Cubase SX 4 info gelekt?

Division

of hoe schrijf je 't...
Lid sinds
16 oktober 2004
Berichten
346
Locatie
België
http://www.nuskoolbreaks.co.uk/viewtopic.php?p=668243#668243

Ik zie dit op een hoop fora plots als gelekte info verschijnen? Zo het echt of fake zijn?
Quote van crew officiele cubase.net forum:

It's a complete 'mocked up' fake I am afraid. I have checked with HQ. An example of someones speculation. All I can say is that they have a great imagination. Tank

tegenquote: :D

You guys moved waayyy too fast to get this out of sight for it to be a complete fake....I think several cats are out of the bag.....

Nou ben ik eens benieuwd, als het waar is wat er staat komt SX4 er wel heel mooi uit te zien. Want zeg nou zelf... van SX2 naar SX3 is er toch amper iets (positief) veranderd? :confused:
 
Re: Cubase SX 4 info gelekt?

Origineel geplaatst door Division
Want zeg nou zelf... van SX2 naar SX3 is er toch amper iets (positief) veranderd? :confused:

Nou...ik vond het nogal een verbetering...

maar als dat verhaal over SX4 echt is,zou dat wel heel erg vet zijn...
 
Hmm, zo veel nieuwe dingen waren er imo in SX3 toch niet bijgekomen, maar het werd er voor velen wel minder stabiel op, dus hopen dat ze met SX4 echt iets rock solid kunnen neerzetten.
Ben overigens wel benieuwd wat ze zullen gaan vragen? Hier en daar schiet USD 600 op, maar dat lijkt me straf...

IIG: Laten we hopen dat dit lijstje representatief (of beter zelfs :D ) is!
 
Origineel geplaatst door Division
Hmm, zo veel nieuwe dingen waren er imo in SX3 toch niet bijgekomen, maar het werd er voor velen wel minder stabiel op,

Hardware integratie,Midi device maps,Timewarp en alle Timestretch tooltjes,automatiseren gaat makkelijker en sneller....geen onbelangrijke dingen zou ik zeggen....ik persoonlijk vind SX3 een hele verbetering tov SX2...ook stabieler...

Overigens is Cubase SX 3.1.2 pas aangekondigd voor de 2de helft van 2006,dus lijkt het me sterk dat SX4 dit jaar nog zal komen...;) *edit* laatste kwartaal dus...:D (ik zat ook net Cubase.net te lezen)
 
Zonder dat ik nou een Cubase expert ben, dit lijstje ziet er helemaal niet zo onrealistisch uit.
Schrijfstijl is ook wat je zou verwachten, er worden ook geen domme fouten gemaakt verder.

Gebruik van allerlei Yamaha technologie is wat natuurlijk in de lijn der verwachting lag, gezien het feit dat Yamaha gewoon de eigenaar van Steinberg is.

De acceleratie van VST's op native DSP kaarten vind ik van harte welkom, het is in ieder geval beter dan de plugin-jungle die het nu soms is. In SX4 zou je dus in feite een soort DSP-Hardware Abstraction Layer krijgen, en dat is helemaal niet zo'n slecht concept. Een soort OpenGL / DirectX-achtige aanpak, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Wil natuurlijk niet zeggen dat je bijv. ook plugs van de ene native DSP leverancier op de andere platformen kan draaien, dat is wellicht te mooi ...

Plugin resources en dat capsule verhaal, ach, dat is toch allemaal niet zo spannend?
Je gaat er in ieder geval niet op een andere manier muziek van maken, wat ik aan de andere kant wèl verwacht van de steeds verdere integratie van en het wegvallen van grenzen tussen audio en midi.

Drag en drop editen van je audio signalflow zie ik wel zitten. Gewoon een vervolmaking van het hardware / software integratie verhaal waar Steinberg al behoorlijk ver mee was.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
Hardware integratie,Midi device maps,Timewarp en alle Timestretch tooltjes,automatiseren gaat makkelijker en sneller....geen onbelangrijke dingen zou ik zeggen....ik persoonlijk vind SX3 een hele verbetering tov SX2...ook stabieler...

