Project I/O

Groovedealer

Ingeburgerd
Lid sinds
25 oktober 2005
Berichten
36
Locatie
Antwerpen
Hallo,

weet iemand de specs van de preamps van de Project I/O van M-audio? op de site zwijgen ze er in alle talen over, dus ik heb zo'n beetje mijn twijfels.

ik sta op het punt om een Onyx 400F te halen, maar begon een beetje te twijfelen met de I/O in dezelfde prijsklasse...

Onyx:
super preamps, nadeel geen ADAT

I/O:
ook control surface (mn mixer is ook stilletjesaan aan vervanging toe), wel adat, optie pro tools, maar pre's???

Voorlopig blijf ik nog bij de Onyx, om dat evt een MCU te halen binnen afzienbare tijd, en ik heb ook heel weinig reacties gehoord van de I/O.

Iemand een opinie?
 
tja het is m-audio zijnde dus digidesign zijnde dus AVID. Lijkt me sterk dat het rotzooi zou zijn... Zo goed is mackie nu ook weer niet. ZIjn allemaal dingen die een beetje tussen je oren zitten IMHO...

Ik stel voor, neem gewoon die m-audio. Heb je veel meer aan IMHO. En een goede controller, goede soundcard en pro tools compatibiliteit.
Mocht je de mic preamp toch niets vinden, neem je toch een losse? Presonus heeft voor weinig leuke preamps en er zullen ongetwijfeld nog andere merken zijn ook...
 
hmm...

bedankt voor de input!
Ik wil toch heel graag de specs van de pre amps van de projectmix weten... Ik begin me wel te laten verleiden door de optionele Pro Tools, hoewel ik altijd met cubase werk.

Heeft er iemand de Project I/O al?
 
Dit is idd een lastige, ik zou het ook niet weten. Ik denk dat de onyx uiteindelijk de beste geluidskwaliteit heeft. Mackie kan blijkbaar voor het zelfde geld minder bouwen (duurdere onderdelen, meer research ?) dan m-audio (ik ben benieuwd hoe dat ding fysiek in elkaar zit).
Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de m-audio zou gaan. Het verschil in geluidskwaliteit zit denk ik tussen zeer goed en nog beter dan zeer goed.
Het nut om van cubase naar protools over te stappen zie ik persoonlijk niet zo, tenzij je niet zoveel met midi doet.
 
192 of 96 kHz... Ik denk dat dat niet veel uitmaakt voor project en home studios aangezien ik op dit forum zeer weinig mensen heb gezien die ook daadwerkelijk daar wat mee doen.

Het is leuk als je interface zoveel kan hebben en zo'n goed dynamisch bereik heeft maar met synths hoor je dat echt niet en is echt zwaar overkill ! Je hebt pas wat aan deze waardes als je daadwerkelijk veel met acoustische instrumenten en opnamens wat gaat doen (piano's, gitaar, bass, drums, veel vocals, strijkers etc.)
Synths hebben altijd maar 16 bit 44.1 khz samples in zich en daarom heb je niets aan een groter dynamisch bereik in zowel bits als frequency.
Voordeel van 24 bit is het beetje meer headroom wat je hebt en dat maakt het wel handig.

Zowieso, het medium wat iedereen hier wel gebruikt (zijnde dus MP3 en CD) zijn maar 16 bit 44.1 kHz dus je moet altijd weer naar beneden toe met als resultaat dat je er naar mijn mening nog niet veel van hoort...

Mocht je wat met bijvoorbeeld DVD-A gaan doen, Dan kan het idd erg interresant worden en zeker wat gaan uitmaken.

Ik heb het idee dat je bij mackie ook een beetje voor de merknaam aan het betalen bent dan wat anders al is de onyx meer een mixer die je aan je pc kan hangen en de m-audio gewoon een dedicated interface.
 
het verschil tussen 96 en 192 is idd ook niet zo belangrijk denk ik.
Ik neem wel veel live instrumenten zoals piano; strijkers, blazers, drums en zang op (meestal per 2-4 tracks gelijk, en drums ofwel overheads of materiaal lenen en op locatie)
Maar mijn basis is veel vanuit midi, en dan live er overheen leggen. Dus de (soft)synths idd op 44.1kHz

Omdat je ook terug moet afronden op 44.1 vraag ik me ook wel eens af waar het verschil dan zit om eerst tot 192kHz te gaan, behalve in je portemonee...

Ik wil graag upgraden omdat ik met mijn dance project (bij Bonzai/Banshee Records) mijn eerste full album zelf mag producen en mixen. Alleen de mastering gebeurt nog in Engeland. De eerste EP werd geproduced door Airwave, en nu bij het album wil ik wel zo degelijk mogelijk afwerken...
Maar natuurlijk is een goeie controller interface ook een optie om niet te negeren...
 
De project I/O staat deze maand ook in de SOS ge-reviewed.

Mij lijkt het een prima bak, maar ja hij is pas net uit, dus veel ervaringen van gebruikers zijn er niet...
Ik heb wel begrepen dat je 'm niet kan gebruiken als stand alone mixer, zoals dat wel met de 01X kan, dat vind ik een groot minpunt.
Een Onyx is een totaal andere machine dan een Project I/O he. ;)
 
Mjah, ik weet het...

