Megasynth

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door mono-poly
Uh stond een expander te koop.
Nahh... dan neem ik dat Roland system 700 systeempje wel... :D
 
Dank voor de link. Ja dat is een *hele* hoge prijs.

Trouwens, een enkeling hier denkt door mijn post ook dat er makkelijk te verdienen valt aan mij... Zo werkt het natuurlijk niet :D
Ik ben bijzonder goed op de hoogte van tweedehandsprijzen en heb trouwens ook geen haast.

Die Matrix overschaduwd die Andromeda helemaal daaronder he? Prachtig! :D

ALS ik een Matrix 12 vind met een fatsoenlijke prijs, dan gaat bij mij de Andro eruit trouwens.

Boele
 
Dan kun je je A6 toch inruilen voor die Matrix?
Beetje afpingelen dan?

Nee heb je...........
 
Origineel geplaatst door SCD
ALS ik een Matrix 12 vind met een fatsoenlijke prijs, dan gaat bij mij de Andro eruit trouwens.

dan pas?
;)
 
Origineel geplaatst door Leo
dan pas?
;)
Haha, ik weet het, puristen vinden het maar niks, maar ZO slecht is de Andro nou ook weer niet hoor!
 
A6 is een bak voor mensen die kunnen proggen.
En hij is nou eenmaal wat moeilijker te proggen dan menig ander, maar slecht?

Diezelfde puristen zullen vast ook wel wat aan te merken hebben op een Matrix12.
Van mij mogen ze, maar wordt er niet warm/koud van.
 
Tja, je kunt over het analoge gehalte twisten van de Andromeda. Het is inderdaad een "prog-bak". Ik heb een vriend van mij geluiden horen programmeren op dat ding die ongelooflijk waren: sequences van Rubycon bijvoorbeeld... NIET te filmen zo echt!
Tegelijkertijd werd de Andromeda volledig weggeblazen door een MOTM systeem (bij diezelfde vriend).

Dus ja, je kunt erover twisten, maar ook nee, want dat heeft weinig zin :D

Voor mij is het niet een kwestie van goed/slecht, maar een kwestie van gebalanceerde setup.
 
Gewoon meer kopen. Dan raaktie vanzelf wel gebalanceerd. :D
 
Origineel geplaatst door fuse
A6 is een bak voor mensen die kunnen proggen.
En hij is nou eenmaal wat moeilijker te proggen dan menig ander, maar slecht?

Diezelfde puristen zullen vast ook wel wat aan te merken hebben op een Matrix12.
Van mij mogen ze, maar wordt er niet warm/koud van.

Waarom reageer je dan? 8o)
 
Om SCD te helpen die A6 te verkopen en om een hart onder de riem te steken dat die Matrix12 vette shit is. :P
 
Voices, keyboard.

Het liefste heb ik synths met een geïntegreerd keyboard, omdat ik dat persoonlijk *altijd* een betere interface vind.
Is natuurlijk gedeeltelijk gevoelsmatig, omdat je tegenwoordig eenvoudig een midikeyboard tegen de Xpander aan kan plakken, maar het is toch niet helemaal hetzelfde als alles inéén...

En 12 voices bij *zo'n* Oberheim is natuurlijk fantastisch. Je hoort me trouwens niet zeggen dat een Xpander uitgesloten is, maar een Matrix 12 zie ik dus meer zitten.
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat een Xpander / M12 me altijd een droomsynth leek, maar da's vooral op specs en vanaf papier. Als je dan gaat luisteren naar de demo's hier en daar op internet... tja, het is aardig - maar minder krachtig dan ik persoonlijk had verwacht. Kan ook aan de demo's liggen, natuurlijk.

En een Poly Evolver Keys, is dat niets voor je?
Op zich een aardige invulling van het 'megasynth' principe, waarbij keyboard & knopjes samen inderdaad een supergoeie interface vormen.

Je had toch ooit een 'gewone' Evolver, of heb je die weer weggedaan?
 
Nou, ik heb zowel Xpanders als Matrix 12's aangeraakt en bespeeld en trust me... genoeg kracht 8o) Envelopes zijn relatief traag, maar je krijgt zoveel terug qua modulatieroutings en filters en envelopes... En de oscillatoren vind ik prima klinken. Ik vind het synths met een heel eigen en prettig karakter.

