Waar halen ze die bas vandaan?

C738

C738

Even iets voor C738. Je mag best klagen over het feit dat wij veels te veel voor een kaartje betalen en vervolgens geen eigen consumpties mogen meenemen. Ik probeer het niet goed te praten voor de organisatatoren maar, het komt voornamelijk door het feit dat er een stuk minder CD,s over de toonbank gaan (downloads)en dus moeten zij hun geld verdienen met optredens. Het is best lullig want voor elke lege CD en DVD die jij koopt gaat er al zoveel cent naar de platen-labels.
 
zal wel een silent systeem in die yamaha zitten , dan heeft die midi out
:mexico:
 
Wat een bullshit over die prijzen van minder muziekverkopen etc.
MOJO is gewoon de muziekmaffia van nederland met hun achterlijke concertprijzen.
Ga gewoon eens een lang weekend naar Dour bij onze zuiderburen.
Daar heb je teminste normale prijzen en echt leuke (minder bekende) bandjes.

Dour Festival
 
Ja mojo zijn bastards, maar toch heeft het internet verkeer een duidelijke effect gehad op concert prijzen.
 
Re: Waar halen ze die bas vandaan?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Hallo,

Zit met een half oog televisie te kijken, PinkPop, natuurlijk, en zie bij de Britse groep Keane een tweetal NordLead3 staan, dus ik heb plots meer aandacht :)
Het wegvallen van de gitarist wordt volgens de heren door de synths overgenomen, maar...

Ik zie een zanger, een drummer en een toetsenman, en die laatste staat achter een Yamaha Stage piano... en toch hoor ik duidelijk een bas in het nummer, maar ik zie niemand het instrument bespelen! Ook hoor ik strings, maar de toetsenist raakt de Leads niet aan. De Yamaha Stage heeft naar mijn weten geen Midi Out...

Hebben ze een oplossing gevonden of wordt iedereen gewoon in de maling genomen?

Wout

Ik heb volgens mij precies hetzelfde stukje gehoord als jij! Het klopte idd voor geen meter!!! Hij zat voor de "hook" relax op z'n piano te spelen, en toen kwam er een bas in?! :confused: Echt niet normaal?! Volgens mij is dit een pure "fake" act behalve de zang?! Kan gewoon niet anders, Die gozer bleef gewoon stug op z'n pianootje spelen, terwijl er talloze geluiden bijkwamen, waaronder een hele dikke bas!!! effecten etc. We worden genaaid mannen! En over het optreden van "Keane" betreft? Die Powerbook stond niet eens aan!!! :confused:
 
Origineel geplaatst door disgrace
Ja mojo zijn bastards, maar toch heeft het internet verkeer een duidelijke effect gehad op concert prijzen.

Yeah internet is satan.
En dit moet je vooral blijven geloven!
 
Re: C738

Re: C738

Origineel geplaatst door disgrace
het komt voornamelijk door het feit dat er een stuk minder CD,s over de toonbank gaan (downloads)en dus moeten zij hun geld verdienen met optredens.

Heb je hier ook een onderzoekje van? Of gewoon natte vingerwerk?
 
Millions of people have downloaded music from Napster, Morpheus and KaZaA — and bought fewer records as a result. Music sales are plummeting, putting downward pressure on artists' royalties.

In this environment, concerts take on a different meaning for artists and their managers. In pre-Napster days, concert prices were kept below their market rate to help sell albums, a complementary good. Now concert prices are set with an eye toward maximizing concert revenue.

Bands have always had cadres of fans, whose loyalty conferred monopoly power. Yet they were reluctant to exploit this power by charging higher prices because they wanted to sell more albums. When revenue from albums began to dry up, it was natural for bands to raise concert prices.

There is some empirical support for this hypothesis. Jazz and blues fans are probably less likely to download music from the Web than are fans of rock and pop. Since 1996, prices increased by only 20 percent for jazz and blues concerts, but by 74 percent for rock and pop.

"Music itself is going to become like running water or electricity," the singer David Bowie said recently. "You'd better be prepared for doing a lot of touring because that's really the only unique situation that's going to be left."

This makes sense: as perfect copies are easier and easier to make, the only thing left unduplicable is the artist in the flesh.