Ik wilde eerst voor de Onyx gaan voor de Audio interface, en later voor een controller/mixer.
Toen leek het me een goed idee om ze te combineren in de Projectmix, omdat ik nu ook midden in een project zit qua opnames/mixing...

Misschien toch de Onyx, en binnen afzienbare tijd een MCU, maar die zijn ook niet echt goedkoop he...
En dan een digitale mixer...
Of niet

:erm:
 
Origineel geplaatst door Groovedealer
het verschil tussen 96 en 192 is idd ook niet zo belangrijk denk ik.
Ik neem wel veel live instrumenten zoals piano; strijkers, blazers, drums en zang op (meestal per 2-4 tracks gelijk, en drums ofwel overheads of materiaal lenen en op locatie)
Maar mijn basis is veel vanuit midi, en dan live er overheen leggen. Dus de (soft)synths idd op 44.1kHz

Omdat je ook terug moet afronden op 44.1 vraag ik me ook wel eens af waar het verschil dan zit om eerst tot 192kHz te gaan, behalve in je portemonee...

Ik wil graag upgraden omdat ik met mijn dance project (bij Bonzai/Banshee Records) mijn eerste full album zelf mag producen en mixen. Alleen de mastering gebeurt nog in Engeland. De eerste EP werd geproduced door Airwave, en nu bij het album wil ik wel zo degelijk mogelijk afwerken...
Maar natuurlijk is een goeie controller interface ook een optie om niet te negeren...

Opzich, tja als je wel live dingen opneemt kan het ze voordelen bieden maar goed in hoeverre dat te horen is is echt de vraag...
 
ok 96 of 192 is geen doorslaggevend element meer.

Maar de richtprijs van de M-Audio is 1500€! En de MAckie haal ik voor 877€. dat scheelt al 600€, nog een beetje doorsparen en ik heb dan de MCU erbij...

Ik ga nog wat opzoeken over de Projectmix...

Iemand het artikel in de SOS gelezen?
 
je moet voor jezelf de volgende keuzes maken:

Wil ik met faders de inputs kunnen mixen?, wil ik een DAW controller voor me programma (cubase etc.)?, wat heb ik te besteden

je doet nu gewoon een mixer afwegen tegen een geluidskaart
 
Je hebt gelijk. Ik wil idd -als het moet binnen afzienbare tijd - mijn DAW kunnen besturen met controls.
Als ik voor de M-audio ga, heb ik de all-in-one box en ben ik voor 1 prijs gesteld.
Als ik nu voor de Onyx ga, en daarna voor de MCU, kan ik stap voor stap uitbreiden naar zoveel kanalen als ik wil.
16-24-32... Misschien met het oog op de toekomst dan toch flexibeler?
Ik wil binnen het half jaar 2000€ uitgeven, en liefst 1000€ nu, en binnen een paar maanden nog eens. Als ik nu 1000€ geef aan de M-audio heb ik mijn inziens minder uitbreidingsmogelijkheden naar integratie toe met mijn DAW setup...

Ik weet dat ik van mijn originele concept aan het afwijken ben , maar stilletjesaan wordt het wel stap voor stap helderder waar ik zelf naar toe wil.:o: :D

Ook door de interactie op het forum word ik zelf bewuster van wat ik wil. bedankt!!
 
Volgens de SOS is het audio interface gedeelte gelijk aan de M-Audio Firewire 1814, behalve dan dat de Project Mix I/O 8 mic preamps heeft tov de FW1814's 2 preamps. Ik hoop dat dit je keuze verder verduidelijkt!
 
Als je anders gewoon wilt opnemen en wilt afmixen op je pc kan je anders ook eens kijken voor het merk tascam of bijvoorbeeld presonus.
Ik weet niet hoeveel ingangen en uitgangen je wilt hebben?
Zowieso, wacht eventjes de winter namm af (doe ik persoonlijk ook). Misschien dat focusrite nog met een leuke interface komt ! (of andere merken)

Maar tascam heeft de FW1802, FW1804 en FW1884 waarbij de laatste 2 ook adat ondersteunen (1804 is rack uitvoering).
De 02 en 84 hebben control mogenlijkheden en de 84 is dus WEL uitbreidbaar met extra fader modules.

Komt dichterbij het mackie control concept alleen heb je er ook gelijk een firewire interface bij die gewoon GOED is.

Tascam heeft overigens ook een 24 fader control tafel voor 1500 euro geloof ik. Heb je alleen wel control (maar wel 24 kanaals over USB, mac en pc compatible, inclusief surround mogenlijkheden en alles vrij toewijsbaar en best diepgaand)

www.tascam.com

Kijk maar eens wat die hebben... Heb je iig een goed merk aan ! En misschien wel beter wat je zoekt.

EIgenlijk zit ik ook met het zelfde probleem. Ik wil gewoon goed inputs outputs hebben op me mac en controle over de mix met moving faders. M-audio was leuk bakkie wat bij mackie in de buurt komt maar is niet uitbreidbaar (al kan je wel pro tools LE gebruiken).
Persoonlijk wacht ik tot focusrite met wat komt (iets van 8 i/o in de saffire lijn) en anders word het een presonus firestation (enkel nog 2ehands op ebay te krijgen. Nieuwe model heeft namenlijk geen ADAT optie en dat wil ik dus wel) of die Tascam FW1804
 
Back
Top