Overigens is Cubase SX 3.1.2 pas aangekondigd voor de 2de helft van 2006,dus lijkt het me sterk dat SX4 dit jaar nog zal komen...;)

Hmm, op de nieuwe functies heb je mss toch gelijk. Ik ben denk ik wat te veeleisend van nieuwe versies qua verlenging van functionnaliteit :) Maar stabiliteit... tja ...
Ik ken mensen die echt veel last van bugs hebben met zelfs de laatste versie, maar ik ken ook mensen (al zijn het er minder) die nu eindelijk stabiel kunnen werken tov SX2. :)

Wat ze voor mij in SX4 mogen bouwen is een fatsoenlijke routing voor inserts e.d. :)
Want dat mis ik erg vaak :(
 
Uitgelekte specs zijn altijd goed voor de hype. Bij dit soort akkfietjes vraag ik me altijd af hoezeer dit nou 'per ongeluk' is.

Maar als ze DSP hardware gaan maken met hun mixer technologie en add-on effects krijg je wel zoiets als Liquid zooi van focusrite (in emulatie vorm dan). En het zal wel weer schreeuwend duur zijn. ;)

Zat trouwens 2 jaar geleden wel te blaten bij Yamaha dat ze maar eens mixer emulaties in hun digitale mixers moeten stoppen. Misschien denken ze dat wel in software te kunnen doen.
Op zich wel leuk want wellicht krijg je dan ook wat meer keuze qua summing bij sequencers (logic gaat hierin zeker mee als steiny met deze feature komt)

Qua SX3 mis ik nu gewoon ergonomie. Met al die windowtjes enzow. Terwijl ik een dual-screen heb. Als je dat zelf allemaal heel modulair in kan stellen en opdelen in aparte vakken dan kun je met een paar simpele toetsencombinaties heel snel bij info die je nodig hebt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Zat trouwens 2 jaar geleden wel te blaten bij Yamaha dat ze maar eens mixer emulaties in hun digitale mixers moeten stoppen. Misschien denken ze dat wel in software te kunnen doen.

Dat soort circuit modeling spul hadden ze ook, zelfs al best wel een tijdje... ik geloof niet dat het een groot commercieel succes is geworden...

November 1, 2004
Past and future converge for the computer-based music production and recording markets with the AES release of Version 2 (V2) software for the 02R96 and 01V96 digital mixers, and five Add-on Effects packages from Yamaha Corporation of America.

V2 software is a major upgrade providing more than 50 new features, including expanded DAW control and application-specific functions. The advanced DAW integration for Nuendo and Cubase includes Selected Channel Control, which allows hands-on control of all Nuendo's EQs and dynamics, and complete MMC transport control. Advanced Surround Monitoring features include 6.1 Panning and Monitoring, plus Flexible Surround Bus Setups.

One of the major new features of V2 is the ability to use Yamaha's Add-On Effects, a series of plug-ins for the mixer's internal DSP chips built on Virtual Circuit Modeling (VCM). VCM technology--developed by Toshi Kunimoto and his team at Yamaha Japan, who created the world's first physical modeling synthesizer--actually models the exact analog circuits of studio classics, right down to the last resistor and capacitor.

"VCM technology faithfully recreates the sound of sought-after vintage gear," states Athan Billias, director of Technology Products, Yamaha Corporation of America. "However, what sets VCM apart is the fact that it captures the subtleties that simple digital simulations can't. What's more, VCM goes a step further by allowing the user to create custom 'gear,' in software form, from those virtual components."

