Vaste volgorde van muzieknummers op een MP3-speler

Mark-T

Budget lid
Lid sinds
8 juni 2012
Berichten
2.156
Locatie
In een luchtkasteel
Ik ben bezig een MP3-speler te vullen met muziek voor in de pauzes bij optredens.
Die muziek moet wel in de goede volgorde erop komen, ivm. de opbouw van de climax.
Ik maak gebruik van folders met '01', '02' enz. voor de naam. En ook elke song heeft een nummer voor de naam.
De eerste keer staat alles dan ook op de goede volgorde, maar als je later een nummer wilt toevoegen, komt die achter in de lijst. De MP3-speler kijkt eigenlijk niet naar de naam, maar naar het moment wanneer het nummer is toegevoegd.
Dat betekent dat je elke keer de MP3-speler leeg moet halen en alle nummers er vanaf de pc weer opnieuw in moet zetten.
Is hier iets makkelijkers voor te bedenken?
 
Misschien is het handiger om even te vermelden welke MP3-speler je gebruikt?

Heel wat MP3-spelers hebben de mogelijkheid om afspeellijsten (playlists) te gebruiken.
Misschien kan jouw MP3-speler dat ook wel?
 
Het gaat om een Cresta MP058.
Ik ben niet van plan een pc mee te nemen naar een optreden.
Trouwens: op de pc is nog moeilijker om nummers op een vaste volgorde af te spelen. Winamp en VLC-mediaplayer beginnen vaak bij het laatste nummer in de lijst en ze pakken de folders in willekeurige volgorde.
 
Ik vind het juist leuk dat je tegenwoordig niet meer een hele batterij aan cd, md en dat-spelers meer hoeft mee te nemen. Een klein apparaatje doet tegenwoordig waar je vroeger een stapel aan apparaten voor nodig had.
Dus ik houd het bij de MP3-speler. Als er een Cresta is die afspeellijsten ondersteunt, dan zou ik dat graag willen weten. Artikelen van Cresta kan ik namelijk gratis krijgen.
 
Ik maak er dankbaar gebruik van, maar dat doet geen afbreuk aan de oorspronkelijke vraag; hoe met de Cresta om te gaan...
 
Handleiding zat er niet bij, maar ik ben alle functies langsgegaan. Playlist heb ik niet kunnen vinden.
 
dat klinkt dan als 'pech'.

Sommige (goedkope) producten zijn nu eenmaal gewoon erg basic. Al vind ik de volgorde van nummers kunnen bepalen persoonlijk toch wel een minimum feature.
Tjah...

De eerste keer staat alles dan ook op de goede volgorde, maar als je later een nummer wilt toevoegen, komt die achter in de lijst. De MP3-speler kijkt eigenlijk niet naar de naam, maar naar het moment wanneer het nummer is toegevoegd.
Waarom wis je dan niet alles, en kopieer je de hele zooi weer in bulk naar de mp3 speler?
 
..


Waarom wis je dan niet alles, en kopieer je de hele zooi weer in bulk naar de mp3 speler?


+1

Da's toch niet zo moeilijk?

Gewoon een mapje maken op je pc en dan hup..
 
Zo doe ik het al. Ik zocht naar iets makkelijkers.
Als je alles in 1 keer kopieert, komen de folders er niet in de goede volgorde op.
Ik zal het even proberen met 'sorteren op naam' voor het terugzetten. Misschien dat het dan wel goed komt.
 
De truuk werkt tot nu toe goed.
Nu zit ik de nummers te beluisteren op de koptelefoon direct aangesloten op de MP3-speler. Het geluid heeft heel weinig laag en hoog, maar wel vrij veel mid. Ik ben een voorstander van geen equalizer, maar in dit geval biedt de 'rock'-preset uitkomst: ineens is er laag en hoog...
 
zet voor je titel een nummer en hi zal altijd beginnen bij 1 en op volgorde van nummer afspelen.

vet man dat je dat krijgt ben wel jaloers. kuch kuch.
 
Back
Top