I find it fascinating that jazz and blues ticket prices have risen less than pop and rock, and conjecture that this is for two reasons beyond Krueger's downloading assumption: first, jazz and blues recordings have always much more closely approximated live performance. In other words, jazz and blues recordings sound like "live" recordings (which they often are, even if it's just "live" in the studio) therefore the live show is less novel than a pop or rock show. Second, jazz and blues records have rarely sold like pop and rock, therefore jazz and blues performers have always made a higher percentage of their living from performance.

http://blogcritics.org/archives/2002/10/17/130709.php#20021017130709
 
Nee, internet is geen satan. Ik heb zelf sind 2003 geen CD gekocht maar dat komt alleen doordat er weinig echte albums zijn uitgekomen. Ik ga wel de nieuwe Tool album kopen maar thats it.
 
weetje wie ik goed von spelen gister? de jongens van blof...
stond live als een huis
 
Noem je dit een onderzoek!!

De belangrijkste dingen laat je(per ongeluk)weg.

Vlak voor jouw hele verhaal staat er:
I suspect the main reason is that the growing ability of fans to download music free from the Web — legally or illegally — has cut into artists' revenues.
Dit hele verhaal is dus gewoon een mening van iemand. Niks onderzoek

En hij eindigd notabene met:
I don't doubt that lower record sales have caused a greater emphasis on maximizing concert revenues, but I am not sold that downloading is the sole or even primary reason for lower record sales.
 
Als er geen internet was, zou ik al die bandjes die op de festivals komen niet eens kennen. Wanneer houden die platenmaatschappijen nou eens op met zeuren en beseffen ze dat het met cd's afgelopen is? En dat is niet alleen omdat het op internet gratis is...
 
Ik ben door het internet meer van de onbekendere artiesten gaan kopen.
Dus nu kan het wel weer over met dat minder verkopen.
Er is 0,0 bewijs voor.
 
Origineel geplaatst door disgrace
...There is some empirical support for this hypothesis...

Ik vind dat soort empirische bewijzen?? eerlijk gezegd een beetje lachwekkend... Er gebeurt heel veel in de wereld, en nu denken de mensen die er geld mee kunnen verdienen dat het duivelse internet er voor zorgt dat er geen CDs meer verkocht worden... wat een stierenpoep zeg! CDs zijn gewoon schofterig duur, en welke tiener (want die zijn vooral verantwoordelijk voor de massa v/d CD verkoop) heeft nog geld voor de nieuwste Britnie Spiers nadat ze de dunste GSM, hipste kleren, stoerste mountainbike, etc, hebben moeten kopen??? Dan is het geld dat je tijdens je vakantiebaantje verdiend hebt toch gewoon op?
De grote platenmaatschappijen zijn te laat op de internet trein gestapt en beginnen nu te vloeken, terwijl iTunes en de andere -betaalde- downloaddiensten bakken met geld verdienen! Volgens mij schuiven ze hun eigen slechte visie nu af op het demonische internet.... Laat ze eerste eens naar zichzelf kijken voordat ze met hun beschuldigende vinger gaan wijzen! :maffia:
 
Re: Re: C738

Re: Re: C738

Origineel geplaatst door 100%
Heb je hier ook een onderzoekje van? Of gewoon natte vingerwerk?
allemaal bull.. iedereen betaald al zoon 7% op cds dvd en nog veel meer op mp3 spelers. en dat gaat allemaal naar grote platen bazen. zelf als je er dus geen muziek op zet betaal je er wel voor. zelfs op stickjes als ik het goed heb. ze zijn zo zielig ik ga een goed doel starten
 
Origineel geplaatst door disgrace
En nog een analist van Princeton University.
http://www.princeton.edu/main/news/archive/S01/18/72I40/index.xml?section=


Krueger's third main explanation deals with the status of complementary goods, such as album sales. According to Krueger, the bounty from these goods has been drying up. "There was a 10 percent decline in album sales last year, and a 7 percent decline before that," he said. Krueger pointed to the practice of downloading music from the Web as having a major impact on album sales. "Jazz and blues fans tend to buy more music, while there's more piracy with rock and pop," he said. According to Krueger, this trend explains why jazz and blues concert prices have grown more slowly (23.4 percent) than rock and pop (74 percent).
Dus.... 1 v/d 4(!) redenen (voor de stijgende concert ticket prijzen) die deze meneer aangeeft is de dalende CD verkoop... :doei: ...en ik geloof best dat het internet wat invloed heeft, maar bij mij is het net als bij Mono: ik ken meer onbekende bands/artiesten, en daar koop ik CDs van...

Let trouwens ook ff op de verhouding tussen de daling van de CD verkopen (10%) en de stijging van de ticket prijzen (74%)! Bizar!
 
Maar mag ik nu de conclusie trekken dat Keane geen bassist heeft en dan maar een computertje achter de schermen gebruikt, omdat de toegangskaartjes te duur zijn?

:D

Wout
 
Back
Top