For tracking vocals and guitars, the Channel Strip package (AE-011) includes two new mono/stereo compressors and a six-band parametric EQ, each modeled after a combination of popular devices, including the sound and characteristics of five vintage compression and EQ units. Master Strip (AE-021) features Open Deck, a tape deck emulator that allows the user to select the "record" and "reproduction" decks, plus tape speed and type, independently. Open Deck provides VCM models of four vintage tape mastering machines, including parameters for tape types, tape speed, bias and EQ settings. Open Deck can also give your digital recordings "analog" warmth.

Other Add-On Effects include Surround Post (AE-041) for audio post-production or ADR applications, the Reverb package (AE-031) with REV-X effects, and Vintage Stomp (AE-051), which emulates the sounds of phasing stomp boxes.

Linkage naar wat er nog overgebleven is (het meeste is alweer verdwenen en onvindbaar):
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA...riesDetail/0,,CNTID%3D56143%26CTID%3D,00.html

Was trouwens ontwikkeld door Toshi Kunimoto en z'n team, de mensen achter de VL1 en VP1 modeling synths.
 
2007 zal een duur jaar worden met al die nieuwe software, game consoles, Vista, etc :D
Het idee van mezelf 2 jaar in een bunker opsluiten met genoeg voorraad en enkel wat ik NU heb wordt steeds aantrekkelijker :{
 
Origineel geplaatst door Hanz
... ik geloof niet dat het een groot commercieel succes is geworden...
Omdat het simpelweg te duur is. Misschien niet als je een DM2000 hebt, maar dan zijn UAD fx relatief veel goedkoper en minstens zo goed (of zelfs beter).
De technologie zit trouwens ook in een van hun gitaareffecten en hardware FX unit. (SPX2000?)

Maar een compressor emuleren is wat anders dan analoge summing emuleren.
Want met een beetje pech wordt daarmee de minimum eis of een dikke vette CPU of een extra DSP kaart/kastje.
 
Iemand op cubase.net fora heeft de fake opgeeïst omdat volgens eigenzeggen niemand naar zijn feature requests wou luisteren... :D Of het echt zo is, of dat het een opdoekingsactie van Steinberg is weet ik ook niet, maar indien het fake is hoop ik dat Steinberg een schepje van het ontstane enthousiasme opvangt :)
 
Origineel geplaatst door fuse
De technologie zit trouwens ook in een van hun gitaareffecten en hardware FX unit. (SPX2000?)

SPX-2000 heeft wel het REV-X algoritme, maar zeker geen VCM technologie.
Zover ik het kan vinden wordt niet in andere processors toegepast (m.u.v. van bepaalde dingetjes in de Magic Stomp); als iemand weet in welke 19" processor, dan hoor ik het graag, want het lijkt veelbelovend.

This origins of this VCM technology are to be found in Yamaha's first physical modelling synths, the VL1 and VP1, released in 1994. The early modelling techniques were developed by a team of Yamaha engineers led by Toshifumi Kunimoto in what became known within Yamaha as 'K's Lab.' The R&D work continued, and for the last few years it has been focused on the modelling of analogue circuits (instead of acoustic instruments) with a view to emulating classic analogue signal processing. Virtual Circuit Modelling technology has now reached the stage where it can emulate every key parameter and nuance, not only of electronic components such as transistors, resistors, capacitors and so on, but also of complex inductive devices like tape heads, transformers and even magnetic tape. In fact, a lot of the R&D effort has been expended on modelling the subtle magnetic saturation effects that are such an integral element of a lot of analogue audio systems.
 
Hallo iedereen,


Het bericht dat over Cubase SX4 gisteren verschenen is = fake. De schrijver van deze brief heeft zich gemeld op ons forum waar hij toegeeft dit geschreven te hebben en de reden.

De direkte link http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=47773&start=25

posted this at http://www.dogsonacid.com/showthread.php?threadid=398559&cache=78 originally but thought I'd ctrl+v it here as well.

>>>

Okay, okay I'll come clean... this 'leak' is definitely a fake as it was written by me last week. I was thinking about submitting my SX4 wishlist directly to Steinberg (or at least the Steinberg forums) but I consider quite a few of my ideas to have some merit and I felt that it deserved better attention. I felt that this 'leaked' document (and all the attention it got on various forums) was the best way to get Steinberg to look at my suggestions and proposals.

