 
Dus je stelt hier dat het publiek een physieke kracht wil ervaren, ook al is die destructief, in dit geval voor het gehoor.

Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat er een verband is tussen luidheid en bijvoorbeeld overredingskracht, of belevingsintensiteit. Dat zijn twee variabelen die voor iedereeen die iets wilt verkopen belangrijk zijn.


Hoe kan je je geld verdienen met het toebrengen van schade aan andere personen...?

Wout

Omdat het mag.
 
Dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat er een verband is tussen luidheid en bijvoorbeeld overredingskracht, of belevingsintensiteit. Dat zijn twee variabelen die voor iedereeen die iets wilt verkopen belangrijk zijn.
Vandaar dat sommige ouders hun opvoeding schreeuwen? :D
Omdat het mag.
Dat vraag ik me af..

Wout
 
Vandaar dat sommige ouders hun opvoeding schreeuwen? :D
Wout
Ik zou geen andere reden kunnen bedenken nee:)

Dat vraag ik me af..
Wout

Het is misschien een van de verklaringen.


Overigens ben ik zelf geen voorstander van deze praktijken.
Maarja...ik zal ook geen voorstander zijn van een betuttelende politiek die muziek boven de x dB verbiedt.
Ik weet dat het makkelijker is om ergens tegen te zijn dan een oplossing te bieden. Maar helaas heb ik geen oplossingen :)
(behalve voor mezelf dan: op maat gemaakte oordoppen waar ik gretig gebruik van maak).
 
Het is natuurlijk van alle tijden ,maar waarom is het nu zo moeilijk om lering te trekken uit de ervaring van anderen.Degenen die het kunnen weten worden zeikerds genoemd en ouwe lullen. Niet alles hoef je te leren uit eigen ervaring en in het geval van lawaaidoofheid ,kun je maar beter afgaan op de ervaring van anderen want het proces is onomkeerbaar.
 
Even los van de discussie hier (heb enkel eerste pagina gelezen):

Ik speelde in een rockband waar de andere leden het nodig vonden hun versterkers helemaal open te draaien.

De eerste keer repeteren schrok ik wel, maar wilde toen niet stom overkomen. Ik heb toen 2 uur gerepeteerd. De dag nadien was ik ziek, draaierig en voelde me gewoon echt slecht.

De week nadien was ik stomweg oordoppen vergeten, en wilde niet met toiletpapier in mijn oren, ook vooral omdat ik niet debiel wilde overkomen. De dag nadien was ik weer ziek.

Sindsdien is de piep in mn oren niet meer gestopt.

Twee keer overdrijven en mn hele leven ruis in mn oren. Het is lastig als ik in mn bed lig, dan is het luid. Ook als ik een verstopte neus heb of een verkoudheid kan het erger zijn. Ik hoor ook precies beter sommige storende frequenties zoals het zoemen van een laptop of de tuut van een televisie. Als ik naar een optreden of fuif ga heb ik drie dagen alst van overdreven extra tuut in mn oren, bij iemand anders (en vroeger bij mij ook) is dat meestal de ochtend nadien wel al weg.

Twee keer repeteren, twee keer twee uur. En oortjes om zeep.

Ik heb sindsdien nooit meer gerepeteerd zonder doppen, of zonder dempende koptelefoon. Je went eraan, dat kan ik wel zeggen. Als je dan even je doppen uithaalt dan hoor je pas hoe enorm luid het wel is...
 
Het is natuurlijk van alle tijden ,maar waarom is het nu zo moeilijk om lering te trekken uit de ervaring van anderen.Degenen die het kunnen weten worden zeikerds genoemd en ouwe lullen. Niet alles hoef je te leren uit eigen ervaring en in het geval van lawaaidoofheid ,kun je maar beter afgaan op de ervaring van anderen want het proces is onomkeerbaar.

Ik denk dat je behalve lering te kunnen trekken van mensen met ervaring, dat je het uit jezelf ook moet willen. Kinderen zijn niet bezig met audio en muziek en zijn nog niet zo zot op hun gehoor.
Net als de moeder het haar dochter niet kan verbieden met foute (aantrekkelijke) jongens om te gaan omdat ze daar zelf ervasring mee heeft.
Daar moet dochterlief voor haarzelf achterkomen hoe en wat belangrijk is voor haarzelf..

Gehoor is voor mij belangrijk. Was eens een gast die zei, nou ik verlies toch liever mn gehoor dan me ogen. Was ik het niet mee eens. Ook omdat je dan wel twee extremen tegenover mekaar zet.
 
Back
Top