De Polyevolver ziet er prachtig uit, maar de sound... Ik heb een Evolver gehad en gebruikte op een gegeven ogenblik alleen nog maar het analoge pad op dat ding. Iedere interne vervorming die je er op lost laat maakt dat ding giftig en metalig. En dat is gewoon niet mijn geluid. Zo ook de digitale oscillatoren, gewoon niet mijn geluid.

De truuk van een compleet stereo pad, qua osc en filters is wel geniaal trouwens. Het geeft dat ding echt ballen. En die stepsequencer is ook erg leuk. Maar de Poly is voor mij te weinig (analoge) synth voor teveel geld.

Dave Smith is een superaardig vent trouwens en geeft fantastische eerstelijns hulp bij vragen en problemen.
 
Origineel geplaatst door SCD
Iedere interne vervorming die je er op lost laat maakt dat ding giftig en metalig. En dat is gewoon niet mijn geluid. Zo ook de digitale oscillatoren, gewoon niet mijn geluid.

:) mij deed het erg aan waldorf denken. als ik de smerige kant van de microwave opzocht met mijn access programmertje.
ik zal er dan wel helemaal naast zitten, want waldorf is toch bepaald jouw geluidje wel.
Ik had m en twijfelde ook aan wat ik nou gekocht had en heb m meteen maar weggedaan, toen die nog nieuw was. Maar toen ik later nog wat stukjes op de hd recorder afluisterde, van de Evolver, ook nadat ik met de polymoog ranzige gary numan sounds had nagemaakt, heb ik m toch maar weer besteld. Ik zit nu heel de tijd achterom te kijken, of de UPS-bus al de straat in rijdt. Dus wie weet, volgende week weer te koop ;)

En Fuse, dat MonoPoly meteen weer aanslaat komt toch ook een beetje door wat je zegt. Impliciet diskwalificeer je mensen die de A6 niet goed (genoeg) vinden maar meteen als mensen die geen synth kunnen programmeren. Dat is geen lekkere manier van discussiëren. Ik vind de A6 ook niet leuk, onder andere omdat je zo'n enorme toeren uit moet halen om er een echt goed geluid uit te krijgen. Dat is voor mij een zeer relevant aspect van een synth. Als je net zo veel moeite (of minder) in een nord G2 stopt of een Virus, krijg je ook van die geluiden. Zo analoog is de A6. In mijn oren leeft ie gewoon niet en met die mening van mij zal je het moeten doen. En dat blijft zo als je denkt dat ik geen lekker geluid uit een gecompliceerde synth kan halen. :)
Ik ben geen purist, of de A6 puur analoog is weet ik ook niet, interesseert me ook niet, maar ik vind bv de Voyager en zelfs de Evolver veel beter klinken en leuker spelen.

;)
 
Leuke discussies ontspinnen zich hier. MAAR WAAR BLIJFT DIE AANBIEDING VAN DIE MATRIX 12???? :D
Het ziet er trouwens naar uit dat twee synths van mijn originele lijstje binnenkort toegevoegd kunnen worden op 1 hoog achter bij mij...

Waldorf is mijn geluid, maar niet meer de digitale Waldorfs. De Q en XT zijn pleitos en ik heb nu alleen nog Waldorfs met analoge filters. De MW1 vind ik fantastisch. ZO smeuïg! De Pulse is gewoon een goeie bas- en sequencebak, mede ook door de envelopes. En de WAVE, tja... :) Het wavetablegeluid met goeie analoge filters vind ik bijzonder te pruimen wel.
Maar je hebt zeker gelijk dat je met de Evolvers heel snel aan, met name, de Waldorf MW2 en XT moet denken.

A6: Als je een aantal "regels" in acht neemt klinkt ie best goed. Digitale effecten ALTIJD uit (tm), auto backgroundtuning ALTIJD uit, en als je dat nog te tam is, temperature-tuning OOK altijd uit! Grijns! Verder verdient het aanbeveling te knoppen van de pitchenvelope te verwisselen met de knoppen boven de softbuttons, om een iets grotere draaicirkel te krijgen (DE blunder op de A6 wat mij betreft, de snelheid waarmee de waardes veranderen bij het draaien aan een knop. Echt ongelooflijk).
En het allerbelangrijkste: een paar template sounds maken als uitgangspunt, zodat je niet eerst een uur bezig bent uit te vinden wat wat moduleert... haha....
Maar zelfs dan blijft ie natuurlijk diep. Voor de één een zegen, voor de ander een vloek.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top