The problem now is that I'm guessing quite a few people may be disappointed that SX4 feels more like an "SX3.2" interms of improvement. Despite Yamaha's recent aquisition of Steinberg and the probable cash injection Steinberg recieved, you have to bare in mind that the computer music market is MUCH smaller than, say, the video or computer game industries. This means that the chances of getting a standard API for DSP cards is probably quite unlikely. Not to mention how difficult it would be to standardise. The reason being that not all computer games look the same when they're run on different 3d cards. A different kind of blurring or particle effect doesn't matter too much in your typical 3d shooter but in the audio world a totally different sounding reverb or chorus wouldn't be desirable.

As for the other 'features', well, the Universal Part Editor is something I'd love to see. I thought about simply including a 'Halion Lite' with SX4 but really, Ableton Live style integration is much more interesting imo. Hypnotic - you're right about it not being ideal for everyone and that's why it's merely an option. You don't have to switch to the Piano Roll view to pitch your samples if you don't want to. I don't think that's too confusing!

The mLAN and VST System Link idea really ought to be something Steinberg is thinking of particularly as they are so closely affiliated with Yamaha now. It's such a blindingly obvious idea I'm surprised that we haven't heard anything about this before. The same applies for VST-M plugins... this would really set SX/Nuendo apart from the competition.

Anyway, glad that a few people enjoyed the fruits of my bored imagination and sorry if I disappointed anyone haha!

Steinberg - if you're looking for another SX4 beta tester drop me a PM


>>>

Regards,

MiL0 (creator of SX Unattended Automated Export Tool)


Gr,

Chris Beuermann
Steinberg
 
het lag er ook wel erg dik bovenop vond ik, vooral de opmerking dat je in je project limited versions van je vsti mee kon nemen was ver over de top. tabbed windows was trouwens wel een goed idee :) maar goed. we wachten gewoon af.

zo blijkt maar weer hoe snel je via internet een compleet verkeerd beeld kan verspreiden. Als een stel makke schapen nemen veel mensen dingen weer voor waar aan.
 
Origineel geplaatst door quifster
zo blijkt maar weer hoe snel je via internet een compleet verkeerd beeld kan verspreiden. Als een stel makke schapen nemen veel mensen dingen weer voor waar aan.

De kracht van suggestie mijn vrind 8o)
 
OK, Chris, bedankt voor de update.

Blijf erbij dat de meeste dingen niet geweldig revolutionair (eerder evolutionair) zouden zijn, met uitzondering van de HAL-laag over DSP-kaarten heen. Dat leek me nou juist iets wat een geweldige doorbraak zou zijn... jammer!

zo blijkt maar weer hoe snel je via internet een compleet verkeerd beeld kan verspreiden. Als een stel makke schapen nemen veel mensen dingen weer voor waar aan. [/B]

Nou ja, makke schapen, da's wel erg pittig door de bocht... :D
Kijk, op het moment dat er totaal ongeloofwaardige dingen werden aangekondigd, dan zou je ook een heel andere reactie hebben gezien, natuurlijk.
Het capsule-verhaal verhaal bijv. - dat zit in iets mindere mate allang in het basic pakketje Tracktion. Tja, het meenemen van time-limited demo spullen zou inderdaad een tikje wonderlijk zijn, maar er zijn gekkere features te verzinnen... ;)
 
Origineel geplaatst door Hanz

Het capsule-verhaal verhaal bijv. - dat zit in iets mindere mate allang in het basic pakketje Tracktion. Tja, het meenemen van time-limited demo spullen zou inderdaad een tikje wonderlijk zijn, maar er zijn gekkere features te verzinnen... ;)

dat zit nu ook al in sx3, via save project to new folder. Alleen worden er dan geen demo vsti's mee gesaved. De rest wel
 
Back
Top